Ben ik verliefd op mijn beste vriend!?!

Heey mensen,

Ik zal het kort voor jullie houden maar ik heb echt ontzettend jullie hulp nodig. Een half jaar geleden heb ik een jongen leren kennen het klikte supergoed en hij is stiekem ook wel een beetje knap . We zijn beste vrienden van elkaar geworden en hij betekent heel veel voor me en we willen elkaar niet kwijt. Maar als hij met andere meisjes praat word ik jaloers en kan ik daar niet tegen, of als hij reageert op zn ex ofzo dat soort dingen. Ik vind t ook geweldig om met hem af te spreken of bij hem te zijn en dat heeft hij ook. Mijn vriendinnen pesten wel eens dat ik verliefd op hem ben omdat ik altijd over hem praat. Mijn vraag is ook BEN IK VERLIEFD?!? Ik wil niet verliefd zijn want hij is mijn beste vriend en ik wil hem nie kwijt en andersom. Onze vriendschap mag gewoon niet naar de klote. Of verward ik vriendschap met liefde ofzo? Waarom word ik toch jaloers? Ik vind het helemaal nie leuk om jaloers te zijn maar t gebeurt.

-xx-
Verward meisje van 15

Wij kunnen niet in jou plaats weten of je verliefd bent of niet. Maar omdat je het zelf ook niet helemaal weet, denk ik eerder van niet. Dat je jaloers bent omdat hij met andere meisjes praat is helemaal niet raar en hoeft niet te betekenen dat je op hem verliefd bent. Geef het wat tijd en je zal er zelf wel achterkomen

ik weet hoe je je voelt. ik heb ook een vriend waarvan ik weleens jaloers word als hij met andere meiden praat. ik zou het gewoon afwachten want je bent heus niet het enige meisje die dat wel eens overkomt. zelf denk ik dan ook niet dat je echt verliefd op hem bent maar dat je gewoon gehecht bent aan elkaar. en maak je maar ook geen zorgen, zoals ik het zo lees is de kans nihil dat hij opeens een andere beste vriendin heeft :wink:

Je zou niet jaloers worden als je geen gevoelens voor hem had, dus die heb je wel. Probeer erachter te komen of hij die ook heeft door simpelweg met andere jongens te flirten en kijken hoe hij daarop reageert.

Precies dit!

Ik heb zelf ook een beste vriend, en mensen vragen belachelijk vaak of wij iets hebben/gevoelens voor elkaar hebben etc. Omdat iedereen dacht dat wij elkaar leuk vonden ging ik zelf ook twijfelen, van 'hey, misschien vind ik ‘m wel echt leuk???’
Dat was helemaal niet zo, maar doordat iedereen dat constant denkt ging ik aan mezelf twijfelen.
Misschien heb jij dat ook?

Dit inderdaad.
Je moet je ook bedenken of je je vriendschap op het spel wilt zetten.
Want stel je vindt hem leuk, jullie krijgen een relatie en het gaat uit.
Dan is jullie vriendschap, hoe die op dit moment is, natuurlijk heel anders of zal er zelfs helemaal niet meer zijn.

xoxoxo

Ja precies! Grote kans van wel xD

Ja daar zit ik zelf ook over te twijfelen want dat wil ik absoluut niet natuurlijk
xoxo

Ik denk dat het komt doordat je bang bent dat hij een ander meisje vindt waar hij beste vrienden mee wordt, dat je bang bent dat hij je gaat vervangen. Maar daar hoef je je helemaal geen zorgen over te maken, als jullie beste vrienden zijn zit dat wel goed :wink: