Ben ik verwend?

Volgens mijn vriendinnen wel, nou ja volgens een paar. Omdat zij geld terug moeten betalen aan hun ouders als ze iets van hun krijgen en ik niet.
Mijn moeder vind het gewoon een raar idee dat ik haar geld moet terug betalen als ze iets voor me koopt. En blijkbaar ben ik daarom verwend inclusief omdat ik echte Uggs heb ‘gekregen’. En het niet heb betaald met mijn eigen geld. Wat ik overigens niet heb, omdat ik maar tien euro per week krijg en dat dus voor mezelf houd en er kleine spulletjes van koop aangezien mijn moeder kleding, schoenen enzo voor me koopt. En omdat mijn moeder dat voor me koopt inclusief mobieltje ben ik dus blijkbaar verwend volgens mijn vriendinnen die ik pas een paar maanden ken. Ik heb trouwens pas een baantje alleen kap er mee omdat het stront saai is geworden en ik net zoveel mee verdien denk ik als wanneer ik niks doe en mijn zak geld krijg -.- Laatst voor gym, nam ik mijn mobiel mee naar de zaal om hem in het bewaar-tasje te stoppen. En toen vonden ze het blijkbaar heel knap dat er alleen maar een paar kleine krasjes op zaten.
Ik : ‘Ik heb hem nu ongeveer 2 jaar’
Vriendin: ‘Wow, hij is nog helemaal goed.’
Ik : ‘Ik ben zuinig op mijn mobieltjes. In de eerste had ik eerst een andere en toen kreeg ik halverwege het jaar deze. En die heb ik tot en met nu.’
Vriendin: ‘Hoezo krijg jij een mobiel?’ ‘verwend nest dat je bent’ xd( Dat zeggen we wel meestal voor de grap tegen elkaar)
Wat vraag jij uberhaubt voor je verjaardag als je alles toch al zomaar krijgt?
Ik : ‘Boeken(sinds kort), maar ik vraag juist helemaal niet zoveel aan mijn ouders.’
Vriendin: ‘Ja, omdat je toch alles al hebt’
Ik: ‘Ik heb helemaal niet alles’ xd

Blijkbaar mag ik het woord : Krijgen niet meer zeggen in welke tijd dan ook xd
Ik ben veertien

Ze zijn wel aardig hoor, maar ik kan er voor de rest niks aan doen dat ik zelf niks hoef te betalen, mijn ouders zijn niet eens rijk of zo. Zelf ben ik sowieso geen kreng of zo, ik denk wel redelijk nuchter. En wil alleen iets als ik het echt nodig heb.

Zijn jullie ooit verwend genoemt door vrienden/familie? :3

Ik heb dit al op een andere site geplaatst, maar ik vroeg me af wat jullie vonden.

zoals ik het nu lees ben je niet echt verwend hoor

ik vind dit normaal eigenlijk, ik krijg zo vaak iets van m’n ouders. beetje rare vriendinnen heb je om je dan meteen verwend nest te noemen…

Je bent pas verwend in mijn ogen als je dingen verwacht, dat je verwacht dat je het toch wel krijgt enz. Jouw ouders geven jouw gewoon graag dingen en besteden daar gewoon hun geld aan. Niks raars aan vind ik.

Een beetje.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik kreeg tot mijn 15e ook alles.
Mobiel werd maandelijks (max. 10¤) voor me betaald, uggs ook en kleding ook. Maar toen hadden we nog geen bb of internet op je mobiel dus dat is ook weer anders als nu haha :grinning_face_with_smiling_eyes: grappig om te zeggen. Maar ik moest de mobiel wel betalen. Dit deed ik met het geld van mn verjaardag.
Ik vind dit best normaal dat je veel krijgt van je ouders, alleen gaat dit veranderen. Ik begrijp ook dat andere kinderen minder krijgen, of misschien nog wel meer. Dit hangt alleen af in welke situatie je zit.

Oh heb ik ook, ik ben op school uitgekozen tot meest verwende persoon van de school.

-

Hier ben ik het mee eens. Dus dat ze meteen verwachten van ja dat betalen mijn ouders toch en dat ga ik dus lekker niet zelf betalen. Niet raar nee.

