Ben ik onterecht boos of?

Ik loop stage op een plek waar ik een tijdje geleden ruzie had gekregen met mijn stage begeleidster. Ze had namelijk achter mijn rug grappen lopen maken over hoe ik loop( ik heb een tijd geleden een ongeluk gehad waardoor ik toen wat raar liep, heb ik uitgelegd enzo aan haar ) Dus ik vertelde tegen haar dat ik het niet leuk vond dat ze zo achter mijn rug daarover grappen maakte, en toen zei ze dat ik niet over haar moest roddelen met collega’s en dat ik maar gewoon een stagiair ben en dat ik niet moet denken dat ik de baas hier ben blablabla. Een hele kanon van gemene dingen kreeg ik over me heen. De volgende dag had ik mentorles en ik vertelde het voorval aan mijn mentor en de klas omdat ik er wel mee zat. Ik was boos dus ik zei wel grof van ja, ik vind dat ze echt een trut is doordat ze zo doet enzo. Is niet aardig maar ik was gewoon pissed.

Zo’n jongen uit mijn klas zat daar ook bij, en vorige week is hij haar toevallig tegengekomen (hij liep daar eerder stage, jaar geleden en daarom kende hij haar maar hij ziet haar normaal nooit.) Dus heeft hij alles tegen haar gezegd, van ja, brokenmirror vertelde over het voorval in de klas en noemde je zo enzo.

Nu heb ik dus een stage begeleidster die héééélemaal over de rooie is op mij, gewoon echt woedend. Maar ik ben nu echt boos op die jongen, hallo waarom vertel je zoiets door? Ik vertelde dat omdat ik er gewoon mee zat en dan gaat hij dat doorvertellen? Nu zegt hij dat ik me aanstel en dat ik niet zo boos moet doen? Wat vinden jullie hiervan?

Ik vind het wel wat lullig dat die jongen het door heeft verteld, aangezien je iets in vertrouwen heb besproken met je klas.

Maar daar in tegen heb je zelf in de hand hoe je reageert. Hoe boos je ook bent zal je altijd moeten proberen om met respect over iemand te spreken (tuurlijk dit is niet makkelijk). Maar als jij het probleem aan de klas had voorgelegd zonder over de rooie te gaan en haar trut te noemen had je nu dit probleem niet gehad.

Eigenlijk vind jij dat zij niet over jouw mag rodelen, maar vervolgens doe jij hetzelfde op school en ook zij is er nu achter gekomen, net als jij.

Ik snap dat zij nu boos is. Ik snap ook dat jij op dat moment je ei kwijt wou.
Ik denk als je ergens mee zit je dit beter op een wat respectvollere manier te bespreken met mensen, zeker in zo een grote groep.

O en dit bedoel ik niet nadelig maar stage bedrijven hebben genoeg connecties en voordat je het weet heb je voordat je afgestudeerd bent al een stempel gekregen…

Jeetje wat een rotsituatie. Misschien had je het in de klas wat vriendelijker moeten vertellen of alleen aan je mentor, was dat handiger geweest. Maar nu in deze situatie vind ik absoluut niet dat jij verkeerd zit en ik vind het echt onbeleefd van die jongen dat hij dat zomaar verteld, je hebt toch wel een soort ‘vertrouwelijke’ sfeer in een klas. Wel echt vervelend en ik snap wel dat je boos bent.

Inderdaad, maar we zaten maar met 6 leerlingen en de mentor in de groep, dus ik verwacht niet dat hij dat zomaar even door gaat vertellen… echt gemeen van hem. Ik had dat ook niet moeten zeggen, maar zij zegt zoveel gemene dingen over mij dat het gewoon de druppel was. Terwijl ik echt geen moeilijk mens ofzo ben op stage, want met alle andere collega’s kan ik prima opschieten en die collega’s waren ook zo vriendelijk om mij op de hoogte te stellen van haar geroddel. Zij is de enige die zo doet tegen mij…

Ik snap jou ook heel goed, die jongen heeft je vertrouwen beschaamd. Maar zo een stageplaats kan je maken of breken, ook al zeggen ze altijd van niet, soms moet je gewoon maar even extra slikken

Wat je voortaan ook in zo een groepje kunt doen is van te voren aangeven dat je wilt dat dit onder jullie blijft. Misschien is die jongen zich wel helemaal van geen kwaad bewust (want tjsa, jongens he…)

Kan je geen gesprek met je stage begeleidster aanvragen om dit alles uit te praten?

Pff ik zou ook razend zijn. Arrogante vrouw inderdaad om eerst zich zo te gedragen en dan net te doen alsof jij dat maar moet pikken omdat je een stagiaire bent. Ik word er gewoon plaatsvervangend boos van man haha.

En die jongen is ook zeker een lul.

Tja en verder: ik weet uit ervaring dat het niet handig om teveel krachttermen erbij te gebruiken. Het is inderdaad al wat eerder gezegd is: je krijgt snel een ‘naam’, al sta jij volledig in je recht vind ik. Misschien moet je als het wat gezakt is, toch nog eens praten met die vrouw, misschien met je mentor erbij. Bied je excuses aan en leg je verhaal uit, denk goed na over je woorden. Ik snap dat je boos bent en het hebt gehad met die vrouw, maar misschien komt het anders misschien weer terug op je bord.

ik zou precies hetzelfde doen en me hetzelfde voelen

Ik vind het volkomen terecht dat je boos bent. Je klasgenoot had natuurlijk niet mogen vertellen wat jullie in vertrouwen met elkaar hebben besproken. Echter vind ik dat jij ook fout zit omdat je je niet professioneel hebt gedragen. Je negatieve mening had je ook op een nette manier kunnen formuleren.

ik snap je boosheid heel goed, maar het is gewoon een no-go om je begeleider een trut te noemen. je bent toch afhankelijk van haar, zij heeft de macht. het was slimmer geweest om het alleen met je mentor te bespreken.

daarom vind ik school vaak een enorm kinderachtige instantie, omdat jij afhankelijk bent van de docenten, kunnen ze je vaak als stront behandelen en toch jou de schuld geven… hehe hele rage :flushed:

Ik zou zsm een gesprek met je stagebegeleider van school of mentor inplannen!

