ben jij ook bang om te vliegen naar een land??

ik ga binnekort naar lLonden met het vliegtuig, ben jij ook bang om te vliegen? ik wel!

nee

ja, doodsbang.

mag dit een heel populair topic worden zodat ik me niet alleen ga voelen :")

“De kans dat je sterft als gevolg van een vliegtuigongeluk is 1 op 800.000 (als passagier van een vliegtuig gedurende je leven), aldus het rapport Omgaan met risico’s van het Ministerie van VROM. Het rapport vergelijkt dit met jouw risico op een fataal auto-ongeluk in Nederland: 1 op 6.000, zo’n 133 keer meer.”

naar gewone landen niet maar
eilanden
dat is kut man alsof je in de zee stort

Ik zou niet weten waarom ik bang zou moeten zijn. Als dat ding neerstort ben ik toch dood.

Ik ben altijd bang van te voren maar wanneer ik eenmaal in de lucht zit gaat het allemaal wel weer.
Behalve als er turbulentie komt, dan kan je me opvegen.

-

Vliegen is absoluut de veiligste manier van reizen, maar dit soort feitjes helpen niet echt als je vliegangst hebt, ook al is het goed bedoeld.

Ik vind vliegen ook verschrikkelijk, ik doe het alleen als het echt niet anders kan.

sorry dat ik me dit afvraag… maar als je zo bang bent om te vliegen, waarom ga je dan niet met de trein?

Ja, mij krijg je niet in een vliegtuig. Misschien aanstellerij, want het is nog steeds het veiligste vervoermiddel. Ook als je kijkt hoe weinig er met vliegtuigen gebeurt in verhouding hoeveel er vliegen, is dat aantal ontzettend laag. Maar als er iets gebeurt, is de schade en impact zo ontzettend groot. De afgelopen gebeurtenissen hebben mij angstig genoeg gemaakt om niet in een vliegtuig te stappen.

Ik heb sinds al die vliegrampen van vorig jaar best een beetje vliegangst gekregen. Heb het nooit heel tof gevonden, maar toen ik afgelopen februari heb gevlogen schrok ik wel een beetje van mezelf moet ik zeggen. Had echt een heel raar gevoel alsof ik de motor onder m’n voeten kon voelen en als we een bocht maakten had ik meteen angst dat een motor zou uitvallen we zouden neerstorten. Gelukkig bleven het gedachten en kon ik het wel onder controle houden, maar was wel verbaasd over mezelf zegmaar. Hoop dat ik het kan relativeren en komende zomer minder last van heb.

Ik ben bang voor het neerstort-proces zelf; dat je in een opgesloten ruimte zit, iedereen in paniek is, en je nog die duizenden meters omlaag moet doorstaan wetend dat je dood gaat.

De eerste keer dat ik ging vliegen was ik ook doodsbang. Aan het eind van de vlucht, ging iedereen klappen en ik klapte het hardest want ik was echt opgelucht. Dat was zo’n 3 jaar geleden. Inmiddels heb ik weer 4x gevlogen en nu vind ik het best een fijne manier van reizen (mits je ongesteld bent en een lange vlucht hebt).

ja dit. (al ga ik dit jaar wss toch wel :’)) het blijft doodeng maar ik heb vaker meegemaakt dat ik als ik uiteindelijk in het vliegtuig zit, de angst soort van “wegzakt” en ik gewoon accepteer wat mn lot is

(maar dat houdt niet in de dat ik dan niet 7/8/9+ uur lang paranoid en bangig ben, maar minder dan ik verwacht van mezelf)

Ik ben eigenlijk alleen maar bang dat ik iets verkeerd doe om door de gates heen te komen :") Zodra ik daar eenmaal doorheen ben voel ik me nog wel nerveus, maar dat is alles. Nou ja, ik heb ook nog maar één keer gevlogen.

In de auto sta ik veel grotere angsten uit.

mits je ongesteld bent en een lange vlucht hebt? ik denk dat je hier ‘tenzij’ bedoelt.

wat wel rete irritant is zijn mensen die ineens een paniekaanval krijgen in het vliegtuig. Prima dat je bang bent maar hou het aub bij jezelf want daar word ik ook nerveus van :’)

Vorig jaar toen ik voor het eerst ging vliegen zat er een meisje achter me en ze gilde het hele vliegtuig bij elkaar en het was gewoon een meisje van een jaar of 17 dus geen kind ofzo ds ja pls doe dat niet :’)

ik ga met meerdere mensen, de een wil niet in de trein door die tunnel de ander wil niet met de boot enz