Ben ik zo fout?

Wanneer mijn vader weg is, gaat me zus los.
Dan ben ik een kankerzusje wanneer er ook maar iets gebeurd wat ze niet leuk vind.
Ik ben een kankerhoer, ik heb een kankerbek en ga zo maar door.
Zodra me vader er weer is, is zij het lieve zusje, en krijg ik de volle lading over me heen dat ik me zus negeer, of dat ik kortaf doe tegen d’r.
En ik heb al zóoo vaak gezegt dat ik klaar met d’r ben. Ik bedoel; je zegt toch niet tegen je eigen zusje dat ze een kankerwijf is?
Zoooo vaak heb ik d’r vergeven, voor mijn vader. Omdat mijn vader er ook tussen zit en dronder lijdt. Nu ben ik d’r echt helemaal klaar mee, hoef ik niks meer van me zus.
Probeer d’r zo vaak te helpen, want nooit gewadeerd word, wat altijd maar weer op ruzie uitloopt. Word er echt gek van.
En dan worden ze boos op mij dat ik zo chagrijnig tegen d’r doe.
Ben ik dan zo fout bezig dat ik boos ben op me zus?

Sorry, moest dr even uit!

Dan zou ik eens tegen haar zeggen in haar eigen domme taaltje ‘wat een kankerwijf ben jij’. Maar eh nee dit zou ik echt absoluut niet pikken! Is het echt je EIGEN zus? :face_with_raised_eyebrow:
& Zij is fout niet jij.

Serieus, ga er goed over praten met je vader! Dan snapt hij de situatie meer, maar is er geen aanleiding dat je zusje zo begint te doen? Misschien moet je daar eens naar kijken, en dat betekend natuurlijk niet dat ze alsnog het recht heeft jou uit te schelden. Ook misschien toch maar proberen om met je zusje te praten en te vertellen dat je het zat bent hoe ze je behandeld, maar wel kalm blijven.
Verlaag je vooral niet tot haar niveau!

Heb je het er al op een rustig moment met je vader over gehad? Want hij heeft het schijnbaar niet eens door.
Sowieso is het niet raar dat je boos bent op je zus hoor, zou ik ook zijn.

Praat afzonderlijk met je ouders zonder je zus. Het ligt niet aan jou.

Film het desnoods stiekem, of neem het geluid op. Dan ziet je vader ook eens wat je zus je allemaal flikt.
Bleh, het klinkt echt als een kutsituatie!!

He, dat is een slim idee inderdaad!

Zoiets heb ik ook met mijn zus, alleen dan zonder dat kanker, bah wat haat ik dat woord, maar me wel heel erg vernederen omdat ik ‘het lievelingetje’ ben. Ik heb er met mijn ouders over gepraat, en mijn ouders met haar en nu gaat alles veel beter!

Ik had eerst ook veel ruzie met mijn zus. Gelukkig kwamen ze er wel achter dat het aan haar lag omdat ze soort van ‘depressief’ is. Nou ja, niet gelukkig. Maar ik vind het ook echt vreselijk als ik de schuld krijg. En ik moest het haar ook steeds vergeven omdat ‘ze er niks aan kan doen’. Het is vreselijk frusterend, maar ik probeer het steeds meer te negeren en te begrijpen. Alhoewel dat heel moeilijk kan zijn als ze je uitscheld! Ik snap je helemaal, en ik zou er inderdaad met je vader over praten. Want hij is de ouder, en ik snap dat hij eronder lijd. Maar hij is ook degene die er wat aan hoort te doen. Misschien stopt ze wel als ze er straf voor krijgt of als je vader met haar praat, en dan hoeft niemand er meer onder te lijden. Lijkt mij de beste oplossing.

ik heb het precies hetzelfde maar dan is het me zusje van 11 die me voor alles uitscheld…

zij is fout. ik zou er eens met je vader over praten, zonder je zus.
sterkte ermee

Wilde het net zeggen…

Nee, jij bent niet fout.

Je moet er met je ouders over praten. Ik heb een broertje dat zich ook nogal apart gedraagt wanneer er niemand thuis is en ik heb daar ook met ze over gepraat. Dat helpt. :slightly_smiling_face:

Neem het op met je mobiel!!

Waarom zegt ze dat? Wat doe je om dat uit te lokken?

Neem het op, met wat dan ook (webcam, cameraatje in huis) en laat het je vader zien.
Ik heb dit vroeger ook met mijn broer gehad, die deed alleen zo wanneer niemand het kon horen of zien.
Toevallig heb ik geluk gehad dat mijn vader hem er ooit op betrapt heeft en mij vanaf toen wel geloofde.

Wow, Dat is echt vet naar!
Niet normaal dat je eigen familie je zo noemt! Idd, wat Devira zegt moet je doen. Het opnemen en gelijk alles vertellen tegen je vader zoals je dat hier ook doet! (;

Ik heb precies hetzelfde maar dan is het mijn broertje van 13. Maar die doet t ook waar m’n ouders bij zijn, en het houdt maar niet op.

Neem het eens een keertje op? Gewoon je mobiel op recorder zetten en dan ergens neerleggen zodra je vader weg is. En dan laten luisteren, kijken hoe hij (en je zus) reageert.

Oh dat was al gezegd, nouja, dat zou ik dus ook doen.