Ik weet echt niet wat er mis met me is. Ik heb al een tijdje een soort witte afscheiding in mijn onderbroek maar dat hebben de meeste mensen. Sinds ongeveer 2 maanden krijg ik af en toe heftige krampen, heb ik dunnere poep en is de afscheiding bruinig. Het begint een ritme aan te nemen 1e dag heftige krampen, 2e dag minder heftige krampen, 3e dag beetje buikpijn en dan een paar dagen niks. Mijn moeder zecht dat het met ongesteld worden te maken heeft. Ik heb dit ritme nu 2 maanden dan zou ik als het ongesteldheid zou zijn toch al bloed hebben gezien?! Herkennen jullie dit, of moet ik naar een dokter?
Dit klinkt idd als ongesteld worden.
ik denk dat je ernstig ziek bent
Er zit ook echt niks tussen ongesteld en ernstig ziek zijn in he :’)
Je bent ernstig ziek, je hebt nog maar 53 uur te leven.
Enjoy your stay.
Meid, je moet gewoon ongesteld worden. Maak je niet druk
Aan jouw manier van type kan ik trouwens opmaken dat je sowieso nog ongesteld moet worden, maar je bent voor alsnog doodziek.
Als je afscheiding bruinig is, is het waarschijnlijk al begonnen. Ik dacht immers de eerste keer dat ik in mijn broek had gescheten XD
Jullie maken haar nu waarschijnlijk onnodig bang. Maar dit klinkt idd als ongesteld worden. Als je je echt niet op je gemak voelt, ga es naar een dokter, die kan je geruststellen!
of je wordt ongesteld
of je wordt ongesteld en je bent ernstig ziek!
ga naar de dokter…
Je bent zeker nog nooit ongesteld geworden? Dit kan er allemaal bijhoren. Ik zou me niet te druk maken en anders maak je even een afspraak bij je huisarts, neem eventueel je moeder mee. Dan weet je het zeker toch
Ik sluit me hierbij aan. De bruine afscheiding is oud bloed. Dus waarschijnlijk sta je op het punt ongesteld te worden. Maak je er maar niet te veel zorgen over (en trek niks aan van die kinderachtige reacties hier). Je kan altijd langs de huisarts gaan. Die kijkt je echt niet raar aan en als je wil kan je ook een vertrouwd persoon meenemen zoals je moeder! Dan weet je ten minsten zeker of jij je zorgen moet maken of niet.
Volgens mij heb jij nog geen informatie gekregen over ongesteld worden, want dat hoor je eigenlijk al zo vroeg te weten omdat je vanaf je 11e al ongesteld kán worden…
Dus dit is gewoon een begin van je ongesteldheid en de eerste keer lijkt het altijd of je ernstig ziek bent,
maar dat valt reuze mee.
En dit is trouwens iedere maand zo, de een heeft het wat heftiger dan de ander en het is niets om je zorgen om te maken.
Je bent gewoon een soort van ongesteld, maar om je gerust te stellen zou ik naar de dokter gaan. Komt goed.
En mensen, ga niet zeggen dat ze ernstig ziek is!!. Zo maak je iemand echt ongerust en bang. bythewayyy, ze vraagt het alleen maar.
Wat zielig dat zoveel mensen haar bang zitten te maken. Ze gaat het niet vragen als ze er niet erg mee zit ofzoiets.
ik denk dat je gewoon ongesteld moet worden, je kan voor de zekerheid altijd naar de dokter gaan als je dat een geruststelling vindt.
Ik vind het soms nogal raar om te lezen dat sommige meisjes echt niks af weten van ongesteldheid. Mijn moeder had mij op mijn 10e al ingelicht en uitleg gegeven over hoe zoiets in elkaar steekt. Al is het niet je moeder die het uitlegt, is het misschien wel iemand anders… Vind ik toch iets waar je best op voorbereid mag worden door wie dan ook (verzorgers, moeder, zussen)?