Ik word best wel vaak verwend genoemd, maar dan niet in de zin van ‘wat gedraag je je verwend’. Ik werk zelf, en mijn ouders geven mij ook vrij veel. Als mijn ouders iets voor mij meenemen hoef ik het niet terug te betalen, en ook mijn mobiel heb ik niet zelf gekocht. Ik vind het van je vriendinnen best wel overdreven, maar ze bedoelen het natuurlijk niet echt verkeerd. Zorg er gewoon voor dat je je niet al te verwend gedraagt en trek je er verder niks van aan =)

Ik ben nog nooit verwent genoemd en dat ben ik ook niet. Ik krijg af en toe wel wat van mijn ouders maar ik moet het meeste zelf betalen en dat vind ik ook niet erg.

Maar ik vind je niet zo heel verwend hoor, je hebt gewoon geluk dat je ouders dat doen. Ik ken wel meer mensen waarvoor de ouders veel betalen, en die zijn ook gewoon heel nuchter enzo :slightly_smiling_face:

Ik vind je niet heel verwend… Maar eigenlijk is bijna iedereen tegenwoordig wel een beetje verwend, veel mensen hebben dure kleding, mobieltjes, etc. Sommigen werken er zelf hard voor, maar er zijn heel veel mensen die het van hun ouders krijgen.
Ik hoor ook weleens van vriendinnen dat ik verwend ben, maar ach, ik maak me er niet druk om, want ik kan nog lang genoeg mijn eigen verdiende geld uitgeven als ik op mezelf ga wonen, etc.

Het is wie het zegt, en wat diegene er mee bedoeld. Ik liep op mijn 14e een krantenwijk om me eigen kleren te kunnen kopen want dat kreeg ik niet van mijn ouders. In mijn ogen wordt jij aardig verwent door je ouders ja. Niet het verkeerde verwent, maar je hebt gewoon lieve ouders!

Ik vind je niet verwend. Als je ouders wat meer geld hebben krijg je meestal ook meer en duurder, en vinden degene met wat minder geld je verwend. Kan iedereen gewoon een keer kappen met oordelen over hoeveel je krijgt?
Die van My Super Sweet 16 zijn verwend ja, maar die gedragen zich er ook naar.

Dit.
Mijn ouders geven me ook uit zichzelf van alles (heb mijn mobieltje ook gekregen), daarom vraag ik juist heel weinig. Want ik wil niet dat ze alles voor me kopen.

hangt ervan af hoe oud je bent.
als je ouder dan 18 bent vind ik dat je kleding enzo wel zelf kan betalen. maar dan nog ben je niet meteen verwend als je ouders dat nog betalen.
als je jonger dan 18 bent vind ik het wel normaal dat je ouders het nog voor je betalen. ik kreeg kleed geld per maand. maargoed, als je ouders eens in de zoveel tijd geld geven voor kleding kan dat ook

Bij mij gaat het er ook zo aan toe thuis, dat komt waarschijnlijk omdat ik enig kind ben thuis, en enig kleinkind. Ik word ook wel eens verwend genoemd, meer door mn ouders en opa&oma :stuck_out_tongue:. Maar wil ook weer niet verwaand overkomen bij vrienden ofzo… Ik heb ook Uggs gekregen voor sinterklaas vorig jaar, en dit jaar kan ik er weer een paar krijgen. Ik werk ook en kan zelf ook kleding/schoenen/mobiel enz. betalen maar als ik dan vraag aan mijn ouders, krijgen jullie nog iets terug van me? Dan zeggen ze meestal nee, ze willen dan gewoon niks aannemen :stuck_out_tongue:

ik vind je niet echt verwend

ik denk dat je vriendinnen gewoon jaloers zijn…:’)
wat ik wel bullshit vind is dat iedereen zegt dat je opeens vanaf je 18de helemaal uit het niets zogenaamd volwassen bent en het moet worden en alles zelf alleen kan…op je 17de 16de ben je echt geen kind meer…ik was mentaal echt niet ander op me 16 dan op me 18de…volgens de maatschappij ben je ineens volwassen op je 18de en moet je op jezelf wonen en je volwassen gedragen…maar kan iemand me misschien uitleggen waarom je op je 18de ineens super volwassen bent en op je 17de nog een kind bent? bullshit.

(omdat zij geld terug moeten betalen aan hun ouders als ze iets van hun krijgen en ik niet.)
Vind ik zelf ook raar maar je bent niet verwend.