Op basis van wat hier staat, zou ik haar ook een trut vinden :’)

Ik snap dat jij boos bent, maar ik snap ook dat zij gepikeerd is (ook al heeft zij het uitgelokt). Ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je met haar praat en je jou volwassen kant laat zien (hoe weinig zin je er ook in hebt). Op die manier laat je wel zien dat jij het wilt oplossen en kan ze dat alleen maar accepteren.

En die jongen zou ik gewoon een trap in zijn ballen geven :'D

Hoe lang moet je nog stage lopen?

Ja, ik ook. De manier waarop ze reageerde toen je wat zei over haar geroddel is ook wat merkwaardig.

Wat een raar kinderachtige onprofessionele stagebegeleidster. En wat een rot streek van die jongen uit je klas. Je vertelt dat soort dingen in de klas om feedback te krijgen hoe je zoiets moet aanpakken en om gewoon even je hart te luchten.
Wat zei je mentor er eigenlijk van?

Ik vind dat die stagementor volledig fout zit. Zij had ten eerste respect moeten hebben voor je en niet over jou grappen moeten maken. Ten tweede had die jongen discreet moeten zijn en niks moeten door vertellen, en ten derde zou die mentor haar fouten wel mogen inzien.

Het enige waarin ik wel vind dat je fout gegaan bent is de manier waarop je je hart aan je klas gelucht hebt. Had je gewoon objectief de feiten verteld zonder je daarbij te laten leiden je woede naar je mentor toe en dat je haar een bitch vindt(en ze lijkt me er ook echt een, het is gewoon jouw plaats niet om haar zo te noemen.) had die jongen in eerste instantie nooit gaan doorvertellen wat jij verteld had.

Mijn raad is dan ook dit verhaal, heel eerlijk dus niet alleen gaar fouten, ook jouw fouten, aan een schoolbegeleidster te vertellen. Probeer een gesprek met jou, je mentor en die schoolbegeleidster te regelen waarin jullie de zaken uitpraten. Probeer assertief te zijn, dus sta op je strepen maar wel op een objectieve en rustige manier. Uithalen en kwaad worden gaat het nu erger maken vrees ik. Veel succes, het is inderdaad een rooootsituatie.

Wat een ontzettend nare situatie. Ten eerste vind ik dat je terecht boos bent, jouw stagebegeleidster hoort jou gewoon met respect te brhandelen en niet achter jouw rug om praten over jou. Dat getuigd niet echt van een professionele houding van haar kant.

Iemand hier zei dat je het alleen met je mentor had moeten bespreken, maar je zit in je mentorklas en ik vind dat je deze dingen daar gewoon moet kunnen bespreken. Je had je iets minder over haar kunnen uitlaten, dan was ze nu waarschijnlijk niet zo woest geweest. Daarnaast vind ik het ook absoluut niet fair van die jongen uit je klas om het zo door te vertellen aan je stagebegeleidster. Je vertelt je verhaal in vertrouwen tegen je mentor en klas.

Als ik jou was, zou ik zsm een gesprek regelen tussen jou, je stagebegeleidster en je mentor. Meer mensen moet je er niet bij hebben want dat wordt te druk, iedereen heeft een mening en zal die dan ook gaan uiten. Ik zou het heft in eigen handen nemen en het gesprek dan beginnen door eerst je excuses aan te bieden voor je uitlatingen over haar. Dan kun je uitleggen waar dat vandaan kwam en wat je zo boos maakte. Noem de feiten die zijn gebeurd en hoe jij dat ervaren hebt. Probeer je zo professioneel mogelijk op te stellen, dat zal je helpen tijdens het gesprek. Vertel dat je er samen met je stagebegeleidster uit wil komen. Je mentor kan bemiddelen als dat nodig is. Het gaat haar immers ook aan, het is haar studente.

Heel veel succes met wa je gaat doen. Laat je weten hoe het afloopt?

je hebt gelijk! Mijn moeder had ook stage gelopen in een ziekenhuis, de eerste keer was meteen de laatste keer! allemaal trutten idd

Ik snap het van beide kanten.
Maar ik zou toch je excuses aanbieden aan je stagebegeleider, hoe kut dat ook voelt. En aangeven dat dit gebeurde na dat vorige voorval, en niet pas geleden.

Verder zou ik als je weer zo’n mentorgesprek hebt aangeven dat je in de veronderstelling was dat het vertrouwelijke lessen waren en dat je dat graag wil bespreken.
Hebben jullie geen contract? Wij hebben ook zulke mentorlessen en wij moesten van tevoren een contract ondertekenen dat alles vertrouwelijk bleef…

Sorry maar dit vind ik nergens op slaan. Als het in 1 ziekenhuis niet zo leuk is, hoeft dat niet overal zo te zijn. Daarnaast heeft je eigen houding daar ook invloed op.