Ben ik verwend?

Ik vind tien euro per week wel vrij veel voor een veertienjarige. Vooral omdat je moeder daarnaast ook je kleding betaald enzo. Toen ik jouw leeftijd had, kreeg ik ong. 20 euro per maand. Je bent niet verwend, je krijgt gewoon meer dan gemiddeld.

Ik vind je niet verwend hoor, en ik zou trouwens heel blij zijn als ik jou was haha.
Ik denk inderdaad dat je vriendinnen (onbewust?) jaloers zijn.

Je lijkt me niet verwend. Want of je nou kleding krijgt of kleedgeld, het komt in principe op het zelfde neer (behalve dat je met dat geld om moet kunnen gaan). Jij krijgt zakgeld en spaart het netjes op, je doet zuinig met je spullen en voor zover ik uit je verhaal op kan maken ben je dankbaar voor de dingen die je van je moeder krijgt.

Niet op letten, het klinkt alsof ze jaloers zijn ofzo.
Misschien beter om het niet met hun over je nieuwe dingen te hebben en aan te geven dat je een nieuwe broek ofzo hebt gekregen. Misschien gaan ze alleen maar nog naarder doen tegen jou

verder ben je niet verwend hoor.

Hier ben ik het mee eens, ik krijg zelf ook redelijk veel van mijn ouders waar ik ontzettend blij mee ben, maar ik verwacht niks van ze en moet zelf ook bereid om dingen te betalen.

ik zou zeggen, jaloers! :stuck_out_tongue:

Lekkere vriendinnen heb je dan… Maar ik denk dat het niks uitmaakt of je wel of niet veel krijgt van je ouders, het gaat om de persoon zelf. Als jij heel aardig bent en je gewoon niet verwend gedraagt, dan is er toch niks mis mee? Ik zou het wel begrijpen als je echt verwend doet, maar dat is volgens mij niet het geval.

‘Maar 10 euro per week’ Vind ik wel verwend over komen, want dat vind ik zelf echt heel veel voor iemand van 14. Verder vind ik het wel meevallen. Als je geen kleedgeld krijgt is het toch logisch dat je dat van je ouders krijgt? & Als zij het breed hebben, ja dan heb je dus misschien meer of duurdere kleding. Heel verwend vind ik jou niet overkomen eigenlijk.

Ik vind je niet verwend hoor. Maar ik heb ook ongeveer hetzelfde, ik krijg 40 euro per maand en daar moet ik dan alles van kopen behalve kleding en schoenen (en eten natuurlijk). Maar ik moet mijn mobiel wel afbetalen met werken, ik moet altijd de vaatwasser doen en verder moet ik in huis ook de tafel afruimen. En mijn ouders trekken ook een euro van mijn zakgeld af als ik het een keer vergeet. En verder doe ik mijn eigen kamer ook in huis.
Ik vind iemand eerder verwend als diegene nooit hoeft te werken of iets te doen dan als je veel krijgt.

Ik zou zo uit je bericht zeggen van niet. Je moet gewoon niet zeggen dat je het hebt gehad. Ik had een keertje schoenen gehad en toen werd ik door een vriendin ook echt jaloers aangekeken, van jeetje echt raar dat je dat van je ouders krijgt. Het is gewoon stom gedoe en het gaat over. :wink:

Nee, je bent niet verwend, is gewoon normaal… Ik heb dit dus ook, ik heb best wel veel, al zeg ik het zelf maar ik krijg maar 15 euro per maand, heel weinig dus… Ik krijg dan wel kleding, schoenen enz. maar ik wilde dus heel graag een keyboard en daar moest ik echt zelf voor gaan sparen, beltegoed krijg ik ook niet van mijn ouders. Ik heb een blackberry, uggs, keyboard, eigen laptop, ipod maar ik heb heb bijna allemaal zelf betaald… En uggs was eigenlijk meer mijn moeders idee omdat ik altijd maar allstars enzo aanhad dus ja…

10 euro in de week vind ik wel best veel voor een 14-jarige. Ik ben 16, werk niet en krijg 50 per maand aan kleedgeld (schijnt gemiddeld te zijn) en 5 per week aan zakgeld.

Maar nee, het klinkt inderdaad alsof ze jaloers zijn. Het lijkt er niet echt op alsof je alles toegeschoven krijgt.

