Ben ik te jong voor seks?

Ik word over 3 maanden 16 en ik heb nu al bijna 4 maanden met mijn vriend (hij is pas 16 geworden)
En ik weet dat ik er klaar voor ben maar alleen denk ik dat we nog jong zijn…
en ik denk aan alle concequenties ook al ga ik het veilig doen.
Dus mijn vraag is eigenlijk ben ik te jong en kan ik er liever nog mee wachten of moet ik het gewoon doen en me niet druk maken?

Je moet doen wat je zelf wilt, 16 is toch een mooie leeftijd?

Ja het is wel een mooie leeftijd maar mijn vriend zegt dat hij het wel wilt maar dat hij kan wel wachten want seks is niet alles in een relatie ( we zijn alle 2 nog maagd) en mijn moeder vind dat je op deze leeftijd nog helemaal niet met seks bezig moet zijn :pensive:

Jouw vriend wilt wachten als jij nog niet wilt, maar je wilt dus wel? Niet denken aan wat je moeder het fijnst zou vinden, maar wat jij het fijnst vind. Ik vind na vier maanden een mooie tijd, en je leeftijd vind ik ook niet te jong ofzo :stuck_out_tongue: Gewoon doen wat je zelf het fijnst vind dus!

Als je er echt klaar voor zou zijn zou je dit niet vragen lijkt me.

Ouders vinden je altijd te jong om met seks bezig te zijn, dus daar moet je niet teveel naar luisteren ;p Je moet vooral naar jezelf luisteren! Voel je je er goed bij, wil je het & zou je er geen spijt van hebben? Als je vind dat het kan, waarom niet?! 16 vind ik een mooie leeftijd (ik ben ook ontmaagd op m’n 16e) en na 4 maanden moet je toch al wel redelijk veel vertrouwen in elkaar hebben mag ik hopen (:

als jij je er klaar voor voelt vind ik je niet te jong hoor
maar het feit dat je je dit afvraagt bewijst misschien dat je er nog nét niet klaar voor bent?

als jullier er allebei klaar voor zijn dan ben je niet te jong

ik kom vast heel oud en klassiek over ofzo… maar ik vind 16 best jong om seks te hebben(ja beter dan al die brugmugjes van 12 jaar maar daar stopt het dan mee), 4 maanden met een jongen is nou ook weer niet zó lang en hij is waarschijnlijk niet de jongen waar je bij samenblijft voor de rest van je leven.

maar jouw keuze hoor… alleen het feit dat je het aan onbekenden vraagt op internet zegt al genoeg eigenlijk.

Ik vind net als vintagefan 16 ook best jong, vooral als je nog maar 4 maanden samen bent…

+1

Ik dacht echt dat er weer een 13jarig kutje zou komen met die vraag xD Maar ik was zelf ook 16 en ik vind het eerlijk gezegd niet heel jong.
Je hebt dan nog niet zo lang dus je zou nog even kunnen wachten, maargoed als jullie je er allebei klaar voor voelen moet je het niet laten door mensen die het afraden :stuck_out_tongue: Als je het maar veilig doet.

Die standaard ligt toch voor iedereen anders?

Wat verwacht je eigenlijk van ons dat we gaan zeggen?

oke allemaal bedankt!
xoxo

Precies wat ik dacht. Begin er pas aan als je écht zeker weet dat je het wil doen. Als je bang bent voor de consequenties en daar nog geen verantwoordelijkheid voor denkt te kunnen nemen, ben je er simpelweg niet klaar voor. Seks kan heus nog wachten en zo te horen heb je een lieve vriend die pas echt seks wil hebben als jij zeker bent van je zaak.
Overhaast het vooral niet.

Als je die ‘angsten’ hebt ben je er denk ik nog niet klaar voor. En zou je het ook niet hoeven vragen.

Ik vind het op zich nog wel erg jong, maar als jij uiteindelijk echt denkt dat je er klaar voor bent moet je je niet laten tegenhouden.
Ik vind het eigenlijk wel een slecht teken dat je nog moet vragen of je er te jong voor bent, dan geef je wel je eigen twijfels weer terwijl ik denk dat je het wel echt zeker moet weten. Het is wel een grote stap.

Als jullie er allebei klaar voor zijn, hoezo niet? ik vind bijna 16 niet te jong, ofja tegenwoordig niet meer haha