Ben ik saai?

Ik ben 16, en ik heb dus helemaal geen dringende behoefte om uit te gaan.
Ik merkte het pas echt vandaag, we zouden 's middags na school naar zo’n kroeg gaan, echt typisch voor scholieren weetjewel. Kwamen we daar aan, durfde ik opeens niet meer. Ik had totaal geen zin meer… misschien ook wel omdat het er zo verschrikkelijk druk was, dan voel ik me sowieso niet zo op m’n gemak.
Ik vind af en toe uitgaan heus wel leuk hoor, er is bijvoorbeeld elk jaar weer zo’n gala en daar kijk ik dan ook altijd lang naar uit. Maar eigenlijk zit ik in principe veel liever thuis… Met een mooi boek op de bank (ik houd enorm van lezen) of een leuke dvd ben ik al snel tevreden. En 's avonds gezellig bij vriendinnen thuis vind ik ook hartstikke leuk.
Niks mis mee, zul je denken, maar ik voel me zo suf. Bijna alle meiden die ik ken gaan of heel vaak of in ieder geval soms uit. Ik ga dus vrijwel nooit.
Er zijn heus wel mensen uit bv. mijn klas die ook (nog) niet gaan, maar dat zijn dan vooral de nerdjes.
Zo wil ik niet gezien worden! Straks beginnen mensen nog te denken van: haar moet je niet meevragen zij is zo saai.
Misschien moet ik mezelf er gewoon eens toe aan zetten uit te gaan, maar ik wéét gewoon van mezelf dat ik me ongemakkelijk ga voelen tussen al die vreemde mensen…

Ik heb echt precies hetzelfde! En ik ben ook niet echt een loser, gewoon normaal. [beetje stom om over jezelf te zeggen, maar je snapt wat ik bedoel] Ik ga echt heel af en toe uit, en dan heb ik het wel naar m’n zin, maar ik heb echt niet de behoefte om elke week te gaan. Of elke twee of drie weken. Ik zit eigenlijk ook liever thuis met een boek of een dvd.

O ja, ik ben 17 (:

Tuurlijk niet, je vindt toch andere dingen wel leuk? (;

ik herken me er daar in heb ik ook
ongemakkelijkheid bij vreemde
kijk er positief er van
hoe lastig ook is
voor mij is ook een angst om overwinnen

Ik kan niet echt uit gaan en ben dus nog nooit geweest (nja, 1 keer. maar dat was verschrikkelijk)
Niemand bij mij op school gaat echt uit en wij saai? echt niet.
Doe waar jij je goed bij voelt!!

Ik ga ook bijna nooit uit, ben 18 jaar (maandag 19). Een feest vind ik wel tof, maar disco hoeft voor mij echt niet. Sowieso heb ik geen zin om lang te reizen om naar een discotheek te gaan en daar al mijn geld te gaan verspillen. En daarbij doe ik liever iets anders met vrienden en vind ik quality-time met mijn vriendje veel belangrijker, en dat is nog gratis ook.

ik herken me echt in jouw verhaal
ik zit veel liever thuis een dvd kijken en thuis bij vrienden
en ik ga wel de stad,bios,zwemmen,schaatsen en dat soort dingen doen
maar nooit echt uit, en ik voel me vergeleken anderen ook best wel suf
maar accepteer gewoon zoals je bent, jij vind blijkbaar anderen dingen leuker

Toen ik zo oud was als jou ging ik ook nog bijna nooit uit. Ik vond het indd ook veel leuker om gezellig een avondje met vriendinnen te hebben, filmpje, kletsen. Je kan nog zooooveel jaren uitgaan dus maak je niet druk om dat je nu saai bent. Ik ga nu elk weekend uit, niet zozeer naar grote kroegen, maar gewoon gezellig met vriendinnen in een danscafé, kroeg. Af en toe écht uit. Als je het niet fijn vindt om uit te gaan moet je het gewoon niet doen joh! Af en toe een x meegaan met je vriendinnen kan altijd, ook omdat zij dat wss wel gezellig vinden als je dat een x doet. Verder gewoon lekker blijven doen wat je leuk vindt hoor.

O ja ik zit er trouwens ook helemaal niet mee, mijn vrienden gaan ook niet echt uit dus dat scheelt ook wel een beetje.

Dankjulliewel voor de snelle reacties, het is echt een opluchting om te weten dat er veel meer zijn die dit hebben! ;o
Ik vraag me alleen af hoe ik ooit nieuwe mensen kan ontmoeten als ik nooit uitga? Ja ok, misschien via werk of een vereniging. Ik ben nu wel aan het solliciteren dus dat gaat al de goede kant op haha (:

Hmm ik herken me wel in je verhaal, ga nooit uit ofzo, ga liever werken op zaterdag avond x’’] Ik denk niet dat je jezelf als ‘saai’ moet gaan zien, iedereen is toch anders? Als jij zelf zin hebt om uit te gaan dan moet je dat vooral doen, als je echte vriendinnen hebt dan begrijpen ze het dat je niet mee wil gaan of zo =]

Natuurlijk ben je niet saai.Ik ben zelf 19 en ga ook niet elke weekend uit. Af en toe uitgaan is wel leuk, maar het lijktme juist saai om elke week uit te gaan.

