Ben ik ongesteld?

Heii!
Gisteren op school zag ik een paar donkerrode/bruinachtige vlekjes in mijn ondergoed dus ik nam aan dat ik ongesteld was en vertelde tegen mijn moeder: Ik denk dat ik ongesteld ben en zo dus alles werd uitgelegd en voor de zekerheid en frisheid maar inlegkruisje gebruikt. Maarja eigenlijk was ik er nog niet helemaal zeker van, want misschien is het wel vals alarm of zo? Maar de volgende ochtend had ik hem dus verwisseld en daarna ging ik nog naar de wc en was het ineens een grote rode bloedvlek in plaats van alleen wat lichtbruin vuil uitziend spul. Daarna verloor ik niet meer echt bloed maar gewoon wat lichtbruin vuiligheid zo zag het eruit. Maar ben ik nu ongesteld? En wat moet ik doen als ik maandag naar school ga? En als het dan stopt, hoelang duurt het dan voor ik weer ongesteld word?

Thanks xx!

Omg… Dit kan je ook aan je moeder vragen die is er om je te helpen bij je eerste ongesteldheid. En ja je bent ongesteld… DUH! Plus dit kan in het algemeen topic

de kans is groot dat je dan ongesteld bent ja, gefeliciteerd! kijk morgen even aan zou ik zeggen en neem maandverband mee naar school, inlegkruisjes gaan niet genoeg zijn als je echt ongesteld bent. gemiddeld word je eens in de 4 weken ongesteld, maar lang niet iedereen heeft dezelfde cyclus en het kan ook een hele tijd duren voor je regelmatig bent. misschien ben je over 3 weken alweer ongesteld, of duurt het nu (zoals bij mij :’)) 6,5 maand voordat het weer komt. maak je vooral geen zorgen, wees lief voor jezelf!

Oke maar dat bruine was maar heel weinig en dat rode weer heel veel. is dat wel normaal?

ja dat is wel normaal hoor, vooral in het begin wisselt dat heel erg

dat bruine is meestal een beetje ouder, dikker bloed. Dat rode is dan zeg maar vers vloeibaar bloed en zal meer komen. (bah dit klinkt vies)

Ik zou als ik jou was vanaf nu een klein tasje met maandverband altijd mee nemen. Zo ben je niet verrast als je voor de tweede keer ongesteld wordt.

In het begin ben je meestal heel onregelmatig ongesteld (gemiddeld is regelmatig om de 28 dagen, als je ongesteld wordt is dit dus dag 1) Hoe lang je ongesteld bent is vaak 3 tot 5 dagen maar kan bijvoorbeeld ook een week of juist weer veel korter duren.

Ook de hoeveelheid die komt is wisselend. Vaak de eerste dagen het ergst en wordt het steeds minder. Je moet even uitproberen wat voor jou de fijnste maandverband is (met vleugels, zonder vleugels, normaal, groot, etc.)

oke super bedankt voel me er al wat zekerder over nu! En hoe kan ik het het beste doen op school? Een inlegkruisje in mijn zak (stelde mijn moeder voor) of in mijn tas? Want het is een beetje raar om als je in de les naar de wc moet met je tas het lokaal uit te lopen doet niemand bij ons. En ik wist niet zo goed waar dit topic moest, sorry! :cold_sweat:

Inlegkruisje? Ik zou eerder maandverband doen of tampons met die bloedwatervallen die eruit gekolft komen

In je zak is echt onhandig vind ik en als iemand een opmerking zou maken over je tas zou ik dat echt ontzettend kinderachtig vinden, miljarden mensen worden ongesteld hoor. Hoef je heus niet te verbergen.

Maar het zijn geen bloedgolven? Het ergste was dus een grote vlek maar dat kun je ook niet bepaald een waterval noemen. Of kan ik daar nog heel erg mee overvallen raken?

Ja daarom, maandverband is dikker en houd meer bloed vast dan inlegkruisjes

he meiden, kom op. ze weet er nog niks van, dat is niet raar. bloedgolven kunnen nog komen, hoeft niet. als je mazzel hebt niet :’) maar ik zou maandverband meenemen, inlegkruisjes zijn sws niet genoeg.

Bedankt, ik snap niet waarom mensen zo doen ik mag het toch vragen? :blush: Ik ben gewoon niet zo goed in met mijn moeder praten en ik zoek alles eerst op…

het zijn best wel typische dingen die je vertelt, die eigenlijk elk meisje een keer moet vragen aan haar moeder of vriendinnen/girlsceners. dus het komt vaak over van ‘oh daar heb je er weer eentje’ bij de oudere meisjes. en sommigen zijn ook gewoon in een sarcastische bui. trek je er niks van aan zou ik zeggen :slightly_smiling_face:

aha nu snap ik je ook :slightly_smiling_face:. Maar ik zo iig maandverband meenemen dan, want dat is sws dikker als inlegkruisjes vooral nu met je onregelmatig ongesteld zijn. Je moet vanaf de dag dat je ongesteld bent geworden, 4 weken bij tellen dan moet je als het goed is weer ongesteld zijn! zet dit in je agenda met een M of een T of wat je ook wilt.

http://www.ongesteldheid.com/ hier staat vast wel wat op (:

wat ik meestal doe is tasje met maanverband/tampons in mijn grote tas en dan als ik naar de wc ervoor moet stop ik er 1 in mijn zak en vraag of ik naar de wc mag

jaa je bent nu ongesteld, gefeliciteerd!!! als ik jou was zou ik gewoon standaard maandverband&inlegkruisjes in je tas doen…

Volgens mij ben je wel ongesteld ja. Normaal ben je het ongeveer een week, maar de eerste paar keer kan dit nog afwisselen. Ik heb zelf soms bruin spul maar ook gewoon bloedrood zeg maar. Misschien ligt het aan de hoeveelheid die ik drink op een dag ofzo maar goed ik heb igg geen zin om dat uit te zoeken. (kleur bloed)

Ook zou ik even als je nog in de week van ongesteldheid zit maandverband en/of inlegkruisjes (bij inlegkruisjes alleen te adviseren als je weinig bloed verliest anders lek je dus alsnog door. Ervaring enzoo) dragen of mee naar school nemen. Het zou ook handig zijn als je vanaf nu zou bijhouden wanneer je ongesteld bent geweest zodat je niet voor verassingen komt te staan maar goed dit soort shit is voor je ma :")

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.0.html