ben ik te aanhankelijk?

hey girls,

ik heb even jullie advies nodig want ik weet het even niet meer. ik begin de laatste tijd steeds meer te twijfelen aan mijn relatie (bijna 5 maanden). ik vind hem nog steeds leuk enz. en wil ook graag bij hem zijn maar het gevoel dat ik niet goed genoeg voor hem ben word steeds groter, hij doet ook niet meer echt ‘moeite’ voor me, via w’app spreken we elkaar niet meer echt, in real life ook steeds minder i.v.m. stage. nu hadden we afgesproken dat we in het weekend wat vaker zouden doen maar daar komt ook niet veel van… we hadden voor vanavond ook afgesproken maar hij laat weer niks van zich horen, ik heb hem geappt nou ik kom er mu aan hoor waarop ik als antwoord kreeg “ben niet thuis, ga vanavond stappen met de jongens” … waar ik een beetje boos om werd hij gaat standaard elke zondag al stappen en steeds vaker ook op de zaterdag… ik ben bang dat ik hem nu weer een poosje niet ga zien omdat vanaf volgende week er weer een aantal weken feesten zijn. en om hem te kunnen zien door de week kom ik telkens te laat op stage wat ik ook rot vind… ik wil graag met hem hier over praten dat ik hem wat vaker zou willen zien en hij wel wat meer “moeite” voor me mag doen omdat ik me nu meer een back-up plan voel voor als hij niets te doen heeft… ik krijg soms ook het gevoel dat hij met anderen veel meer plezier kan hebben dan met mij omdat hij eigenlijk altijd wel online is op w’app maar hij gewoon niet tegen mij praat… weet gewoon even niet wat ik hier mee moet en hoe ik me hier bij moet voelen…
afgelopen weekend was hij hier omdat het mn verjaardag was (hij wou ook afzeggen omdat hij wou stappen en hier werd ik heel boos over en is hij uiteindelijk toch maar gekomen, ik zei dat ik hem vanzelf wel zag verschijnen als hij niet kwam hoefde hij helemaal niet meer te komen) en toen hadden we ook een best goed gesprek waarin hij uiteindelijk zei dat ik aanhankelijk ben… wat ik zelf erg mee vind vallen… hij kan misschien makkelijk een paar weken zonder mij maar ik wil hem wel graag eens per week zien…

wat vinden jullie hier van? ben ik te aanhankelijk omdat ik vind dat hij op mn verjaardag moet komen en ik hem graag eens per week zie (wat momenteel alleen in het weekend uit komt)

Ik vind je niet aanhankelijk hoor.
Ik vind het hartstikke normaal dat je elkaar om de zoveel tijd ziet.
Bro’s before ho’s vind ik zeker waar, maar dat betekent niet dat je je vriendin maar helemaal geen aandacht meer moet geven?
Hij mag wel wat meer moeite doen, vind ik

Zelf zou ik het echt niet leuk vinden als het mijn vriend niks uitmaakt dat we elkaar een paar weken niet zien. En wat betreft je verjaardag, het lijkt me de normaalste zaak dat jij die dag voor zijn vrienden gaat.

Nou ik vind je in ieder geval niet te aanhankelijk hoor. Je mag toch wel wat verwachten binnen een relatie lijkt mij.

Oh wauw, dus hij wilde eigenlijk niet eens op je verjaardag komen omdat hij wilde gaan stappen en dan noemt hij jou aanhankelijk? Nee, je hebt een relatie met elkaar en daar hoort afspreken bij.
Ik zou nogmaals goed met hem praten en als hij dan weer voor zijn vrienden kiest, zou ik voor mezelf kiezen. Je verdient beter!

Ik vind je niet aanhankelijk. Hij mag best eens af en toe gaan stappen maar verdeel het dan 50/50 met je relatie? Zelfs je verjaardag afzeggen vind ik een beetje ver gaan hoor.

nee je bent niet afhankelijk. Het lijkt eerder alsof hij geen verantwoordelijkheid wil nemen voor jullie relatie. Als je met iemand samen bent, dan wil je diegene gelukkig maken met alle problemen van dien, want die zijn er soms nou eenmaal! Alleen lijkt hij er verder niet aan te willen werken en behandeld jou als een stuk stront. ik snap dat je je ellendig voelt. vraag jezelf daarom af: Kan ik gelukkiger worden dan dat ik nu ben, zonder hem? als dat antwoord ja is, zou ik hem dumpen en lekker van je leventje genieten. Iemand vinden die wel 100 procent voor jouw gaat en af en toe zijn eigen geneugten opzij zet omdat hij ook graag bij JOU wil zijn. je ontneemt jezelf echt je eigen geluk als je zo doorgaat, je verdiend beter.

Wow, wat een asshole dat hij je zelfs niet wilde zien op je verjaardag. Ik zou me als ik jou was gaan afvragen of je wel verder met hem wilt. Hij doet echt totaal geen moeite voor je.