ben jij weleens gediscrimineerd?

Ben jij weleens gediscrimineerd op grond van je huidskleur, culturele achtergrond(racisme), of bijv een bril, apart lopen enz enz. Vertel er hier over als je wilt.

up… ik heb situaties van discriminatie nodig

Om kledingwijze en muziekkeuze

Ja, notabene uitgescholden voor ‘vieze vuile Nederlander’. Als het je niet bevalt ga je toch naar een ander land?

Ik ben zelf een buitenlander maar ik ben nooit echt gediscrimineerd. Ik heb wel eens opmerkingen gekregen als: “Nou, in Nederland doen we het zo.” Als ik bijvoorbeeld iets niet doe zoals de anderen dat willen. Dat is erg vervelend omdat ik al bijna mijn hele leven in Nederland woon en me eigenlijk een Nederlander voel.

^ Dat vind ik ook zo stom. Als je je gewoon normaal gedraagt, waarom zou je dan iemand op z’n afkomst afschrijven?

Kijk, ik ken zat vervelende buitenlanders die t verpesten voor de rest. Maar om nu iedereen over een kam te strijken?

Hoe ontstond dat? Gebeurde dat op school? Jouw kledingstijl wijkt af van de anderen en die maakten hierdoor beledigende opmerkingen of hoe ging het precies?

Door allochtonen neem ik aan? Gebeurde dat op school? Dat is idd erg vreemd aangezien we in NL wonen. Hebben die mensen vaak zulke dingen gezegd?

jup
‘vieze turk rot op naar turkije’
maar veel verder dan dat ging het niet

In de tram, in Rotterdam. 2x. Echt rare mensen. Ga alsjeblieft weer weg. BAH.

Och, Turkije… Kon ik daar maar heen even. ZON!!

Nee gelukkig niet. Ik ben wel allochtoon maar nog nooit mee gepest.

ja mij lijkt t ook wel wat, als zij het toen hadden betaald had ik best willen gaan hoor :’)

Ja, seksuele geaardheid en de plaats waar ik woon, snap nogsteeds niet wat er mis is met de stad waar ik woon.

op welke manier werd jouw seksuele geaardheid gediscrimineerd? en waar woon je als ik vragen mag? wat zeggen ze over jouw plaats?

Dit en mijn “haarkleuren” Lol.

Ik begon op de basisschool al met “andere” kleren, veel zwart, bandshirts, allstars of vans, spikes, knalpaars haar enz.
=’)
Ik was “de vieze kanker emo” “kanker gothic” etc. Niemand wilde met me omgaan of naast me zitten.
Ze beoordeelden me alleen maar op mijn uiterlijk terwijl ze me niet eens goed kenden =’)

Dat is erg vervelend indd. Ging jij hierdoor je eigen uiterlijk veranderen/ ging je er tegen in of negeerde je die mensen gewoon?

Ik ben een tijdje “Normaler” geweest, om het maar zo te zeggen.
Maar dat kwam omdat ik toen in een andere periode zat ofzo, niet om wat andere mensen zeiden.
Verder negeer ik het gewoon, ik loop gewoon met knalroze of knal rood haar als ik dat wil, en ik draag ook gewoon wat ik wil.
In het begin was dat voor mij ook moeilijk, maar ik heb er mee om leren gaan.
Ik hoef niet bij de rest van de menigte te horen =)

Weet niet of dit er bij hoort maar ik loop/liep met één voet naar binnen toe zegmaar en daardoor werd ik gepest. Ben oa downie en mislukte kut genoemd en wel meer dingen maar ja dat heeft ook weer andere redenenen.