Ben ik ongesteld of niet? (Beetjegoor...)

Hoi allemaal,
Ik heb vanochtend iets heel raars meegemaakt. 'S ochtends had ik me omgekleed en was klaar om naar school te gaan maar ik had zo’n natte vagina. Dat klinkt heel raar maar dat komt door afscheiding en dat voel je dan ook en dat is heel kut,als ik dat zo mag zeggen. Ik ging naar de wc om het weg te halen en opeens zie ik dat die afscheiding niet wit was maar heel bruin/donkerrood slijm. Afscheiding heeft wel echt een geur maar dat rook niet echt naar iets. Dus ik had ook allemaal van zulke vlekken in mijn ondergoed. Ik was daarvoor wel naar de wc gegaan maar heb gewoon doorgespoeld zonder te kijken. Ik maakte me de laatste tijd wel zorgen omdat ik niet ongesteld ben en al mijn vriendinnen al wel. Dus ik keek sindsdien altijd hoopvol in de wcpot om te kijken of er bloed was,steeds niet maar nu heb ik één keer niet gekeken… :expressionless: Ik weet dus niet of ik wel of niet ongesteld ben geweest?

Ik heb echt al zo lang afscheiding in mijn broek! Al zeker een jaar. En nu was de kleur opeens veranderd… Ik ben trouwens 14 jaar.

Kan iemand me helpen hiermee? Ik weet niet wat ik ermee aan moet.

Klinkt als ongesteldheid.

+ je hoeft echt niet te hopen op ongesteldheid, is echt niet fijn :cold_sweat:

^inderdaad

ik vind het raar als meiden hiervoor staan te springen terwijl wij allemaal zitten te kijken met afgunst, klemmend naar onze onderbuik alsof hete pokernaalden erin worden gepord.

Geloof me, het is NIET leuk!
(over een paar maanden zie ik jou een topic maken met 'Oh nee, ik ga zwemmen/vriendje wil verder/… maar ik ben ongesteld!) :wink:

Ik hoor van anderen dat het niet leuk is en dat geloof ik ook wel maar ik ben bang dat ik dan geen kinderen kan krijgen als ik niet ongesteld wordt. Daarom wilde ik wel ongesteld worden;)

^ Je bent 14… Relax. Tijd genoeg om ongesteld te worden

Wat kan ik nog verwachten? Gaat het nog een keer gebeuren als ik vandaag naar de wc ga? Sorry ik weet echt niks…

^ Ja dat kan. Dus draag voor de zekerheid een maandverbandje

1e keer ongesteldheid kan eenmalig bloedverlies zijn (dus dan krijg je nu niks meer als je naar de wc gaat) maar ook meteen diehard de real deal: Enkele dagen tot een meer dan een week bloed verlies. Het betekent ook niet dat je volgende keer netjes meteen de maand erop ongesteld gaat zijn, het kan rustig een maand of wat overslaan. Het duurt bij sommigen best lang voor de ongesteldheid regelmatig en normaal is.

Klinkt inderdaad als ongesteldheid, ik snap ook heel goed waarom je je zo’n zorgen maakt, maar echt: het komt allemaal vanzelf wel. De een is nou vroeger als de ander. Je lichaam is vol op aan het ontwikkelen! Het zal waarschijnlijk in het begin nog vrij onregelmatig zijn maar daarna komt het vanzelf wel in een ritme.
Maak je niet zo druk, het komt vanzelf wel!

Ik heb 1 keer bloedverlies gehad,daarna niet meer… Gewoon echt maar 1 keer,is dat erg

Ik denk dat je echt ongesteld aan het worden bent :flushed:
geloof me het is geen pretje haha.
omdat je het dan bijna wordt is het heel onregelmatig dsu akn het wel dat er nu 2 of 3 maanden helemaal niks meer komt en dan ineens wel.
vanaf nu moet je eigenlijk altijd wat bij je hebben voor de zekerheid om niet voor verassingen te komen staan hahaha\

xx lauraaa

Ik heb vaak een dag of een avond voordat ik daadwerkelijk ongesteld word al donkere afscheiding, dus let de volgende paar dagen heel goed op! Neem voor de zekerheid maandverband mee naar school… Donkerbruin betekent namelijk dat er bloed in zit, dus ja eigenlijk ben je ongesteld (geweest?).
En tussen mijn eerste en tweede ongesteldheid zaten wel een paar maanden, dus het kan zijn dat het nog wel lang duurt voor je weer wat zal merken. als je altijd voorbereid bent, is er niks aan de hand.

Dankjewel haha ik heb nu wat meer duidelijkheid…

Ik heb nog een laatste vraag: wat als je een keer maandverband vergeet? En je dan ongesteld wordt? lek je dan door? of is het net als afscheiding net zoals in je ondergoed.

Dat ligt eraan hoe erg ongesteld je bent, maar de kans is groot dat je doorlekt, dus ik zou altijd een/twee maandverbandjes of tampons in je tas doen.

Ja dan lek je door. Het is dus handig om altijd tampons/maandverband bij te houden, en je cyclus goed in de gaten te houden om dit te voorkomen!