ben ik nou geslaagd of niet?

heee,

ik heb even een vraagje voor jullie want ik kan op internet nergens het antwoord vinden.
ik doe dit jaar eindexamen op het vmbo tl
ik heb mijn examens tot zover al nagekeken maar nu kom ik bij 2 examens uit tussen een 4,5/6,5(volgens examenklacht.nl) moet er dan een wonder gebeuren wil dat een 5,5 worden of zit het sws dan al ongeveer op een 5,5. en nog een vraagje stel ik haal 3 5’en op mijn examen maar uiteindelijk zijn dat met mijn se punten wel voldoende heb ik het dan wel gehaald?

Groetjes Shannon

Kan in het eindexamentopic toch? :speak_no_evil:

Je bent met 3x een 5 voor het gemiddelde van je CE en SE gezakt.

Je CE’s moeten gemiddeld een 5,5 zijn, dus als jij twee of meer 5’en hebt gehaald maar gemiddeld nog op een 5,5 uit komt zit je goed.

Verder mag je twee 5’en of een 5 en een 4 staan op je eindlijst, zo lang je ze compenseert. Dus als je, wat jij zegt, drie 5’en voor je examen hebt gehaald er samen maar met je SE’s voldoende van maakt is dat ook prima.

En je mag maar één 5 hebben voor de kernvakken, Nederlands, Engels en Wiskunde. (Eindcijfer heb ik het hier over, niet over je CE’s)

Over die n-term, dat is moeilijk te zeggen. De kans dat de n-term 0 is, is over het algemeen niet heel erg groot dus meestal zul je toch minimaal wel rond de 5 zitten.

HEEEl ERG BEDANKT!!

het is helemaal duidelijk nu dankjewel!

~grapje het klopt wel~