Ben ik verliefd + is dit toeval???

Toen ik in groep 8/9 zat (6de leerjaar, dus net voor het middelbaar). Ging ik een keer op het feestje van een vriendin schaatsen, met z’n achten ofzo, allemaal meisjes van mijn klas toen. Er was nog een groep vrienden van een Nederlandse school (dus een school voor kinderen die in Brussel wonen, maar die toch op de Nederlandse manier naar school willen gaan). Ik kende die kinderen niet maar 1 van mijn vriendinnen wel. Op een bepaald moment ga ik ff met mijn bestie alleen schaatsen en komen de andere 6 meisjes plots super hard naar ons toe geschaatst en roepen ze “er is een jongen die jou knap vindt hij is verliefd op jou!!”, op dat moment overweldigend en helemaal niet leuk voor mij want ik was best wel een timide meisje dat nooit aandacht kreeg van jongens enzo. Gevolg: ik wou niet meer schaatsen en ik haalde 1 van mijn vriendinnen over om ons samen te verstoppen naast de schaatsbaan (ik schaamde me kapot om een of andere reden en ik vond het best vreemd dat alles om mij draaide). Het punt is dat ik die jongen dus nooit te zien heb gekregen.
Wat heeft dit nu te maken met dit bovenste verhaal? Een van mijn vriendinnen (die nu met me in de klas zit en vroeger op de lagere school ook en die ook mee was gaan schaatsen toen) vertelde me vandaag plots dat die jongen uit mijn eerste verhaal hetzelfde is als uit mijn tweede verhaal. Ze is er 100% zeker van, maar ik (en die ene jongen) denken dat dat niet waar is. Ik ga wel ff een zoektocht doen om te weten te komen of hij het was.

Nog een toevalligheid: de allereerste persoon die ik op de middelbare school zág was hij. (1ste middelbaar, 1ste schooldag, 1 ste lesuur, eerste moment dat ik mijn nieuwe school binnenstapte).

Ik heb niet echt een vraag maar wil gewoon jullie reacties hierop weten.

Als ik het verhaal goed begrijp is de samenvatting: Je bent 14, je vriendinnen hebben al gezoend, eentje heeft een relatie, jij wil ook graag een relatie en er is een jongen bij je op school die daarvoor eventueel in aanmerking komt, maar je hebt geen kriebels. Met als je eigen toevoeging dat hij vroeger al eens heeft toegegeven dat hij je heel leuk vond, als je vriendinnen gelijk hebben dat het dezelfde jongen is als toen?

Ik denk dat het gewoon de hormonen zijn. Er is weinig lovestory, want je geeft zelf aan dat je niet verliefd bent, maar hem wel aantrekkelijk vindt. Je hebt dus of de optie hem beter te leren kennen, dus aanspreken en iets leuks gaan doen om te kijken of je kriebels krijgt als je met 2 bent, of je wacht gewoon tot je verliefd wordt.
Op je 14e zijn die dingen gewoon nog mega spannend, dus het is niet gek dat je er zo mee bezig bent, maar je bent nog zo jong dat er tijd zat is om een relatie te krijgen. Heb gewoon geduld, het komt vanzelf wel op je pad. Hoe harder je per sé wil, hoe vaker het fout gaat, in mijn omgeving dan.

Oftewel: maak je niet druk, jouw tijd komt nog wel. Als je niet verliefd bent kun je ook geen relatie beginnen haha.

Je bent pas 14 en je moet geen relatie beginnen, alleen maar omdat je een relatie wil (ja ik spreek uit ervaring). Dus je moet bij jezelf afvragen of je die jongen uit je klas echt leuk vindt om wie HIJ is of dat je zelf te graag een relatie wil.
Zodra je een relatie hebt met iemand wie je eigenlijk niet leuk vindt, is het geen goede relatie en zal het niet lang duren voor je beseft dat het je alleen maar gaat om bij iemand te zijn.
Je krijgt echt nog wel een relatie met iemand wie je zeker weten leuk vindt, je moet alleen geduld hebben :wink: