Ben ik zwanger?!

Hey,
Ik ben aan de pil en slik die elke dag rond half 7. Als ik seks heb met mijn vriend gebruiken we geen condoom. Nu heb ik afgelopen maandagavond seks gehad en hij is verder niet in mij klaargekomen. Vandaag (woensdag) ben ik mijn pil vergeten. In de bijsluiter staat dat je tot 12 uur na het vaste tijdstip nog veilig bent alleen ik heb hem pas 16 uur later ingenomen… Nu ben ik in mijn eerste week en is die week net het meest vruchtbaar helaas. Op internet heb ik gelezen dat in voorvocht van de jongen levende spermacellen kunnen zitten waarvan je zwanger kunt raken. Ik ben echt een beetje in paniek en wil dus voor de zekerheid de morning afterpil halen morgen alleen is dat wel aan de late kant.
Denken jullie dat dat nut heeft? En zou ik zwanger zijn?

Ik ben namelijk pas 16 en hoop toch geen tienermoeder te worden…

Liefs
Esmée

Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.

http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=197316.0
Dit is een betrouwbare bron, veel bijsluiters zijn verouderd. Je hoeft niets te doen.
Mag volgende keer (al hoop ik niet dat die komt) in dit topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ben-ik-zwanger-147745.7275.html

Dus zeker weten dat ik echt geen M.A.P hoef halen morgen? Er staat niks over seks gehad hebben de dagen ervoor namelijk…
:slightly_smiling_face:

Zal volgende keer dat topic gebruiken ja! Ben niet zo handig nog met dit forum haha :slightly_smiling_face:

Seks hebben in de dagen voor het vergeten van de pil staat er los van. Op dat moment was jij nog geen pil vergeten en dus sowieso nog beschermd.

Maar eh, als je niet weet wanneer je wel en niet zwanger kunt raken, moet je misschien eerst even een beetje research doen voordat je seks hebt…?

Je bent absoluut veilig, dus haal alsjeblieft geen MAP want daar verkloot je je hele cyclus mee terwijl het niet nodig is.
Maar lees dat topic eens door wat kopjechino gaf.