ben ik zwanger?

Beste allemaal,

Ik heb een vraag in september heb ik de vakantiepil gebruikt om zo mijn menstruatie uit te stellen omdat er een bijzondere dag voor de boeg stond. dit is heel goed verlopen eigenlijk zoals gepland vervolgens en ben wat later dan gewoonlijk ongesteld geworden. nadat ik ongesteld ben geweest heb ik geen pil meer gebruikt. heb na deze periode seks gehad met me vriend (met condoom). Nu is het weer tijd om ongesteld te worden ik heb al een paar dagen buikkrampen maar het zet niet door. nu vraag ik me af of dat er op een of andere manier voorvocht binnen is gekomen en of dat ik zwanger ben geworden. het lijkt mij heel onwaarschijnlijk en het geeft mij een naar idee en gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn ondanks het gebruik van een condoom. maar kan het zo zijn dat het door de gebruik van de vakantiepil is dat mijn menstruatie niet doorzet? ben namelijk wel gewoon ongesteld geworden na het gebruik van de vakantie pil. heeft iemand hier enige ervaring mee? loop nu al een paar dagen met krampjes maar het zet niet door en der gaat van alles door me heen. hoe groot zou de kans zijn op zwangerschap. of is dit normaal na een vakantie pil?

Ik hoor het graag van jullie…

alvast bedankt allemaal

blijkbaar blijft het moeilijk om even te kijken in het algemene topic.

OT: Lijkt me onwaarschijnlijk. Het beste kan je toch over een dag of 2/3 een testje doen.

Srry ben nieuw hier en heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt heb maar snel een bericht geplaatst… excusses maar toch bedankt voor je berichtje… voel me gewoon heel wanhopig op het moment…

ik snap het wel. Heb het ooit gedacht. Helaas kunnen we met dit soort vragen niet heel veel voor je betekenen. Probeer zo snel mogelijk een testje te kopen en doe dit op een plek waar je goed de deur op slot kunt doen en niemand merkt dat je even weg bent. ( ik moest ooit voor een test 15 minuten wachten :hammer: )
Neem iets van een boek mee zodat je even kan lezen. Of iets van muziek. Dat je niet alleen op het testje hoeft te focussen.

Je bent niet zwanger, je hebt een condoom gebruikt en zolang die niet gescheurd is ben je niet zwanger.

Heb je getest of de condoom was gescheurd? Anders gewoon even testje doen.

Wat bedoel je met ‘nadat ik ongesteld ben geweest, heb ik geen pil meer gebruikt?’ Bedoel je hiermee een vakantiepil of je normale anticonceptiepil? Als je niet met een nieuwe strip van je anticonceptiepil bent begonnen, is je cyclus waarschijnlijk in de war. Begin weer met een nieuwe strip op de eerste dag dat je gaat menstrueren, want zo wordt het natuurlijk redelijk riskant.

Andere invalshoek: Slik je de normale pil überhaupt? Zo nee, dan raad ik je met klem aan om toch eens naar de huisarts te gaan voor een recept hiervoor. Als je seks hebt, biedt de pil veel meer bescherming dan alleen een condoom.

Hoi allemaal bedankt voor de reacties…

normaal slik ik geen pil alleen nu heb ik de vakantiepil gebruikt ivm met een speciale dag om niet ongesteld te zijn… hier na ben ik er mee gestopt… en zonder pil door gegaan… ben wel ongesteld geweest na de pil maar nu zou ik weer ongesteld moeten zijn maar het zet niet door… Heb de comdoom getest we zetten er altijd een knoop in en alles bleef er netjes in… maar vraag me af of dat zijn voorvocht op een of andere manier bij mij binnen is gekomen…

Doe een zwangerschapstestje dan weet je het zeker. Alhoewel ik de kans vrij klein acht dat je zwanger bent (: