Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap?

Sinds 2 weken neem ik de pil. Ik ben begonnen de eerste dag van mn menstruatie.
Mn menstruatie is al voorbij maar toch blijf ik elke dag bruine afscheiding/bloed (ik weet niet wat het is) verliezen.
Heeft dit een invloed op bescherming tegen zwangerschap als ik onveilige seks heb. Of mag ik pas onveilige seks hebben als ik geen last meer heb van dat afscheiding/bloedverlies ?

Hebben nog mensen hier last van?
En mag ik nu onveilige seks hebben of nog wachten?

Nou, de pil is 99% veilig, maar om ‘helemaal’ veilig te zijn dat je niet zwanger kan worden moet je ook het condoom erbij gebruiken!

Je bent meteen beschermd als je de pil op de eerste dag van je menstruatie pakt, maar het kan zijn dat je een lichtere of zwaardere variant van de pil moet hebben. Dat is als je niet op de 2e of 3e dag van de stopweek ongesteld wordt of meer buikpijn hebt dan normaal etc. Misschien hoor jij daar ook bij? Dan moet je even naar je huisarts gaan.

Ik neem de lichtste pil die er is. Als die niet zwaar genoeg is, betekend dat dan dat die lichtste pil mij niet beschermd?

Ik neem aan dat je huisarts tegen je heeft gezegd wanneer je pil veilig is. Mijne was na een week veilig en ik heb ook een lichte. Als je je niet zeker voelt bij onveilige seks dan moet je geen onveilige seks hebben.

Als je bent begonnen op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je meteen veilig (staat ook gewoon in de bijsluiter).
Je lichaam moet even wennen aan de pil, het komt heel vaak voor dat meisjes in het begin langer ongesteld zijn (sommigen zelfs een hele strip). Dit wordt vanzelf beter. Als het na 3 maanden nog niet beter is, dan kun je even langs de huisarts.

Verder hoort dit in het algemene topic.