Ben jij wel eens gediscrimineerd?

Zoals de titel al zegt, ben jij wel eens gediscrimineerd om wat voor reden dan ook?

Ikzelf wel. Ik zat in de McDonald’s met allemaal andere homo’s en toen zaten er van die buitenlanders tegenover ons aan een ander tafeltje. Ze zaten ons de hele tijd uit te schelden en zaten dingen te gooien enzo. Toen was een van ons naar de bedrijfsleider gegaan en die heeft ze eruit gezet. Daarna in de trein hebben ze nog 2 van ons geschopt en geslagen etc…
Ik schrok er op dat moment best wel van; had het nog nooit meegemaakt.

Ik weet niet of er al een soortgelijk topic bestaat, kon het in ieder geval niet vinden.

Wat respectloos

Ik ben nooit gediscrimineerd, maar ben geweigerd door FitForFree vanwege mijn hoofddeksel (vind dit zelf niet erg discriminerend maar ja)

Wow dat is echt heftig! hoe zijn jullie uiteindelijk van ze af gekomen?

Discriminatie: “het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen”.
Naja, nog nooit overkomen eigenlijk, maar dat is ook omdat ik niet echt tot een duidelijke groep hoor.
Ik ben hetero, niet klein en niet groot, bezit de Nederlandse nationaliteit, heb geen aparte kledingstijl en heb geen extreme levensopvattingen
dusja…
Hooguit met mijn limburgs ooit als ik aan het winkelen was in Rotterdam

Ben wel ooit in elkaar geslagen btw, maar dat was niet om discriminerende redenen

Nou, bij mijzelf zie je het totaal niet, maar we waren met z’n 10en ofzo en de helft daarvan bestaat echt uit het stereotype homo zeg maar ;p Die worden ook wel vaker gediscrimineerd. Maar ik dus nooit, daarom schrok ik ook zo.

Nou, zij waren er dus uitgezet in de McDonald’s, en ongeveer een kwartiertje later gingen wij weg, maar toen zagen we ze niet meer. Alleen op het station stonden ze ineens voor ons, en hadden net wat mensen pech die bij hun in de trein zaten…

Hmm, niet persoonlijk
Maar mensen die homoseksueel zijn as am I worden over het algemeen regelmatig gediscrimineerd, en ik trek me dat toch wel persoonlijk aan. Ook dat gedoe met die hosties enzo, en laatst weer die legerpipo die zei dat srebrenica is gevallen door nederlandse homo’s in het leger. Dat zie ik eigenlijk ook wel als discriminatie tegen mij zelf en andere homoseksuelen.
Telt dat ook? x]

uhhhhhhggggggggggg,
even voor de duidelijkheid discrimineren is dat je bijv. niet mag meedoen met iets omdat je bruin bent of omdat je protestant bent ofzo.
discrimineren is niet dat iemand je uitscheld.
ik snap niet waarom het zo moeilijk is dat te begrijpen

ot: ik ben nog nooit gediscrimineerd,
alhoewel ik werd altijd buitengelsoten met vanalles en nogwat omdat ik “anders” en lelijk was

Ja, dat heb ik ook.

Discriminatie betekent letterlijk “het maken van onderscheid”. Dan wordt er toch onderscheid gemaakt omdat jij bij de ‘lelijke mensen’ hoort? No offensive.

Ik wordt niet echt serieus gediscrimineerd, maar omdat ik blond ben, wordt er vaak(door mensen die mij niet of niet goed kennen) tegen mij gedaan van: Pff blondje, waarom zou jíj hier nu iets van weten’ als er bijvoorbeeld een vraag algemeen in een groep gesteld wordt. Terwijl ik hélemaal geen dom blondje ben.

Buitensluiten ís discrimineren.
Discrimineren is het maken van onderscheid.
Dus ook uitschelden, aangezien diegenen vinden dat je uitgescholden mag worden omdat je anders bent.
En ook buitensluiten, aangezien die mensen vinden dat je “er niet bij hoort” en dus anders bent. Er wordt dus onderscheid gemaakt.

Gelukkig (nog) nooit, maar wat bij jou gebeurt is vind ik echt belachelijk!
Kan je geen aangifte doen ofzoiets?

Dat helpt niet.
écht niet.
Ten eerste is het niet te doen om die jongens te vinden.
Daarnaast is de bureaucratie bij een aangifte van discriminatie niet normaal, en is het meestal gewoon de moeite niet omdat er toch niks mee gedaan wordt.

ik ben het gedeeltelijk met je eens,
maar uitschelden is geen onderscheid maken,
je kunt iedereen uitschelden, maar niet iedereen buitensluiten want dan ben je in je eentje.

Ik snap dat je het je persoonlijk aantrekt en ik vind niet dat mensen dingen moeten zeggen om anderen te kwetsen, maar in een land vaar een vrije mening geldt zul je toch een soort van schild moeten hebben tegen kwetsende meningen van anderen. Ik zeg zeker niet dat ik het goed vind dat mensen kwetsende dingen zeggen over homosexuelen, moslims, vrouwen etc. maar ik denk dat je je er beter niet al te druk om moet maken. Anders hebben we straks helemaal geen vrijheid van meningsuiting meer. Want hoe ver moet je dan gaan?

Ja, ik zit in kanaleneiland op school en daar weten ze hoertjes zoals mij niet te waarderen. D’:

Idd, dat heb ik ook. ookal heb ik bruin haar Heel veel mensen denken dat ik dom ben omdat ik soms wat doms zeg -.-

Discrimineren
Slechter behandelen dan je een ander behandelt. `In die mannenwereld wordt ze gediscrimineerd omdat ze vrouw is.` Iemand niet dezelfde rechten geven omdat hij een bepaalde eigenschap heeft. Het maken van onderscheid. Het beledigen van een persoon op grond van het uiterlijk wat aangeboren is. Hierbij kunnen we denken aan een andere huidskleur of ras.
http://www.encyclo.nl/begrip/discrimineren

Ik zat op een ‘zwarte’ basisschool en daar was ik dus het buitenbeentje, samen met nog wat anderen, omdat ik Nederlands was. Het ging niet heel ver, maar af en toe was het best moeilijk en ik moet helaas toegeven dat ik er nu ook anders door naar sommige allochtonen kijk.
Vanwege m’n geaardheid heb ik nooit echt problemen gehad, ooit wel eens met een vriend van een vriendin. Maar dat was gewoon miscommunicatie. En net zoals JohnnyBGoode trek ik me discriminatie tegenover andere homoseksuelen wel aan.

Ik snap je punt wel, maar als er in een groep waarin jijzelf thuishoort wéér wordt gediscrimineerd, is dat toch pijnlijk. Omdat je weet dat je het zelf ook had kunnen zijn.

Dit heb ik ook. Ik heb zelfs een keer echt een verhitte discussie met iemand gehad omdat die niet geloofde dat ik een VWO diploma had. Toen ik met allemaal moeilijke woorden ging gooien (wat ik vaker doe als ik boos ben op iemand die mij minder vindt) begon het langzaam te dagen.

Vroeger ben ik altijd gepest. Ik weet niet precies waarom, maar ik hoorde er niet bij. En dus werd ik met alles buitengesloten. Of men deed aardig tegen me en liet me vervolgens weer als een baksteen vallen, om het effect te versterken. Dat gebeurt nu gelukkig niet meer.

Tegenwoordig doen mensen nog weleens stom omdat ik er wat anders uit zie (heb een lip piercing, eigen kledingstijl etc., goh wat raar… -.-) maar verder niet echt. En trek me er ook niet veel meer van aan.