Ben je dan geslaagd of niet?

Stel je hebt een 3 en de rest allemaal voldoende (een paar zevens ofzo), slaag je dan omdat je dan zeg maar ‘over punten’ hebt? Ik dacht van wel, maar een vriendin van me zegt dat dat niet zo werkt. (niet dat ik een 3 heb ofzo hoor)

nee, een 3 is teveel tekorten, namelijk 3
je moet minimaal een 4 halen om te slagen, dan heb je 2 tekorten, maar dan moeten er ook zoveel compensatiepunten bij staan, namelijk 2
en een 7 is pas 1 compensatiepunt dus oftewel je moet er dan 2 7ens of 1 8 bij hebben

bedoel je een drie gemiddeld (se+ce) of een drie voor je examen alleen?

3 gemiddeld

denk niet dat je dan geslaagd bent. dat is al 3 tekorten namelijk!

Als je compensatie hebt geloof ik wel want dan heb je een 4, maar dan moet je wel twee 7ens hebben geloof ik! weet het ook niet precies

Stel je staat voor Nederlands een 3 en je hebt voor Engels een 7 en voor biologie ook een 7, dan slaag je ofzo?

nee, volgens mij echt niet!

geloof van niet want je moet dan een compensatiepunt hebben om die 3 omhoog te halen dus zorgen voor een vier, dan wel dacht ik

Nee met een 3 ben je sowieso gezakt
(die mag je ook niet compenseren)

een 3 mag sowieso niet, zorg ervoor dat je daar een 4 voor haalt, dan ben je met de hakken over de sloot

Nee, dan zak je, kijk maar:

http://i49.tinypic.com/rw46d0.jpg

Vind het best raar eigenlijk dat je dat niet weet?! Bij ons is dat zo vaak uitgelegd en het staat ook in alle PTA’s en examenkranten.

Ik dacht namelijk dat als je een 3 staat en je hebt een 7 voor een ander vak dat ie 3 een 4 wordt. Ik let echt niet goed op haha

Je mag maar maximaal 2 onvoldoendes staan, en maximaal een 4 of een 5.

Nee ben je niet geslaagd