Ben jij gepest/heb jij gepest?

Ik allebei. Ik ben zo erg gepest geweest, dat het mijn leven getekend heeft. En jullie?

Ik ben niet echt gepest… wel soms buitengesloten. en heb nooit gepest… ik vind dat heel erg…

Ik ben lang gepest ja. Maar ach, shit happens. heeft me alleen maar sterker gemaakt.

Er was toch al zo’n topic? Of ben ik nou gek…

iig ben ik zelf voornamelijk gepest omdat ik ‘anders’ was.
nu loopt de hele wereld in de kleding die ik toen droeg.

ik ben nooit gepest (wat ik zelf ook echt een wonder vind aangezien ik altijd duidelijk anders was) ik heb (voor mijn gevoel) 1 keer een meisje uit onze vriendengroep weggepest, waar ik me nog steeds voor schaam. dat meisje stonk heel erg (ik weet: geen smoes is goed genoeg om iemand te pesten) en ze deed na een keertje bij ons staan alsof ze erbij hoorde. ze sloeg en schopte onze beste vrienden omdat ze dat andere vrienden zag doen. uiteindelijk besloot een grote groep ergens anders te gaan staan omdat ze ons in vertrouwen had verteld dat ze daar niet heen durfde. ik ben meegelopen, en voor mijn gevoel was het pesten. ik heb ze nog 2 keer geprobeerd tegen te houden maarja 1 tegen 10.
daarna heb ik mijn leven gebeterd( :stuck_out_tongue:) en kom ik op voor mensen in mijn omgeving die gepest worden. ik kan er echt heel slecht tegen

Ik ben ook gepest, ja.

ik ben heel erg gepest. vanaf groep 1 op de basisschool tot mn examenjaar van mn vmbo. gelukkig is het nu over, al hoor ik sommige mensen nog wel dingen tegen me schreeuwen etc. maar ik trek me er niks meer van aan. ze hebben me altijd hamster genoemd, en dik, lelijk, mollig varken, en ga zo maar door. ja, het deed heel veel pijn. nu niet meer zo, aangezien ik er beter mee om kan gaan. al zou het af en toe nog wel pijn doen.

ik ben gepest en word gepest.

iemand hierboven zegt dat ze duidelijk anders was, dan word je juist niet gepest want je laat zien dat je sterk bent :slightly_smiling_face:

Ben ooit gepest, maar heb het gestopt door alle pesters te meppen -lees: in elkaar slaan-. :’) Mijn persoonlijkheid ging van verlegen naar spontaan, alles durven en zelfs luidruchtig. Sindsdien kom ik ook weleens op voor mensen die gespest worden, omdat het kan.

Nooit gepest geweest maar in de lagere school was er zo’n meisje en zowat iedereen sloot haar buiten, achteraf gezien is het echt heel erg maar toen deed ik gewoon mee.
In mijn omgeving wordt niemand gepest voor zover ik weet, ik schrik ervan om te lezen hoeveel mensen er gepest worden. Ik dacht dat dat een fenomeen was dat zich bijna niet meer voordeed na ongeveer 14 jaar…

Yup ik ben ook gepest. Dikke middelvinger voor hun. Ik heb zelf nooit iemand gepest. (:

Nee. Achteraf wel geluk mee gehad denk ik, want er waren eigenlijk altijd wel mensen die nog onzekerder waren dan dat ik was. Beetje raar om te zeggen, maar als die mensen niet bij me in de klas hadden gezeten waarschijnlijk wel. Ook omdat de pesters destijds ook een tijdje opmerkingen maakten naar mij toe omdat ik wel eens opkwam voor degenen die gepest werden.
En ik denk niet dat ik ooit opzettelijk gepest heb, maar dat kan ik van mezelf natuurlijk niet echt zeggen. Het kan best zijn dat ik bijvoorbeeld op de basisschool een keer een opmerking gemaakt heb o.i.d. die zo aankwam. Maar niet herhaaldelijk, dan zou ik het waarschijnlijk nog wel weten.

Ik heb niet gepest en ben niet gepest. Ben ook geen meeloper geweest, maar heb er ook niet vaak iets aan gedaan als ik het zag/hoorde gebeuren. Dus in dat opzicht natuurlijk geen haar beter dan een meeloper.

Ik ben zelf nooit echt gepest, wel eens buitengesloten maar ik denk dat iedereen dat wel eens overkomt. Heb ook nooit echt gepest, wel gemeen geroddeld… daar heb ik nu echt heel veel spijt van…

(Oke hier stond eerst iets maar ik kan het niet goed verwoorden dus voor dat iemand het verkeerd opvat haal ik het weg.)

Nooit gepest geweest. Wel had ik een stel bitches als ‘vriendinnen’. Ben zo blij dat ik het contact met hen heb verbroken.

Ik ben gepest op de basisschool (geschopt, uitgescholden, dat soort dingen). Heb nooit anderen gepest - ik heb daar nooit het nut van ingezien.

Dit. Alhoewel ik nooit echt heel lang gepest ben. Ik was nog klein, een jaar of 10, door klasgenoten van m’n zus. Maar dat heeft nog geen half jaar geduurd omdat ze schrik hadden van de juf aan wie ik het vertelde. :’) In het middelbaar ben ik wel vaak uitgesloten geweest, ik had altijd wel wat vriendinnetjes maar ik was toch wel vaak het ‘pispaaltje’ van de klas omdat ik heel erg stil was. Maar ach, je komt er sowieso sterker uit. Zelf heb ik nooit gepest, ik snap niet dat mensen dat kunnen doen.

Dat is wel echt heel erg.

ik hoorde laatst twee meisjes praten in de metro die elkaar blijkbaar kenden maar op een andere MBO opleiding zaten. Het ging over een meisje dat bij het ene meisje in op de middelbare zat (en daar dus blijkbaar erg gepest was) en nu bij dat andere meisje op het MBO zat (waar het zo te horen wel gewoon goed ging…)
Maar goed dat ene meisje begon dus heel gemeen over haar te roddelen… dat je niet met haar moest omgaan omdat ze haar handen nooit wasten na de wc en dat soort dingen. (Wat waarschijnlijk niet eens waar is maar wat iemand ooit heeft verzonnen.) Dat vond ik zo gemeen, dan zit ze eindelijk op een andere school en dan krijgt diegene alsnog geen eerlijke, nieuwe kans.
Van binnen stond ik echt op springen maar ben uit eindelijk gewoon uitgestapt. Nu heb ik spijt dat ik er niks van gezegd heb. Had dat meisje wel op haar gezicht kunnen slaan zo kwaad werd ik er van.