Ik vind dat je gewoon mazzel hebt! Als je verwend bent dan blijf je ermee pronken en vraag je veel aan je ouders, zo kom je niet over.

Ik zat altijd op een rijkeluiskindjes-school, en daar kwam ik aan met mijn 10 euro zakgeld in de maand waar ik mijn telefoon wel van moest betalen enzo. Ik heb (toen ook al) een vriendin die in een villa midden in het bos woonde, ik was zo jaloers! Maar dan nóg, daar moet je mee leren omgaan- en dit geldt dus ook voor je vriendin, ze moet er maar mee leren omgaan! Ze heeft geen reden om je verwend te noemen want je gedraagd je er niet naar! De een heeft gewoon wat meer mazzel dan de ander, verschil moet er wezen.

Ik ben 14, krijg ¤ 25,- per maand zakgeld, krijg kleedgeld, heb mijn mobiel niet zelf betaald, krijg wel eens iets extra’s en werk niet, maar ik ben juist degene die niet verwend wordt. Bovendien vind ik je verwend als je echt veel spullen zomaar krijgt en je je verwaand gedraagt, of erover op gaat scheppen.

Mijn ouders betalen best veel voor mij, ik heb het echt heel makkelijk thuis. Mensen zeggen daarop ook wel eens dat ik verwend ben. Maar ik vind mezelf niet verwend in de zin van dat ik me zo gedraag. Ik krijg veel, ja. Maar met minder neem ik genoegen en zeuren doe ik niet.
Ik voel me ook altijd een beetje kut als iemand zegt dat ik verwend ben, want als ik iets niet wil is dat het wel. Ik ben gaan werken om te laten zien dat ik iets wíl doen, niet per se omdat ik het nodig heb.
Ik vind iemand verwend wanneer diegene alles wat die krijgt vanzelfsprekend noemt. Oftewel, iemand die ervan uit gaat dat ze alles krijgen en dat alles gewoon gebeurt.

ik vind mezelf juist verwend, en daarom wil ik juist heel veel zelf gaan betalen.
Ik heb sinds 2 jaar een paard gekregen, en dat kost maandelijks nogal wat.
kleding/schoenen en beltegoed krijg ik van m’n ouders, en ze betalen m’n paard dus.
Nu doe ik met beltegoed vrij lang. 3 à 4 maanden met 10euro. Ja ik gebruik dat ding bijna nooit.
Dus ik wil nu juist zelf meegaan betalen met alles. Af en toe koop ik van m’n eigen geld kleding. En ik wil hoefsmit/dierenarts kosten en konijnenhok vulling/voer ook zelf gaan betalen.
Ik wil ook graag een baantje zodat ik maandelijks een bedrag mee kan betalen aan m’n paard.
Ik krijg 25euro zakgeld per maand.
verder betaal ik zelf veel zoals dat ik een zadel en winterdekens voor m’n paard heb gekocht. waar ik zelf voor gespaard heb.

Nu zegt iedereen dat ik niet verwend ben maar gewoon geluk heb dat mijn ouders een paard hebben gekocht voor me. maar ik voel me soms schuldig als ik er met m’n vriendinnen over praat, dan voel ik me verwend omdat ik zo’n ‘duur’ paard heb.

Ik vind niet dat je verwend bent… Ik herken me er wel in. Ik ben ook wel eens verwend genoemd door mensen terwijl ik dat echt niet ben hoor. :’) Meestal zijn ze gewoon jaloers omdat zij dat allemaal niet krijgen van hun ouders.

Soms denken mensen dat ook van mij en dat vind ik echt heel vervelend -.-
Niet dat ik veel dingen van mijn ouders krijg ofzo, maar omdat we een groot huis hebben en mn ouders mooie auto’s. Ik was ook tevreden geweest met maar 1 klein autootje hoor! :stuck_out_tongue: Ik denk dat je vriendinnen gewoon n beetje jaloers zijn

Ik vind het zoo dom dat je je tegenwoordig zo vaak moet verantwoorden. Ik heb dus ook echte Uggs, die heb ik gewoon helemaal zelf betaald van mn eigen loon. Vervolgens krijg ik allemaal reacties van: Ooooh je bent gek, ooooh daar kan ik een maand boodschappen voor doen blablabla -___- Daar heb ik zo’n hekel aan! Ik werk zelf voor mn geld dus ik vind ook dat ik zelf mag bepalen waar ik het aan uitgeef.