ben jij een honden of kattenmens?

Ben jij een katten- of hondenmens? Naar alle waarschijnlijkheid gaat je voorkeur uit naar één van deze twee dieren. Nu blijkt uit onderzoek dat deze voorkeur echt iets prijsgeeft over je persoonlijkheid.

Honden en katten zijn onze meest populaire huisdieren. Maar kan je keuze voor één van deze twee harige vrienden echt iets onthullen over jou als persoon? Soms wel…

Toch toont onderzoek aan dat er verschillen zijn tussen katten- en hondenmensen. Uit een onderzoek van de universiteit van Texas blijkt dat degenen die zichzelf als hondenmens definiëren, extraverter, aangenamer en consciëntieuzer zijn dan zelfverklaarde kattenmensen. Degenen met een voorkeur voor katachtigen zijn dan weer creatiever, avontuurlijker en gevoeligervoor neuroticisme of angsten.

http://afbeeldingen.piepvandaag.nl//piepvandaag-hond-en-kat1.jpg

Ikzelf ben een hondenmens, ik houd enorm van honden en heb zelf ook een hond. Katten vind ik wel leuk om te zien bij anderen maar hoef er zelf geen te hebben.

Kattenmens.
Al ben ik gewoon een dierenmens

Ik ben een hondenmens,maar als ik naar de uitslag van dat onderzoek zou kijken zou ik juist heel erg een kattenmens moeten zijn haha.
Ik vind beide eigenlijk heel leuk maar ga toch voor de honden :grinning:.

Ben sowieso niet echt van dieren, maar tussen hond en kat kies ik sowieso kat. Ik vind honden echt totaal niks voor mij.

Een hondenmens. Katten vind ik alleen leuk als het echte huiskatten zijn, maar zelfs van een lieve knuffelige huiskat wint een hond het voor mij nog.

Wat open je opeens veel topics.

Maar emm… Beide denk ik. Gewoon een dieren mens in het algemeen.

Vroeger twee katten gehad en nu een hond (:

Sowieso een kattenmens. Ik hou van alle dieren maar mijn voorkeur gaat altijd uit naar katten.
Soms twijfel ik wel eens of die voorkeur ligt aan met wat voor huisdier je bent opgegroeid. Ik heb altijd katten gehad en ben nu een kattenmens, en zie vaak dat mensen die zijn opgegroeid met een hond hondenmensen zijn.

Ik vind beiden heel erg leuk, mijn hond is net zo leuk als mijn katten waren. Maar in de algemeenheid ben ik meer een kattenmens denk ik. Ik vind alle katten leuk en met honden vind ik vooral mijn eigen hond heel leuk haha.

Maar ben ook gewoon een dierenmens, vind alles wel leuk.

Ik denk eigenlijk een kattenmens. Honden vind ik ook super leuk maar behalve onze eigen hond zijn er niet snel andere honden waar ik uit liefde op het eerste gezicht op af zal springen.

Het ligt voor mij eigenlijk aan de karakter van die dieren. Want katten als in vensterbank hangers vind ik ook niks.
Maar de omschrijving die in de beginpost staat komt uit dat ik een kattenmens ben.

Ik ben gewoon een dierenmens, ik zie alle beestjes graag! :smiling_face_with_three_hearts: Maar qua uitleg komt die van een kattenmens gewoon helemaal overeen met mij!

Katten, absoluut. Ik vind honden wel leuk, maar ik vind ze ook heel snel vies. Ik zou later wel honden willen, maar ik zou echt hygienische maatregelingen nemen en me goed inlezen over hoe ik kan voorkomen dat mijn hond vies wordt.

Tot nu toe heb ik nog maar twee mensen leren kennen die honden hadden die ik ‘schoon’ genoeg vond om te knuffelen. Daarom hou ik ook van katten, die houden zichzelf schoon en ik vind het leuk om ze te borstelen. Bovendien heb je niet de last dat je ze constant aandacht moet geven. Honden zijn net kinderen, die vinden het serieus erg als je er niet bent. Katten zijn wat minder afhankelijk, al kun je ze natuurlijk niet dagen alleen laten, ze redden zich wel als je overdag gaat werken en 's avonds weer thuis komt.

Ik ben een kattenmens, maar honden vind ik ook hartstikke leuk!

Oh wat een moeilijke keuze, ik ben echt een dierenmens!
Dat is wel te zien aan de vele dieren hier in huis. :flushed: Maar qua de eigenschappen lijk ik meer op een kattenmens, ben ook wel dol op mijn lieve kitten. Wil nog graag een hond, maar dat mag pas als ik op mezelf woon.

Intussen geniet ik wel van alle dieren in ons huisje! :grinning:

Ik ben 100 % kattenmens :slightly_smiling_face:

Geen van beide eigenlijk. Ik ben sowieso erg bang voor bijna elk dier wat er hier op aarde leeft. Maar als ik echt MOET kiezen tussen een hond en een kat, kies ik voor een kat

Hondenmens

geen idee ik ben allergisch voor katten maar ik hou wel van ze oh

Absoluut honden. Al zie ik mezelf later ook wel een kat nemen. Maar ik vind honden gewoon zo geweldig lief, leuk en schattig

Honden, sowieso

Ik ben een hondenmens, maar eigenschappen van ‘kattenmens’ passen ook wel en misschien wel meer bij mij.