Ja ik ga volgende week vrijdag waarschijnlijk mee, moet nog even kijken maar misschien vind ik het wel heel gezellig dan, wie weet! En nou is het niet zo dat al mijn vriendinnen al uit gaan hoor, mijn beste vriendin bijv. is nog 15 en mag echt nog niet van haar ouders, behalve naar schoolfeesten enzo. En ze lijkt ook niet echt oud. Maar ik weet zeker dat als zij eenmaal 16 is ze echt dik los gaat (’: Dus dan ga ik me waarschijnlijk al helemaal een saaie piet voelen haha…

Ik ben achttien, bijna negentien en ik hou zelf ook niet zo van uitgaan. Ik ga wel eens wat met vriendinnen wat drinken (zoals vanavond), maar ik vind het heerlijk om lekker op de bank een goed boek of een leuke film te kijken. En om heel eerlijk te zijn vind ik mezelf niet saai haha!

Een goede plek om nieuwe mensen te ontmoeten is de supermarkt! ik werk zelf bij de Albert Heijn en heb daar echt leuke mensen leren kennen (:

Dat had ik ook toen ik 16 was! Gewoon lekker jezelf blijven. Als je dingen gaat doen die je toch niet leuk vind, wordt je daar niet gelukkiger op. En mensen prikken er toch doorheen, als je je ergens niet op je gemak voelt.

Het is toch ook zo dat niet iedereen van paardrijden of schaatsen houdt?
Ook niet iedereen houdt van uitgaan, jij bent daar een van.

Misschien vinden sommige mensen dit saai maar als jij het niet leuk vind moet je het ook niet doen. Beter een geslaagde avond met een dvd dan een saaie avond in de kroeg toch? : )

Ik heb er ook nog geen behoefte aan (ben 15), maar mijn tijd komt ook nog wel. Sowieso heb je, als je later gaat, er nog wel plezier in. Terwijl anderen het waarschijnlijk saai vinden worden en nog iets anders willen.

Nee joh, tuurlijk ben je niet saai! En omdat je niet uitgaat zullen mensen je ook niet per se saai vinden hoor. Het gaat veel meer om je persoonlijkheid! Ik zat eerst ook veel liever op de bank 's avonds en had echt geen zin om uit te gaan. Eigenlijk vond ik het ook niet zo heel fantastisch iets te doen met vriendinnen, ik zat echt graag thuis. Toen ging ik op een gegeven moment ook heel af en toe mee uit, maar meestal niet. Ik vond het ook niet echt boeiend en vond het inderdaad eng tussen allemaal onbekende mensen (ik had het idee dat iedereen me belachelijk maakte omdat ik er jong uitzag en zie nog trouwens). Ik voelde me nooit echt op m’n gemak, etc. Beetje jouw verhaal dus. Eigenlijk is het bij mij pas afgelopen zomervakantie gekomen, toen ik voor het eerst écht had gezoend haha. Opeens ben ik een paar keer uitgegaan, raakte ik voor het eerst nogal aangeschoten en nouja dat vond ik eigenlijk allemaal wel erg leuk, ik had echt de tijd van m’n leven (ookal voel ik me altijd best wel kut na uitgaan of het drinken van alcohol, de lol was groter haha).
Vanaf toen ga ik eigenlijk steeds meer uit en nu zit ik alleen nog thuis tijdens weekenden dat ik echt geen zin heb of hard aan school moet werken. Ik kijk steeds meer uit naar zaterdagavond, maar dat is echt pas sinds een paar weken.
Wat ik hiermee wil zeggen is; misschien komt het nog wel, en anders niet! Je bent er echt niet saai door. Bij ons in vwo 6 gaan de meeste uit, maar een paar van mijn vriendinnen bijvoorbeeld zien er de lol ook niet echt van in en die gaan dan gewoon niet mee. Die zien we niet als saai (ookal vinden we het jammer dat ze bijna nooit meegaan) en dat accepteren we ook gewoon. Geen zorgen over maken wat anderen van je vinden en lekker doen wat jij wil en waar jij zin in hebt!

Jullie zijn echt wijs haha! Ik voel me echt beter nu, dankjulliewel :slightly_smiling_face:

Heb precies hetzelfde! Al mijn vriendinnen daarentegen willen juist supervaak uit en ik zeg altijd nee. Waardoor ik nu ook niet meer gevraagd word, wat ik ook wel kut vind…