Ben jij Links of Rechts?

0

Het is niet alleen links of rechts. Je hebt ook nog liberaal of concervatief.

Een heel klein beetje rechts van het midden. Vroeger veel meer links, maar goed idealisme hè en uiteindelijk economie gaan studeren en dan snap je ook wel dat heel links helaas niet gaat. Maar ik ben sowieso wel gematigd in mijn politieke voorkeuren en neem van alle kanten meestal wel wat mee. En ik ben sowies progressief.

En ik zat mij maar af te vragen waarom iemand een topic in Nieuws en actualiteit plaatsten met de vraag wie links of rechts (handig) was? :’) ‘Moet dat niet bij onzin?’ Slimme meid dat ik ben.

Negru Voda als ik mij niet vergis neigt conservatief eerder naar rechts en liberaal eerder naar links.

Ik zelf ben behoorlijk links, ook door mijn opleiding, vooral langs mijn vaders kant merk ik wel dat hij behoorlijk rechts is.

l

[quote author=Thingamabobs link=topic=289764.msg274156015#msg274156015 date=1387879157]
En ik zat mij maar af te vragen waarom iemand een topic in Nieuws en actualiteit plaatsten met de vraag wie links of rechts (handig) was? :’) ‘Moet dat niet bij onzin?’ Slimme meid dat ik ben.

Negru Voda als ik mij niet vergis neigt conservatief eerder naar rechts en liberaal eerder naar links.

Ik zelf ben behoorlijk links, ook door mijn opleiding, vooral langs mijn vaders kant merk ik wel dat hij behoorlijk rechts is.
[/quote

hahahahahahah wauw! En liberaal kan ook links zijn maar ook rechts geloof ik, anyway: wat voor opleiding doe je?

Oeps echt? Denk dat liberaal beide kan zijn dan.
Conservatief is eigenlijk het tegenovergestelde van progressief. Men wil de zaken behouden zoals ze zijn, vasthouden aan oude tradities, gewoontes en normen en waarden. Geen actieve vooruitgang. Christelijke instanties zijn vaak conservatief.

In de algemeenheid is rechts meer liberaal en links wat meer conservatief. Gaat ook niet altijd op overigens. Je hebt ook links/midden progressief en rechts conservatief.

Ginger, sociaal werk (: heeeeeele linkse school waar ik nu zit, maar vind het wel interessant, heeft me ook doen inzien dat mijn vaders gezin echt best rechts is, en dat is ook niet alles…

http://www.joop.nl/uploads/RTEmagicC_schema.jpg.jpg

Ik ben zelf redelijk progressief, maar niet zo links als de SP.[/size]

Denk eingelijk niet dat conservatief eerder links is. Conservatieven willen niet afstappen van oude tradities en ideëen en zijn bijgevolg dus vaak tegen homohuwelijken, abortus, vrijheid van onderdrukte rassen enz… Dat zijn allemaal hele linkse en progressieve maatregelingen.

Hm ja dat is ook wel weer. Wat dat betreft heb je in Nederland ook zoveel verschillende partijen die wellicht niet onder die standaard verdeling vallen. De PVV is natuurlijk bijvoorbeeld extreem in vreemdelingenbeleid, maar andere standpunten vind ik dan wel weer vrij links.

Hm die klopt dan wel want ik ben ooit begonnen bij SP en tegenwoordig ben ik het vaker eens met D66. Groenlinks heb ik ook gestemd.

Hun andersom toch? Ik dacht juist dat links meer progressief was, en rechts conservatief…

Anyway, ik zit denk ik een beetje in het midden, hoewel ik meer geneigd ben naar links. Centrum-links dan?

Absoluut links en ik zou zeker geen relatie qua vriendschap oid kunnen hebben met iemand die rechts is.

Ja ik maak mezelf ook in de war, het spijt me haha. Maar ik vind bv. de SP ook wel een beetje conservatief, maar dat is meer omdat zij niet vooruitstrevend zijn in mijn optiek. Bv. over de pensioenleeftijd, zorgstaat en economie. Maar dat moet ik dan misschien anders formuleren.

Ik ben een beetje midden progressief maar dan iets meer geneigd naar links

Heel duidelijk. :’)

Ik dacht dat je bedoelde of je rechts of linkshandig was, haha :slightly_smiling_face:

Ik ben rechts en conservatief