Ben te verlegen om hem iets te vragen.

Hoi allemaal,
Ik zit in de tweede klas,en ik ben verliefd op een jongen. Alleeen als het om jongens gaat ben ik zo erg verlegen, dat het net lijkt of ik naar aliens kijk. Maar vorig jaar maakte mijn vriendin een grapje tegen hem dat ik op hem was en ik schaam me daar nu zo erg voor. Hij ishet alang weer vergeten maar ik niet. Ik durf die jongengeen eens aan te spreken, daar word ik echt heel erg verdrietig van. Want dit is de eerstekeer dat iemand echt heel erg leuk vind. Ik ven niet een vam die populaire meisjes die zomaar op een jongen afstapt en zegt hè ik vind je leuk wil ke verkering met mij. Dusheeft iemand mischien tips om mij te helpen.

alvast heel erg bedankt.
Xoxo so-shy :bored:

Zit hij bij je in de klas? Dan kan je gewoon met hem over de leerstof praten… Dat lijkt mij een minder grote stap. Indien hij niet in je klas zit kan je ook over andere alledaagse zaken praten, langzaamaan opbouwen.

“hé, wil jij verkering met mij?” lijkt mij nu ook niet ideaal :wink:

Succes!

Dat is een hele goeie tip alleen ben ik bij jongens echt zo verlegen dat ik al blij ben als ik naar hem kan glimlachen. Maar bij jongens waarop ik hiet verliefd ben heb ik dat niet.

Fb vrienden worden.
Hem aanspreken, niet over het voorval beginnen en klets wat over de vakantie en het nieuwe schooljaar.
Dan gaat het balletje vanzelf rollen.

Aljeblieft ik echt wanhopig heeft iemand nog tips

Oefenen. Ik ben ook niet goed met communicatie (al is dat met de jaren stukken beter geworden). Mij is geadviseerd om af en toe een praatje te maken (face to face, dus niet op facebook) met iemand die ik niet zo goed ken. Dat helpt om van de angst af te komen (bij mij bijvoorbeeld dat ik niet weet wat ik moet terugzeggen).

Even aanvullen. Hoe kan jou dat helpen? Als je vaker met vreemden durft te praten, wordt de stap om een gewoon gesprekje met hem (of andere jongens) te voeren misschien wat kleiner.

Heelerg bedankt

Probeer achter een onderwerp te komen wat jullie beide aanspreekt. Misschien vang je wel eens een keer een gesprek op. Als jullie beide het onderwerp leuk vinden waarover jullie praten zal het al een stuk leuker zijn om een praatje met hem te maken!

Naja ik hoop niet dat dat nog zo in de 2e klas gaat ‘wil je verkering?’ hahaha. Maar dat terzijde, gewoon simpele dingen zoals; ‘welk vak hebben we zo?’ ’ ben blij dat we uit zijn’ ‘deze les was saai’ blabla. Dan langzaam wat gesprekken en zoals eerder gezegd toevoegen op facebook en zo langzaam opbouwen.