Ben ik raar?

Hoi, ik vraag me af of ik raar ben. Dit is mijn leven
18 jaar
nog nooit een druppel alcohol gedronken
nog nooit drugs gebruikt
nog nooit een vriendje gehad
nog nooit gezoend
nog nooit seks gehad
nog nooit uit geweest
wauw het lijkt net alsof mijn leven als sinds mijn 12e stil staat ofzo
Ben ik raar??

Raar is alleen raar als je het afzet tegen een norm. En aangezien je vrij bent om je eigen norm te kiezen, zou ik zeggen: als jij het niet raar vindt, is het niet raar. Want iedereen heeft dan wel iets “raars” als ze het vergelijken met wat zij denken dat de standaard is.

Zolang jij blij bent met je leven zoals het is, is er niets raars aan.

Ja maar eigenlijk ben ik dat dus niet, maarjaa mijn leven loopt nou eenmaal zo

Ik weet niet helemaal wat jij onder ‘raar’ verstaat: ongebruikelijk, niet zoals het hoort? Is het iets negatiefs? Leeftijdsgenootjes van je hebben waarschijnlijk wel eens alcohol gedronken, seks gehad of dergelijke, dus dat dat bij jou niet het geval is, is misschien wat ongebruikelijk, maar daar zit ab-so-luut geen oordeel aan verbonden. Als jij je goed voelt bij hoe jouw leven nu loopt, dan is het prima toch :slightly_smiling_face:

Je bent niet de enige hoor. Er zijn genoeg meiden die geen alcohol drinken, nooit drugs hebben gebruikt, genoeg meiden die onder de 20 nog geen vriend, laat staan seks, hebben gehad. Misschien zijn er gemiddeld veel mensen die op jouw leeftijd seks hebben gehad, en vanalles hebben geprobeerd. Maar maakt dat jou raar? Nee, natuurlijk niet, zulke statistieken zeggen niets over jou. En ook al val je buiten het “gemiddelde”, dan is dat echt geen aanleiding om jezelf raar te voelen.

Wat een bullshit lijst zeg, alsof er een soort deadline is wanneer je wat moet hebben gedaan.

Ik vind het raar dat mensen vragen of ze raar zijn. Je kan toch wel rationeel nadenken en beseffen dat je ten eerste niet de enige bent en ten tweede dat je pas 18 bent? Come on.

het is raar om dingen te doen die je niet wilt, waar je geen zin in hebt of nog niet aan toe bent.

Dit ja. Wil je liever nog maagd zijn, of met random mensen het bed in duiken? Het is maar waar je normen en waarden liggen…

Nee echt, ben je echt zo dom of doe je het erom?

Het bullshitlevel in je beginpost is wel redelijk raar ja

Niemand is raar, maar na deze random beginpost begin ik toch te twijfelen

Je bent raar als je dat wilt zijn. Raar is goed. Maar als je vraagt of je uit het gemiddelde valt oid, neh, niet echt.

Nou dat deadline idee zie/lees je veel vaker! Dat vind ik dus ook dikke onzin. Zo krijg je alleen maar onzekerheid als de TS nu heeft. Alsof het van je verwacht word dat je dit allang gedaan had…

Precies dit ^

ach wat boeit het als jij je prettig voelt
op mijn school werd al een jongen van 13 gepest omdat ie nooit seks had gehad :confused: ik zoende ook pas voor het eerst op mijn 16de als ik mensen dat vertel krijg ik altijd de opmerking: ZO! dat is wel oud zeg! :open_mouth:
lol okay :’) er is altijd wel iniedergeval 1 persoon die zoiets raar vind
ik ga bijvoorbeeld nooit uit sommigen kijken mij dan aan alsof ik net een moord heb bekend. iedereen is gewoon anders geen behoefte aan.

Toevallig begon een docente over zoiets (vraag me niet waarom) tijdens de les deze week en toen stond/of zei ze dat de gemiddelde leeftijd 12 was. Hoor je gelijk de hele klas? 12?! Toen vond ik sex nog vies!
Ik voelde een enorme generatiekloof ontstaan, haha!

Je gaat ongebruikt retour, nou goed?

Nee, je bent niet raar.