Ben jij vegetarier?

Vertel waarom jij vegetarier bent, of juist niet.

Ikzelf ben niet vegetarier, maar overweeg het wel. Niet permanent, maar voor een maandje ofzo.
Dankzij The Fault In Our Stars ben ik heel erg into het vegetarisch eten.

‘‘Also I don’t, um, eat meat?’’ Hazel said. ‘‘Animals are just too cute?’’ Gus asked. ‘‘I just want to minimize the number of deaths I’m responsible for.’’

We hebben een algemeen topic, zal 'm zo even voor je opzoeken.

Ik ben geen plant, maar ik ben wel een vegetarier. Ik ben het nu vijf jaar hoewel ik wel een periode had waar ik vlees at. Ik ben dan ook vegetarier om dezelfde reden als Hazel Grace Lancaster, maar ik vind het vreselijk als mensen vragen waarom ik vegetarier ben en dan is die quote wel handig.

Ja, ik eet vlees. Ik vind het lekker en er zit vitamine B en ijzer is. Hoewel de antibiotica erin niet goed is, eet ik het nog steeds. Ik ben wel tegen de vleesindustrie met hun dierenmishandeling, maar ik denk niet dat geen vlees eten de oplossing is. Daarbij vind ik ook dat de mens ‘‘recht’’ heeft op vlees, alleen niet op zo’n grote schaal. Dieren eten dieren, mensen dus ook. Verder ben ik ook een fan van vleesvervangers, die zijn best lekker though. Vis is super tof.

Ik ben geen vegetariër omdat ik het helemaal prima vind om vlees te eten, zolang ze wel op een diervriendelijke manier geslacht zijn en een goed leven hebben gehad.

De wereld heeft zich nou eenmaal op zo’n manier ontwikkeld dat er een voedselkring is ontstaan en ik vind het niet nodig om dat te veranderen en ik denk ook niet dat dat iets oplost. Daarbij is vlees lekker en een makkelijke manier om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen.

Helaas is zulk vlees niet zomaar even in de supermarkt te krijgen en behoorlijk duur dus ik eet ongeveer 3-4 keer per week vlees.

En ik wil even zeggen dat ik het vrij nutteloos vind dat je ‘voor een maandje ofzo’ vegetarisch gaat eten. Wat denk je daarmee te bereiken dan?

Ja ik ben vegetariër omdat ik het vies idee vind dat het een dier is geweest, en ik daarom onder geen beding zomaar vlees door mijn strot krijg. :’)

Ik eet zo min mogelijk vlees en het liefst halal maar ja ik woon thuis en mn moeder wil niet apart voor me koken.

Iedereen moet gewoon zelf weten of hij/zij wel of geen vlees eet. Zolang een vegetariër niet de dierenactivist gaat uithangen en mij probeert te overtuigen om geen vlees meer te eten, heb ik niks tegen je. Geldt ook vice versa.

Ik eet dus wel gewoon vlees dus.

Nee ik ben geen vegetariër. Ik vind vlees lekker en toch hoort het wel bij onze natuur. Verder hou ik niet van eieren en vis en zou dan alleen nog melkproducten hebben waar ik mijn b12 vandaan zou halen en dat is denk ik niet genoeg. Dus op deze manier hou ik mezelf ook gezond denk ik. Heb al vaker in de omgeving gehad dat mensen vegetariër werden en daar dus mee te maken kregen. Overigens vind ik dat iedereen het voor zichzelf moet weten, maar ik ga niet stoppen met vlees eten (zeker niet als iemand mij dat gaat proberen op te dringen)

Ik eet geen vlees omdat ik de omstandigheden waarin de dieren leven voordat ze als lekker stukje vlees op je bord belanden zo slecht zijn. En het staat me heel erg tegen dat dieren behandeld worden als dingen tegenwoordig, dat er totaal geen respect getoond wordt tegenover de beesten.
En ik vind het idee dat ik iets eet wat een tijdje geleden nog leefde en voelde en nu vrolijk rond had kunnen huppelen een nare gedachte.

Nee ben geen vegetariër. Het is eenmaal de natuur, alleen maken mensen gebruik van machines oid om onze prooi te slachten. Een leeuw vermoord haar prooi ook op brute wijze. We hebben natuurlijk andere manieren om dat te doen. Zelf koop ik het liefste alleen ‘vrije uitloop vlees’. Smaakt ook nog eens veel beter.

Plantjes leven ook :’)

Ik ben geen vegetariër maar zou het wel heel graag willen zijn, zodra ik ut huis ben word ik het. Nu eet ik alleen nog als het echt moet maar kies er zoveel mogelijk voor geen vlees te eten.

nee ik hou van vlees

Ik eet ook bijna geen vlees, alleen vis en ei. Dus niet echt een vegetarier.

Ik ben geen vegetarier. Ergens vind ik het wel zielig voor dieren die slecht behandeld worden, maar aan de andere kant denk ik dat je door het stoppen van vlees eten geen eind zult maken aan het dierenleed. Dan zou je ook echt actief ermee bezig moeten gaan, zoals je inzetten voor acties tegen dierenleed (van slachtdieren).

Dat heb ik er nog niet voor over, maar als ik het wel zo belangrijk vond zou ik dus wel meer doen dan alleen stoppen met vlees eten

Niet lullig bedoeld maar ik vind het echt opvallend hoeveel mensen ineens vegetariër worden door een overhyped boek… Altijd goed om minder vlees te eten hoor maar ik vraag me altijd af hoe lang dat dan blijft.

Het is dan al dood? Maar ik snap het wel denk ik haha

Ach, dit zie je altijd. Mensen houden het een maandje vol en dan is het niet meer interessant.

Anyway, ik ben geen vegetariër. Zoals hier al vaker is gezegt, het is de natuur. Wij gebruiken machines om te slachten, dieren gebruiken hun tanden. En nee, ik ben het er ook niet mee eens hoe veel dieren geslacht worden. Maar het gaat naar mijn mening niet helpen als we allemaal geen vlees meer eten. Bovendien vind ik een gehaktbal met appelmoes veel te lekker ^^