Ben jij orgaandonor?

( Er is een andere topic over, maar die is al 2 jaar oud en die is dood.)

Ben jij al donor? Je kan al vanaf je 12de donor worden en zelf aangeven wat je wilt doneren.

Ik heb een stelling ( ook half voor een NL opdracht);
“Je bent automatisch donor, behalve als je zelf aangeeft dat je het niet wilt zijn.”

TekenHIER de petitie als je voor de invoering van Actieve Donor Registratie (ADR) bent!

En daar moet ik het dan mee eens zijn of niet?
Ik ben nog geen orgaandonor maar zou het echt heel graag willen worden, alleen hoe moet dat?

Ik ben het niet met de stelling eens, omdat heel veel mensen dan misschien niet weten hoe ze het moeten veranderen enzo. Ik vind het zoals het nu is wel goed eigenlijk.

ik ben het wel met de stelling eens, want nu moeten mensen heel lang wachten voordat ze een donor kunnen krijgen… wel zou je een brief van de overheid moeten krijgen dat je automatisch donor bent en dat je het wel kunt veranderen…

Ik ben het met de stelling eens, veel mensen [waaronder ik] zijn onbekend met de manieren om je op te geven of zijn daar simpelweg te lui voor.

Ik ben het er helemaal mee eens!
Heb de papieren om donor te worden op mijn bureau liggen maar dat vergeet ik steeds in te vullen. Veel handiger als het automatisch zou zijn. Veel mensen zijn gewoon te lui om zich aan te melden.

Hier kan je het invullen en uitprinten
http://www.donorformulier.nl/upload/donorformulier.pdf

Ik ben het er ook mee eens.
Heb weleens zo’n brief gekregen, die heb ik ingevuld maar nooit op de bus gedaan.
(hey bedankt voor het herinneren eraan, maar nu moet ik die brief nog vinden :'3)

nope kwil nooit een orgaan donor zyn kga dood zoals ik ben gekomen

Omdat? Als je nou je beste vriendins leven kon redden met jouw hart?

Nadat je dood bent he. Ik dacht eerst dat ze elk moment konden oproepen, gezien je bijv. 1 nier kan leven :'3

Jaaaa jaa na je dood :stuck_out_tongue:.

[ Pfff, komen ze, voeren ze je af naar t ziekenhuis en nemen je nier af :stuck_out_tongue: Lijkt me stug :stuck_out_tongue: )

Ik kreeg vorige week zn brief door de bus en heb ik ingevuld en opgestuurd dus nu ben ik ook donor. Ik vind inderdaad ook dat ze dat zouden moeten doen dat iedereen automatisch donor is en dan je moet aangeven als je het niet wil, nu zijn mensen inderdaad te lui of denken ze dat komt nog wel/doe ik later. Ik heb geen seconde getwijfeld ik toen ik die brief kreeg ik had net daarvoor een heel verhaal in de margriet geloof ik gelezen over mensen die er op wachtte ook een heel jong meisje enzo en ook in de fancy dat meisje met dat hart als je op deze manier iemands leven kan redden doe je dat toch gewoon zelf ben je er toch niet meer en heb je het niet meer nodig!

Ik vind ook dat als je altijd perse geen donor wilt zijn en je word ziek en je enige redding zou een donor zijn dat je hem niet mag aannemen, want waarom moeten andere wel iets afstaan aan jou maar jij zou dat niet doen voor een ander.

Nee, ik word geen donor.
ik ben niet echt ‘bang’ voor de dood. Maar niemand weet wat er daarna komt, dus niemand weet hoe het dan is als je je dingen weggeeft.
klinkt misschien stom, maar ik geloof het.
ik vind het ook niet leuk voor nabestaanden, en ik wil gaan zoals ik kwam.

ik wil ook heel graag donor worden, ik heb het formulier al uitgeprint.
een paar dingen wil ik alleen niet ‘doneren’, want die zijn zeg maar echt van mijzelf. heel dom, ik weet dat ik dan al dood ben en zo, maar ik wil bijvoorbeeld mijn ogen gewoon helemaal ‘houden’. net als mijn hart & huid. ik weet niet waarom ik het wil, maar ik wil het gewoon ;p
maar voor de rest mogen ze me leeghalen haha!

Ik wil denk ik geen donor worden.

Ik denk ik ook niet. Eerst wilde ik het wel altijd, maar nu vind ik het toch maar een eng idee.

Even voor mensen die zeggen dat ze geen donor willen zijn, zouden jullie wel willen ontvangen?

illegale organen handel

dat is ook 1 van de redenen dat mensen bang zijn om donor te worden, zij denken dan dat dokters minder hun best gaan doen om je te redden bijvoorbeeld als je een ernstig ongeluk hebt gehad, maar dit is natuurlijk onzin.

ik ben al zolang ik mag donor, alles wat ze kunnen gebruiken mag (ook mijn huid) ik ben ervan overtuigd dat als je doodgaat er echt niks meer aan gaat hebben ik ben niet gelovig of iets en zelfs als ik dat was zou ik zeggen dat je ziel alles is wat je nodig hebt daarboven (of beneden)

Die stelling had ik ook voor mijn nederlands debat (H)
Ik had een 9 :-#

-