Ben ik onredelijk?

Sorry als hier een lang verhaal komt te staan, maar ik wil graag wat meningen.

Door omstandigheden ben ik bij mijn zus komen wonen… Momenteel leven we samen van zo’n 1040 euro bijstand/wij en nog 300 eu van zwartwerk. Naast ons leeft ook haar dochtertje nog bij ons.
Van dit geld houd ik zelf niks, ik leef er alleen van, zoals boodschappen etc.

Nu kan mijn zus n baan krijgen waar ze 1400 nette verdiend, dit betekend wel dat ik elke dag zo’n 10 tot 12 uur moet oppassen. Daarnaast moet ik dan 5 uur in de week het ‘zwartwerk’ overnemen. Al met al zullen we dan 400 eu ruimer leven, take or leave a few euro’s. Hiervoor geef ik wel al mijn tijd op. Ik zie mijn vrienden niet tot amper en dat soort dingen. Nu vind mijn zus het redelijk dat ik voor al die dingen die ik doe, 100 eu p/m krijg. Hiervan moet ik ook mijn overige zorgkosten betalen(dus wat overblijft na mn zorgtoeslag), en ik vind het onredelijk dat ik voor 100euro eigenlijk zo’n 50 uur “werk” . Oppassen/schoonmaken.
Daarnaast kan ik nog niet naar school, omdat zij dan gene oppas heeft voor mn nichtje, en werken is hetzelfde probleem. Ook kan ik niet sparen zodat ik vluchtig op kames kan.

Ben ik onredelijk dat ik meer eis dan wat ik krijg? Of is dit logisch?

Ik vind het niet onredelijk, het is ook jóuw toekomst.

Ik snap niet helemaal dat alleen jij op je nichtje kunt passen. Ik neem aan dat er nog andere familieleden, vrienden en kennissen zijn die dat werk ook graag willen doen.

Lastig, maar 100 euro is inderdaad wel wat weinig.

Mijn moeder is overleden, vader kennen we niet, en verder hebben we geen familie in de omgeving, vandaar dat het zo lastig is.

Jij kunt geen eigen leven opbouwen door full time oppas te zijn. Ik zou een andere oplossing zoeken; jij twee dagen oppassen, en nog voor 3 dagen een andere oppas oid.

Het is logisch. Want, jij ‘werkt’ wel weer voor haar. Ik weet niet of je aan 200 genoeg zou hebben ofzo? Of 150euro. Want daar kan je dan bijvoorbeeld 1/3 deel van sparen. Vraag het of ze hiermee akkoord gaat en zoniet, dring niet teveel aan. Maar, het is je zus! Als ze van je houdt, gunt ze jou ook een Toekomst.

3dagen een andere oppas zou mij die 100eu weer kosten, omdat zij dan meer kosten heeft.

pfoe, lastige situatie. Ik zou het echt niet weten, dus upje dan maar!

Je MOET ook aan je eigen toekomst werken meid!!! Echt waar, als ze een goede zus is zal ze het op een gegeven moment ook begrijpen als je het tegen haar zegt!

Wat een rotsituatie… heb met je te doen meid. Heel veel sterkte ermee…

Enige wat ze nu zegt is dat alsk er niet mee akkoord ga, ik maandag 't huis uit moet zijn… Misschien moet ik dat maar doen.

Lieve schat je school is zoo belangrijk, je zus zou dit moetenn weten met een kind en in de bijstand. Kies voor jezelf maar ik begrijp dat de situatie lastig is omdat je je schuldig voelt en anders nergens terecht kan. Ik zou in dit geval echt ‘naar mn hart luisteren’.

Ahw wat een vervelende situatie. Ik zou toch vragen aan je zus of ze niet wat meer kan missen. Jij bent er tenslotte ook veel tijd aan kwijt. Maar het is iig echt niet onredelijk hoor.

Woow ook best heftig. Geen idee upje dus.

Trouwens het feit al dat je 18 bent en 50 uur per maand kwijt zal zijn aan het kind van je zus en aan het huishouden is niet helemaal goed. Het klinkt wel alsof ik met het vingertje wijs, maar je moet ook naar school of een studie doen. Later ben je 30 en nog steeds werkeloos…
En natuurlijk snap ik dat je zus je nodig heeft, maar daar zijn ook regelingen voor.

Tja… Je moet geen huur betalen? Dan is het natuurlijk wel normaal dat ze je niet zoveel geeft he. Maar, 100 euro is misschien wat weinig…

Is er geen optie dat jij ook nog kan studeren? Misschien in de avonden, of een thuisstudie? Want het is wel heel leuk en aardig allemaal dat jij oppast, maar zo kom jij ook niet verder. En als jij dan klaar bent met die studie, kan je ook gaan werken. Voor nu is dat misschien geen oplossing, maar op langere termijn wel. En ik zou inderdaad wel wat meer geld vragen, het is misschien familie maar dit is wel heel weinig. En je zal je studie ook moeten betalen, dus dan kan je ook wel wat extra geld gebruiken.

geen idee, dus upje

begrijp ik het goed?
jij wilt naar school. maar dat kan niet omdat jij dat geld daarvoor niet hebt. jij leeft bij je zus en jullie werken SAMEN voor het geld wat jullie maandelijks gebruiken aan boodschappen, huur en alles. hier blijft “niks” van over. jouw zus wilt werken, maar hierdoor moet jij dus voor oppas gaan spelen.
maar je zus kan toch niet van JOU verlangen dat jij haar rol gaat overnemen als “moeder zijn” en jij niet meer kan leren en jij geen redelijk “salaris” hiervoor krijgt?

oke. stel dat je hiermee akkoord gaat, dan ben jij voor de rest van je leven aan huis gekluisterd omdat jij op je nichtje moet passen? jij kan dan nooit op jezelf wonen of uit huis gaan omdat je zus anders geen oppas heeft en niet genoeg geld meer? en dat jij dus nooit meer een eigen leven op kan bouwen en NAAR SCHOOL GAAN?

stel dat je niet akkoord gaat. dan moet jij vanaf aanstaande maandag haar huis uit? waar moet je dan heen? wat moet je dan gaan doen? je hebt dan geen huis, geen geld geen niks?
dit kan ze toch ook niet van je verlangen?