Ben jij al orgaandonor?

Ben jij ook geboren in 1994? Dan kreeg je gister een brief thuis met de oproep of je orgaandonor wilt zijn ja of nee. Heb jij je keuze al geregistreerd? En hoe denk je over orgaandonatie?

Lees ook het inspirerende verhaal van Hannah: http://tinyurl.com/cn7fflz

Was hier niet al een topic over?
ot: ja, ik ben donor op alles behalve mijn huid

Ja ik ben donor. Ze mogen me helemaal leeg trekken als ik dood ben ;]

Jazeker. Ze moge n alles hebben.

Al een paar jaar, en ze mogen alles van me hebben. Heb er niks meer aan als ik dood ben :slightly_smiling_face:

Ja, al een paar jaar. Ze mogen alles behalve mijn hoornvlies en huid :slightly_smiling_face:

Dat is een discussie over het donorregistratiesysteem, niet over of je donor bent of niet. Misschien moet jij de zoekfunctie wat beter gebruiken. :slightly_smiling_face:

Ik ben trouwens donor, ook alles.

Nee, ik ben geen donor. Gisteren brief gekregen waarin ik een keuze wilde maken of ik donor wilde worden, maar ik denk dat ik nee ga sturen.
Het is een hele mooie gedachte en alles, maar ik heb zo mijn redenen dat ik het liever niet doe.

^je kan gewoon online een formulier aanvragen.

Ik ben al sinds m’n 16e donor en ik stel alles ter beschikking.

Ik ben al sinds mijn 12e donor en sta nog steeds achter mijn keuze. Ik heb er niks meer aan en je kunt er levens meeredden. Waarom zou je het niet doen?

Ja ik ben zeker donor (al een paar jaar). Als ik organen nodig zou hebben zou ik het ook fijn vinden als mensen deze willen afstaan! Dus dan doe ik dit zelf ook.

Ja, ben al sinds m’n 16e donor.
Ze mogen van mij alles hebben, ik heb er dan toch niks meer aan.

Ben geen donor, wil het ook nooit worden. Heb heel veel familie in het ziekenhuis werken en wat ik hoor van verhalen heb ik liever niet dat ik donor ben.

Nee, want ik weet nog niet wat ik wel of niet wil, ben totaal nog niet met mijn eigen dood bezig

Nee maar ik wil het nog wel echt gaan doen van mij mogen ze alles hebben. Ik heb er dan toch niks meer aan.

Ik ga de brief binnenkort op de post doen :slightly_smiling_face: Ik twijfel alleen nog of ik huis en hoornvlies wel zou doen…

Ik wilde het eigenlijk al doen gelijk toen ik 16 was, maar mn moeder is er best op tegen, dus ik vond het altijd moeilijk om te doen dan. Stel dat er dan iets zou gebeuren, dan was ik altijd bang dat ik haar extra pijn zou doen daarmee. Maar uiteindelijk toch besloten om het gewoon te doen! Inmiddels weer 3 jaar verder en ze kan het wel accepteren nu, gelukkig :slightly_smiling_face:

Ik heb het nog niet ingevuld, maar ga het wel doen.

Ik snap niet waarom mensen het niet zouden doen, vind het eigenlijk best egoistisch. Stel jij hebt een orgaan nu hard nodig, maar er is niks omdat mensen dat niet wilde ‘om persoonlijke redenen’… Niemand die merkt er wat van hoor, als je dood bent.

ik denk eigenlijk van wel, rokerslongen worden ook gewoon getransplanteerd ook al zijn die niet van topkwaliteit, ze zijn altijd beter dan degene die ze nodig heeft.

Precies hetzelfde hier.

Ik vind eigenlijk dat het volgende systeem ingevoerd zou moeten worden: als jij niet wilt dat andere mensen je organen mogen hebben, dan heb jij ook het recht niet om ze van anderen te krijgen.
Eens kijken hoe hard de lijst met aanmeldingen dan omhoog gaan…
Ik snap echt niet waarom sommige mensen hun organen niet willen doneren, je bent toch dood. Mijn zus werkt in het ziekenhuis en het is inderdaad niet altijd een pretje hoe er met je omgegaan wordt, maarja, je bent toch al dood… Jij hebt er niks meer aan, waarom zou je het dan niet aan anderen willen geven?

Waar ik dus benieuwd naar ben: wat zijn jullie ‘persoonlijke redenen’ om het niet te doen? Of is dat echt geheim?

Ik heb die brief net gekregen, en ik wil wel donor worden. Ik heb toch niks meer aan mijn organen als ik dood ben, en als iemand anders daardoor gered kan worden, waarom niet? Ik twijfel er alleen nog aan of ik alles afsta, of bepaalde organen niet. Dus daar denk ik nog even over na (: