Ben ik opweg naar anorexia

Ik eet op een dag zo weinig mogelijk eten , ook drink ik minder en begin ook meer te sporten soms ga ik zelfs op een pro ana sites kijken ben ik nu opweg aan het gaan om anorexia te krijgen? want een vriendin van mij zegt van wel

Zou kunnen, maar omdat je deze vraag stelt denk ik eerlijk gezegd van niet, mensen die echt anorexia hebben ontkennen het en weten zeker dat het allemaal prima gaat. Maar probeer wel goed te eten en hulp te zoeken als het slechter gaat!

weet je wat ik denk maar het kan aan mij liggen
als je anorexia hebt ontken je dat zelf toch
dus je wil het zelf niet zien
misschien wil je het wel okee dat klinkt echt heel raar en vat het niet te letterlijk op maar ik weet niet hoe ik het anders zou moeten zeggen

wat sarajanne zegt

@Sarajanne

Sporten zonder wat gegeten en te drinken te hebben?
Misschien niet anorexia, maar wel iets anders wat niet zo slim is…

En wat nou, als je zelf zo slim bent om op tijd aan te geven dat je niet slim bezig bent? Heb je dan ook geen anorexia? Ik snap jullie reactie, maar het hoeft niet bij iedereen aandacht te zijn toch?

Het is vaak niet de aandacht hoor, het is de controle. Dit is juist een teken dat ze hulp wilt! geen aandacht!?

Ik denk wel dat je anorexia hebt en voor anderen is het pas anorexia als iemand in de ontkenning is, maar ik denk het niet. Sommige anorexia patiënten hebben namelijk al heel vroeg door dat ze fout bezig zijn.

Dat denk ik ook. Sterker nog, ze weten het van zichzelf ook wel dat ze niet goed bezig zjin, en het is goed of je je het afvraagt of je het hebt. Maar ik denk dat je het antword oook zelf wel weet. Ben je echt minder gaan dirnken om af te vallen? Vraag die vriendin om raad.

Ik ben inderdaad minder gaan drinken om af te vallen.Ik weet van mezelf wel dat dat niet goed is maar als ik nu eten of drinken ziet staan krijg ik het niet meer binnen.

Ik neem aan dat je zelf niet achterlijk bent en dat je je wel kan bedenken dat weinig eten (en vooral weinig drinken met dit weer) slecht voor je is. Minder drinken helpt overigens juist niet met afvallen. Als je te weinig drinkt gaat je lichaam vocht vasthouden en daar word je dikker van.

En dat je het niet meer binnen krijgt is onzin. Mond open, kauwen, slikken, klaar.

Volgende halte, anorexia.

Nee wat sarajanne zegt.

ongeveer 2 weekjes denk ik zoiets ongeveer

ja , maar die ééne dag dat ik weer normaal probeerde te eten voelde ik me daarna de volgende dag schuldig en at ik die dag nog minder.

Okee, les 1: waarom wil je afvallen?
Les 2: waarom zou je je leven willen vergallen?
Les 3: waarom wil je aandacht van je omgeving?
Les 4: zorg voor je lichaam, vergooi je jeugd niet, zoek een diëtiste en stel je niet aan!

Waarom ben je begonnen met minder eten? Omdat je jezelf te dik vond of omdat je gewoon minder honger had etc? Of omdat je anorexia wilde voor de aandacht? Dit is niet beledigend bedoeld maar vaak zijn het ook meisjes die die ziekte ‘willen’, niet wetend hoe verschrikkelijk het is om het echt te hebben. Ga gewoon voor jezelf na waarom je dit precies doet en wat de betere opties zijn om dat doel te bereiken.

Meestal weet je zelf niet wat je jezelf aan doet zoals ze hier boven ook al zeggen.

Maar aan de andere kant, er zouden vast genoeg meiden weten dat ze niet goed bezig zijn, maar gewoon niet naar hun lichaam luisteren en gewoon toch voet bij stuk houden en door blijven gaan.

Ga anders eens met een dietiste praten?

Het is bij anorexia inderdaad zo dat je het zelf ontkent, maar minder eten en drinken en op van die pro ana sites kijken… Dat klinkt toch niet heel goed. Maar zoals Flowers2Colors al zei; een diëtiste kan je hier misschien wel bij helpen.