Ben ik ongesteld?

Ik ging net even naar de wc om te plassen en toen zag ik een bruine vlek in mijn onderbroek… toen ik afveegde had ik dat bruine ook aan het wcpapier zitten. En nee, het is geen poep. Het rare is dat ik helemaal geen buikpijn of wat dan ook heb. Want, als ik ongesteld ben wil ik wel een tampon… Maar straks ben ik het niet en dan krijg ik die tampon er niet meer uit :S! Help wat moet ik doen?

Ik denk wel dat je ongesteld bent, zo gaat het bij mij ook wel eens ^
Enne over een tampon, daar was ik eerst ook bang voor. Mja gwn goed aantrekken (of ie niet los gaat) voordat je 'm erin doet. Dan moet het wel goed komen, denk ik zo…

Succes :stuck_out_tongue:

Het kan nog oud bloed zijn.
Ik zou maar eerst een inlegkruisje indoen of een maandverband.
Er zit een touwtje aan je tampon, dus het komt er gewoon uit. ( Anders ga je op je hurken zitten en dan “pers” je eruit)

Anders vraag je advies aan je moeder. Die kan je in real life helpen :slightly_smiling_face:.

Oke bedankt :astonished:

Mwehehe ik durf het nog niet te zeggen :flushed: Oh, ik dacht dat als je niet ongesteld was je nog te droog was en dat hij vast kwam te zitten ofzo :astonished: . Alsnog bedankt!

de tampon komt er wel weer uit of je nou ongesteld bent of niet. Eerste keer heb je vaak alleen bruin bloed (althans ik heb gelezen op dit forum dat ik niet de enige was) en sommige mensen hebben nooit buikpijn erbij dus het zou kunnen.

Oh oke. Hartstikke bedankt allemaal, ik denk dat ik maandverband indoe en morgen kijk of ik het nog steeds heb! Dan een tampon proberen :flushed:

Gebruik inderdaad nu anders maandverband… Buikpijn komt nog wel, zo niet en je bent ongesteld… geluksvogel :open_mouth:

Alles wat erin gaat kan er ook weer uit :pensive: Haha ik dacht vroeger altijd dat er een kans was dat het in je baarmoeder ging zitten.

Ja je bent zeker ongesteld! Bij mij was het eerst ook bruin en had ik ook geen buikpijn :wink: Ik durfde het ook niet tegen mn moeder te zeggen maar heb 't toch gedaan, want ze komt er zelf wel achter als er steeds maandverband en tampons verdwijnen haha. Kan je het denk ik beter zelf vertellen! Maarja, ik heb na 3 jaar nog nooit een tampon gebruikt want ik vind ze een beetje eng, maar jij succes ermee maar ik zou idd eerst beginnen met maandverband.

Daar zeg je me wat :astonished: Nu hoop ik eigenlijk wel dat ik ongesteld ben…

Je hoeft geen buikpijn te hebben, niet iedereen heeft dat, dus wees blij :slightly_smiling_face:
Maar bij een tampon zit het touwtje er echt wel stevig aan. Je kan hem gewoon gebruiken en je krijgt hem er altijd uit hoor :slightly_smiling_face:
En gebruik wel echt maandverband, de eerste paar keren dat je ongesteld bent zijn trouwens vaak ook het heftigst.

Oh, heb je nu wel buikpijn? Hahaha ja dat is wel zo :flushed: Ik heb nu een maandverband ingedaan XD Ik weet eigenlijk ook niet of ik op het moment supreme die tampon erin durf te doen. Ik merk het vanzeld.

als dit je 1e x is heb je kans dat je er morgen of later geen last van hebt en na een tijdje heel hevig ongesteld wordt want zo ging het bij mij. Zeg niet dat het ook bij jou zo gaat maar neem voor de zekerheid een inlegkruisje mee zoals eerder gezegd dan ben je derop voorbereid ipv dat je je de lazerus gaat schrikken omdat je niks bij je hebt :stuck_out_tongue:

Jaa de eerste keer is het meestal bruinig, buikpijn hoeft niet, tampon kun je beter even mee wachten.
probeer eerst maandverband, of volg de instructies op van de tampon in de bijsluiter!

Owh oke. Dan ben ik echt blij, want ik merk er niks van! Echt bedankt iedereen voor het reageren :flushed: !!

Je kunt best ongesteld zijn hoor. Ik merk dr ook nooit wat van (geen buikpijn oid)

Ja dit is me 1e keer en bedankt voor het advies :stuck_out_tongue:

Hmm het is wel slim om met kleine te beginnen. En ik durfde het ook niet te vertellen aan mn moeder maar zij kwam er ook achter en toen legde ze me alles uit. Het heeft wel geholpen hoor, dus als je het niet durft te zeggen komt ze er vanzelf wel achter.
Maar met tampons moet je het gewoon langzaam opbouwen iig, want ik vond het ook eng in het begin om ze te gebruiken (oke ik draag ze nog steeds alleen als het moet xD) maar daar wen je aan. Je moet wel goed de gebruiksaanwijzing lezen btw (:

Oke, ik heb ze een x gekregen bij een blad. Hopen dat ik ze vind XD!