ben ik zwanger of komt het door de pil?

Hallo girls,

ik ben 4 weken geleden begonnen met de pil, voor de eerste keer (hevige menstruatie en heel onregelmatig), nu heb ik 2,5 week geleden seks gehad met een jongen, mét condoom. (zat dus 1,5 week tussen) Nergens last van gehad verder, maar toen begon ik aan de tweede strip.

Nu ik bijna een week aan de tweede strip zit (zonder stopweek tussen eerste en tweede strip, moest van de dokter) heb ik last van een opgezette buik die soms pijn doet en ben ik af en toe misselijk en moe.
Een opgezette buik kan door de pil komen maar met misselijkheid en moeheid erbij kunnen het ook tekenen van een zwangerschap zijn…

Zouden die klachten nou toch komen door de pil, omdat ik daar net mee ben begonnen en ik meteen de pil doorslik dus dat mijn lichaam dat raar vindt en daarom zo reageert, óf zou ik zwanger kunnen zijn doordat het condoom misschien gescheurd is?

Over twee weken heb ik pas de mogelijkheid om te checken of ik ongesteld word… maar wat moet ik nu doen?

Need your help…

Je hebt het met pil en condoom gedaan. Dubbele bescherming, dus kleine kans dat je zwanger bent. Ik denk dat het door de pil komt, je lichaam moet er aan wennen en de ene reageert er anders op dan de ander.

De kans dat je zwanger bent is echt heel, heel klein en de bijwerkingen van de pil zijn voor iedereen anders. Ik denk dat het gewoon door de toevoer van hormonen komt. Maar als je het écht zeker wil weten kun je een zwangerschapstest doen?

Ik hoop maar dat ik me te veel zorgen maak haha, als ik jullie zo hoor is de kans groter dat het door de pil komt, als ik over twee weken na de tweede strip niet ongesteld word dan maar een zwangerschapstest doen…

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ben-ik-zwanger-147745.0.html

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/de-pil-227083.0.html

De kans dat je zwanger bent is eigenlijk nihil als je ook nog het condoom op de juiste manier hebt gebruikt. Overigens zegt de menstruatie die je krijgt door de stopweek van de pil niet alles want het is geen echte menstruatie. Als je wilt weten of je zwanger bent moet je een test doen maar het lijkt mij persoonlijk niet nodig.

hormonen switch maakt je lichaam niet blij. Daarom gaat het moeilijk doen.
Kans op zwangerschap lijkt me klein. Mocht je na 2 weken echt niet ongesteld worden, zou ik pas zorgen maken als je je controle hebt gehad bij de dokter.

Heb je misschien t condoom bekeken toen je vriend klaarkwam :’)? Als je wit spul zag zonder lek, heeft t condoom goed zn werk gedaan. Dit maakt kans op zwangerschap nihil.