Ben ik te dik te zwaar?

Hoii,

Ik heb een beste vriendin en die is heel slank en heel licht,ze is niet mager ofzo.
Maar dan zegt ze de hele tijd hoe dun ze is ik wordt daar niet zo heel onzeker van maar het is vervelend voor alle meiden uit onze klas, want ze zegt dan voel eens bij mij dan voel mn ribben gelijk en voel eens bij haar daar voel je alleen haar vel.

Ik vindt dat best vervelend. Zelf ben ik 13 en 1m79 65kg ik heb best een platte buik, ik heb opgezocht en mij gewicht is goed maar toch is het vervelend. Want als ik bij haar op der rug zit zegt ze gewoon:‘Ik kan jou niet op mijn rug dat breek ik mijn benen’. Ze bedoelt het niet zo maar toch

Hebben jullie tips? Heel erg bedankt alvast.

Liefs June

Niks van aantrekken!

jaa dat probeer ik ook ik trek me nooit zoveel aan van mensen heb meestal schijt aan ze want ik ben wie ik ben alleen nu is het toch een beetje lastig omdat je vriendin het zegt snap je?

1 like

Ja dat snap ik helemaal! Misschien kan je er over praten met haar? Dan weet ze ook wat je dwars zit een beetje. Opkroppen is ook niet goed

zal ik doen heel erg bedankt!! :purple_heart:

Een gewicht van 1.79 en 65kg is helemaal prima, een normaal gezond gewicht. Daarnaast, zit je nog in de pubertijd of moet je daar nog inkomen. Je kunt pas na de pubertijd goed zien hoe je lichaam is. Misschien is zij dan veel dikker.

Ik zou gewoon helemaal tevreden zijn over je gewicht. Ga ook niet op dieet. Als je gezond eet (niet te veel snoep en snacks) en regelmatig een beetje sport doe je het denk ik goed. Probeer niet te veel naar je vriendin te kijken. Iedereen heeft een andere bouw.

Jaa bedankt voor je tips, ( zit wel in de pubertijd volgens mijn ouders.)

Ik weet niet hoe je eruit ziet, maar 179 en 65KG klinkt in mijn oren gezond voor een tienermeisje van 13. Je bent ook best lang.

Als je een platte buik hebt heb je niks te vrezen. Het allerbelangrijkste is hoe je eruitziet en niet de cijfers die de weegschaal laat zien.

awhh dankje wel zoo lief!

1 like

Jij hebt een heel normaal gewicht, zij “breekt” haar benen, omdat zij (waarschijnlijk) lichter is dan jij en dat zegt niks over jou

dankjeeee jullie hebben vast allemaal gelijk

1 like

Achja, ik ben 17 jaar, 1,65cm en ik weeg 63kg. Ben ik dan dik? :stuck_out_tongue_winking_eye: ik zie er gewoon slank uit, ookal is het volgens BMI “bijna overgewicht”

Niet teveel van aantrekken. BMI zegt niet altijd alles, ik sport bijv 4 dagen in de week (kracht training) en daardoor kan je BMI dus al niet kloppen.

Maak je dus niet al te druk. Bovendien zijn jouw lengte en gewicht helemaal prima voor jouw leeftijd

Je bent goed zoals je bent moet je gewoon goed voelen in je eigen lijf en het maakt niet uit wat een ander vindt :purple_heart::rainbow_flag::sparkles:

Je bent totaal niet te zwaar! En al zou je geen platte buik hebben en een beetje vet, ook dan zou je nog niet te zwaar zijn.
Sommige mensen denken gewoon niet altijd na voordat ze iets zeggen maar er zijn ook mensen die wél echt gemeen zijn.
Je zou eens kunnen aangeven dat je het vervelend vind als zij een opmerking over je uiterlijk maakt en of ze wilt proberen erop te letten dit niet meer te doen.
Als ze hier vriendelijk op reageert is ze een goeie vriendin, maakt ze ruzie of vindt ze dat je overdrijft
 dan lekker gedag zeggen meid :wink:

dankje heel lief dat jullie dit voor me doen ik ga zeker jou tips opvolgen :heart:

ahh sorry dat ik het zeg maar je ziet er vet schattig uit haha

Heb je het nog gedaan? Zo ja hoe reageerde ze?

Jaaa ik heb zeker met haar gesproken. Ze zei dat ze dat echt niet zo bedoelde en dat ze soms niet nadenkt voor dat ze iets zegt. ze gaat erop letten dat heeft ze beloofd