Ben ik nou wel of niet uitgenodigd?

Iemand die ik ken nodigde me een maandje geleden uit voor z’n housewarming in Limburg (ik kom uit Amsterdam). Heel leuk, was zelfs een slaapplekkie voor me, top. Nu is die housewarming volgende week en diegene heeft er nog niet expliciet met mij erover gehad dat ik zou komen zegmaar. Niet zoiets van “ik haal je wel op van station” of weet ik veel wat. Wel iets van “Ja lekker m’n housewarming voorbereiden” bla bla bla. Maar nu weet ik niet zo goed of nou ‘ont-uitgenodigd’ ben haha. Ik kan wel vragen "Ja, ben ik eigenlijk nog uitgenodigd voor je housewarming? maar als dat niet zo is is dat ook weer zo ontzettend awkward als ze me eigenlijk niet willen hebben.

Hoe begiin ik erover zonder dat het lijkt alsof ik mezelf invite? Ik wil wel wat duidelijkheid eigenlijk haha.

‘’ Hey ben ik nog uitgenodigd voor je house warming? ‘’
en/of: ‘’ Ik ben wel benieuwd naar je huisje ‘’ *knipoog (bijv.)

dan heb je duidelijkheid :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon vragen. Mensen kunnen daar soms vaag in zijn, zonder het zelf te beseffen, en dan is het fijn als jij gewoon duidelijk aangeeft wat je wilt weten, lijkt me.

Ik denk wel dat je bent uitgenodigd

Thanks girls! Anyone else?

ik zou iets zeggen van ‘hoelaat was het ook al weer dan kan ik het in m’n agenda zetten :slightly_smiling_face:

Of wat het adres ofzo is? Of als je met het OV gaat of er vlakbij een busstation / treinstation is

Als hij/zij je zelfs een slaapplek heeft aangeboden, denk ik wel dat je bent uitgenodigd. Dus dan kun je gewoon vragen hoe het zit! :slightly_smiling_face:
Als mensen je eigenlijk niet willen hebben, gaan ze je geen slaapplek aanbieden lijkt me.

Je kunt ook vragen wie er allemaal komt, en dat noemt hij je vast wel op als je uitgenodigd bent. :'D

Ik denk wel dat je bent uitgenodigd, maar ik zou het voor de zekerheid nog eventjes vragen. Diegene zal heus niet lullig op je reageren als je het vraagt!

http://Image and video hosting by TinyPic
Hihi, sorry.

Misschien heeft ze wel meer mensen uitgenodigd die ze moet komen ophalen van het station ofzo, en heeft ze er niet aan gedacht om met iedereen apart zoiets af te spreken. Ik zou inderdaad op een luchtige toon vragen of je nog uitgenodigd bent, waarschijnlijk is het gewoon toeval dat ze het niet meer expliciet heeft gezegd :slightly_smiling_face: En anders is het echt geen ramp als je ‘semi-uitgenodigd’ komt hoor! Dan had ze je in eerste instantie maar niet moeten vragen.