ben ik te mager?

Hoi, ik ben 1m70 en weeg 50kg en ik ben 16jaar en (6maanden). ik heb altijd al veel stress gehad door school maar val er niet door af. verder let ik niet extreem op mijn voeding maar ik eet wel bijna nooit vettige dingen (ik lust dat gewoon ook echt niet graag. haha oke klinkt bizar ik weet het…) nu zit ik met het volgende, ik heb héél onregelmatig mijn regels (ik heb ze gekregen toen ik 13 was) soms is het een ware ‘overstrominng’ maar laatst was het bijna niets… ik heb het ook altijd op een andere tijdstip soms na drie maanden soms na vijf! mijn mama vindt dat ik te mager ben maar ik vind dat ik er normaal uitzie (helemaal niet anorexia ofzo (of zo zie ik het toch)) ik ben tevreden zegmaar. weeg ik echt te weinig? en zijn er nog meisjes die dezelfde ‘maten’ hebben als ik en hierdoor problemen hebben met hun regels? kan ik er iets aan doen (pilletjes of iets speciaals eten)? en willen die onregelmatige regels zeggen dat ik onvruchtbaar ben!!! (hier heb ik heel veel schrik voor) en last but not least: zijn jullie al ooit met een dergelijk probleem naar de dokter geweest en wat zegt die daarvan? dikke kus en ik hoop dat jullie me hier meer uitleg over kunnen geven!!

Ik denk wel dat je gewicht te laag is… En dat dan in combinatie met je rare regels, misschien moet je een bij je dokter langsgaan… En ik denk niet dat je onvruchtbaar bent, als je je regels nog krijgt (:

Onregelmatig ben je meestal in het begin, dus dan maakt niet uit waarschijnlijk. Volgens mij ben je wel licht voor je lengte, maar dat hoeft niks uit te maken.

vind je niet te mager, ben je volgens mij ook niet (maar je zit wel op het randje). Denk niet dat je aan de pil zit, misschien moet je dat maar doen. Ben je ook niet te jong voor. Dan wordt het wat regelmatiger. En de dokter zal er vast niet raar van opkijken, die kan je vast verder helpen.

Als je gewoon ongesteld wordt is de kans niet heel groot dat je onvruchtbaar bent. Dus ik denk niet dat je je daar zoveel zorgen over moet maken.

Maar je bent wel wat aan de magere kant en aangezien het zo onregelmatig is en je je er zorgen over maakt, kan je misschien wel beter een keer naar de dokter gaan.

1.70 en 50 kg is nog net een gezond gewicht, volgens je bmi. en door die onregelmatigheid ben je niet onvruchtbaar hoor, vaak als je het nog niet zo lang bent ben je het vaak nog niet regelmatig (maar je ben 16, dus ik weet niet hoelang je al ongesteld bent, haha), maar onregelmatigheid kan gewoon voor blijven komen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. over het algemeen zou ik me nergens zorgen over te maken, je bmi is gezond en onregelmatigheid kan voorkomen, maar je kan altijd naar de dokter gaan, ik ben niet echt een expert :’)

Haar BMI is niet gezond, namelijk 17.3
Onder de 18.5 is namelijk echt ondergewicht.

Ik zou toch even naar de huisarts gaan, want als je niet goed ongesteld wordt, is het wel een teken dat je lichaam niet goed kan functioneren.

Iets te licht, maar valt nog best mee

Ik ben ook 1.70 en 50 kg, en als ik naar mijn bmi kijk is dit officieel ook te mager. Maar toch ben ik niet mager, ik ben tenger /smalletjes gebouwd maar ben niet mager, heb ook geen ondergewicht. Misschien is dit raar voor te stellen als je kijkt naar mijn lengte en gewicht, maar het is echt niet zo. Ik heb geen last van onregelmatigheid, wel in het begin maar nu niet meer. Heel enkel nog als er bijvoorbeeld vakantie is dan scheelt het 2/3 dagen.

Daarom dacht ik ook niet meteen bij jou dat je ondergewicht hebt, omdat je je zorgen maakt over je onregelmatigheid kan je wel een keer naar de dokter gaan. Hij kan je gerust stellen of kijken of er wel wat aan de hand is. Ik zou je er niet te druk om maken, maar je kunt er altijd mee naar de dokter.

BMI is gebaseerd op volwassenen toch, en niet op jongeren? Ik ben net iets langer dan jij en ben 2 kilo zwaarder en als ik het op die manier beoordeel vind ik je niet te mager. Wel zou ik een keer langs de huisarts gaan voor je ongesteldheid want aangezien je al drie jaar ongesteld bent zou je denken dat je onderhand wel regelmatig zou zijn

Zo was ik ook maar in mijn geval was zat ik niet in ondergewicht. Maar over een paar jaar zou je wel te licht zijn ja, gezien BMI vooral voor volwassenen geldt vanaf 18 jaar ongeveer. Maar nu kan het nog wel.

Ik vind je niet te licht hoor.

volgens mij ben je idd te licht. ik was eerst 52 kilo en ook 1.70, en toen was ik al te dun. het verschilt natuurlijk qua persoon, want iedereen heeft een andere bouw, maar ik denk wel dat je wat aan moet komen! al helemaal als je onregelmatig ongesteld bent. dat had ik ook, toen ik zo licht was, en nu ik wat meer weeg is alles weer in orde :slightly_smiling_face:

Ik snap niet waarom iedereen zegt dat het normaal is in het begin dat je regels onregelmatig zijn, in haar beginpost staat dat ze al drie jaar ongesteld is.

Sommigen hebben het hun hele leven onregelmatig, had ik vroeger ook tot ik aan de pil ging : )

ik ben 2,5 cm langer dan jou en 6 kg zwaarder… heb gwn gezond gewicht… jij zit dan denk ik op het randje… maar je bent niet gelijk onvruchtbaar als je niet regelmatig bent… de pil is misschien een oplossing:P

Ik heb ook een BMI van 16 ongeveer (1.68 en 47kilo) maar ben niet mager, gewoon slank. voordat ik aan de pil begon was ik ook erg onregelmatig ongesteld en werd het ook pas op mijn 14e door mijn lage hoeveelheid aan vet (is me verteld). Het is nu 3jaar geleden ongeveer dat ik aan de pil begon, dus toen ik al bijna 3 jaar ongesteld was, was ik het ook nog onregelmatig. Het is niet zorgwekkend hoor, dit hebben de wat lichtere meiden nu eenmaal. ik zou aan de pil gaan als ik jou was, dit helpt om regelmatiger ongesteld te worden. :slightly_smiling_face:

Je hebt lichtjes ondergewicht, ja, gewoon veel eten!

Het duurde 4 jaar voor ik heupen, borsten enz kreeg, onddanks dat ik ongesteld was geworden.

wel, zo ben ik ook ik heb niet het gevoel dat ik véél slanker ben als andere meisjes uit mijn jaar. maar als ik dan zou beginnen met de pil en ik zou toch te mager zijn, dan weet ik dat toch niet? want zijn je regels dan niet kunstmatig met de pil? sorry voor al de vragen he! echt lief dat jullie allemaal hebben geantwoord! ik heb er echt veel van, dus wijze raad altijd nog welkom he :wink: