ben ik verliefd?

Heey
Ik heb laatst iemand op een site leren kennen waar je met elkaar kon praten. Nu praten we heel veel via app en zo, maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Maar telkens als hij niet reageerd of er even niet is krijg ik zo’n mis gevoel. En als ik met hem praat voel ik kriebels en wil ik graag bij hem zijn ofzo. Hij zegt dat hij daar ook een beetje last van heeft. We weten van elkaar dat we om elkaar geven, maar ik ben bang dat ik verliefd ben.

Kan ik verliefd zijn op hem?
En wat moet ik daarmee, ik bedoel kan je verliefd worden op iemand die je nog nooit hebt gezien?

Ja ik denk zeker dat dit kan. Maar je moet er wel heel erg mee oppassen!
Want weet je wel zeker dat degene tegen wie je praat ook echt is wie hij zegt dat hij is?

Ja dat kan wel denk ik… Maar net zoals Serena zegt pas op dat hij toch is wie hij zegt dat hij is…
Ik zou zeggen vraag eens om te cammen ofzo? Dan kan je mekaar zien en zal je meteen ook merken hoe hij is en of die kriebels er daadwerkelijk zijn…

Mag ik vragen op welke site je hem hebt leren kennen?

inderdaad dit dus.

Ik was met een vriendin aan het kijken op praatanoniem en toen heb ik hem ontmoet.
Ik heb heel erg het gevoel dat hij eerlijk is, maar jullie hebben wel gelijk dat ik het niet zeker kan weten.
Ik ga hem inderdaad vragen om met me te cammen, en dan kijken hoe dat gaat.
Maar dat ik verliefd op hem zou zijn, is niks raars om te voelen dus?

Nee hoor! Ik ben ook verliefd geworden op mijn vriend door met hem te sturen op facebook. Weliswaar wist ik wie hij was en kende ik hem van zien, maar ik had er nog nooit mee gepraat alvorens ik met hem begon te sturen…

Kan zeker zijn dat je verliefd op hem bent, alleen kijk er wel mee uit. Ik heb ook wel eens een jongen ontmoet op internet en toen met hem afgesproken, maar in het echt was het echt een saaie jongen en hij was veel minder leuk dan via app.

Maar hey, dat zegt niet gelijk dat dat bij jou ook zo is :stuck_out_tongue_winking_eye: Vraag indd of hij een keer wil skypen

Ik ga dan een keer met hem skypen en zie wel hoe het loopt.
En ikga zeker voorzichtig doen, want ik weet helemaal niet hoe hij echt is. Dank jullie wel voor jullie advies.
Ik was albang dat ik gek aan het worden was omdat ik verliefde gevoelens voor hem had.
En nu weet ik dat het niks raars is.

1

Heey
Ik heb een probleempje hij wil naaktfoto’s van me. Maar ik wil niet maar ik ban bang dat als ik het niet doe ik hem kwets.
Hij vlijt me dat ik mooi ben en me geen zorgen moet maken. Maar ik ben bang wat hij met de foto’s zal doen , omdat ik hem niet helemaal ken en omdat ik zijn bedoelingen niet weet.

Nu weet ik niet eat ik moet doen. Ik wil hem geen naaktfoto’s sturen, maar hem ook echt niet kwetsen.

Wat moet ik nu?

eeeeh, nooit naaktfoto’s sturen, deze kan hij altijd tegen je gebruiken.
Heb je hem nu al eens in het echt gezien?

Geen naaktfoto’s sturen! Als jongens van het internet dit vragen is het sowieso foute boel! Breek het contact alsjeblieft zo snel mogelijk af. Deze jongen heeft het echt niet goed voor met je!

Ja ik heb hem nu in het echt gezien. We hebben geskypt en eigenlijk was het heel gezellig.
Hij was wel aardig en zo.
Maar als ik het niet zou doen, dan kwets ik hem niet?

Ik snap dat ik eigenlijk niet met hem verder kan. Maar ik heb ook het gevoel dat ik op een of andere manier niet meer zonder hem kan. En ik vind het ook best wel raar dat hij naaktfoto’s wilt. Maar ik wil niet geloven dat hij er iets raars mee gaat doen, terwijl ik weet dat ik hem niet helemaal kan vertrouwen omdat ik hem gewoon niet echt ken.
Maar ik heb het idee dat het mij ook zoveel pijn doet, als ik hem loslaat. Maar eigenlijk wil ik het wel, maar weet niet hoe.

Wees altijd eerlijk, als je iets niet wilt doe het niet! Als hij daar problemen mee heeft, gebruikt hij je. Pas er mee op, want je weet nooit wat hij daar dan mee gaat doen. Aangezien je hem alleen via ‘internet’ kent, en zijn ware gezicht niet. Je kent hem nog veelste kort, en om hem volledig te vertrouwen zou ik dus niet doen.

Pas er dus mee op wat je doet. Schrijf eens op papier wat de voor-en-nadelen zijn van hem.

edit: niet helemaal goed gelezen :cold_sweat:
nooit naaktfoto’s sturen echt echt niet doen

Nooit naaktfoto’s sturen indd. Zelfs niet naar mensen die je wel echt kent, er is altijd (een best wel grote kans) dat de foto’s worden uitgelekt, en geloof me, dit zal je leven echt verwoesten…
Maar als hij perse naaktfoto’s van je wilt, terwijl jij ze niet wilt geven, is hij het niet waard en (waarschijnlijk) ook onbetrouwbaar :frowning_face:

Vertel hem gewoon dat je hem liever geen naaktfoto’s wilt sturen. Niet omdat je hem niet vertrouwd maar omdat je dat liever naar niemand wilt doen.

Een goede vriendin van mij was ook verliefd op iemand van een website, en toen gingen ze heel vaak skypen enzo en toen kregen ze een relatie. Een maand later gingen ze meeten en toen bleek hij in het echt heel anders te zijn. Niet dat hij een een of andere pedo was maar hij gedroeg zich heel anders dan hij op whatsapp deed. Dus je moet wel altijd oppassen als je verliefd ben op iemand die je alleen via internet kent, want de meeste mensen zijn bijvoorbeeld minder verlegen zijn. Maar het is ook heel goed mogelijk om op hem verliefd te zijn.

Zolang je hem maar NOOIT een naaktfoto stuurt.

Ben jij verliefd? Ik denk een beetje, maar zeker niet volledig. Zoals je zelf al aangeeft, je hebt hem nog nooit gezien, misschien verdwijnt je verliefdheid volledig als je hem ontmoet of misschien word je nog verliefder op hem.

Geen naaktfoto’s sturen.