Ben ik nou gek of?

Oke het is een heel lang verhaal, maar ik maak een korte versie anders ben ik morgen nog bezig.

Ik ben 17 jaar en heb 2 jaar een relatie gehad met een jongen van 20, wat einde december uit is gegaan. Sinds die tijd spreken we elkaar nog wel elke dag en spreken we heel af & toe af. We weten allebei niet wat we nou willen, een relatie ja of nee. Maar met carnaval heeft mijn ex met een meisje gezoend. Ik ben vanmiddag dus langs geweest, was heel fijn en gezellig. Maar het lijkt wel oftie elke keer hoe dan ook seks wil hebben en op een of andere manier lukt het hem nog ook. Niet dat ik nou ECHT niet wil, maar ik heb het gewoon liever niet omdat dat het nog ingewikkelder maakt. Maar ik vroeg dus daarstraks(nadat we seks hadden gehad) van of hij dat meisje nog elke dag spreekt. Hij zei bijna wel ja. Hij vind dat ik overdreven reageer en al die dingen en dat snap ik ook wel want ik ben niet meer van hem ofzo. Maar hij wil wel dat ik langskom, zegt lieve dingen tegen me en zegt dat ie weer een relatie met me wil… Hij zegt ook dat zij gewoon een vriendin is en ik dat maar moet accepteren. Maar hij heeft wel met dr gezoend…
Ook komt daar nog bij kijken dat hij van de week zei dat hij bij zijn neef ging chillen. Ik ging naar een vriendin en moest dus daarlangs. Ik zag dat het licht uit was en er dus niemand was. Toen ik ernaar vroeg zei hij dat hij naar vrienden van zn neef was… Wat hij nooit doet, alleen als hij met die vrienden gaat pokeren op maandagavond.

Wat moet ik hiermee? Ik heb het idee dat ik gek wordt ofzo, maar is mijn gevoel nou juist dat ik het gevoel heb dat ik een beetje gebruikt wordt voor de seks of kan het echt zijn ‘dat ze gewoon een vriendin is’?

Help me alsjeblieft, want ik weet niet meer of ik nou overdreven reageer of dat ik ga geloven dat dat normaal is terwijl dat niet zo is…

Bedankt meiden!

Gewoon niet meer langsgaan en even afwachten denk ik. Want het lijkt idd alsof ie je gebruikt voor de seks.

Je moet je gevoel volgen.
Wil je met hem samen zijn? Of ben je de situatie beu en kies je voor jezelf.
Hij palmt je in, wel de lusten niet de lasten.
Spreek hem daarop aan, anders niet meer op zijn uitnodigingen ingaan, jullie hebben immers niks meer.

Uhu dat lijkt me inderdaad ook het beste, maar het is zo moeilijk als je 2 jaar een relatie hebt gehad… Ik zit mezelf helemaal gek te maken met scenario’s dat hij ondertussen met een ander meisje is, maar ergens weet ik ook wel dat het niks voor hem is. Pffff ik ben zo jaloers…

Misschien een tydje niet meer naar hem toegaan, kyken wat er gebeurt ?

Ik weet gewoon echt niet wat ik wil en voel. Als ik denk aan hem met een ander meisje wordt ik misselijk en voel ik me kut, eenzaam en alsof ik nutteloos heb. Maar wanneer ik zijn aandacht heb en hij lieve dingen zegt vind ik er weer niet heel veel aan ofzo, ik weet niet hoe ik het aan moet leggen.

Ja dat is inderdaad misschien het beste…

Het lijkt me juist dat je géén sex hebt tijdens een break. Ik denk dat hij je gebruikt, zodra hij dat andere meisje in bed heeft gekregen laat hij je zo weer vallen denk ik.

Het lijkt me juist dat je géén sex hebt tijdens een break. Ik denk dat hij je gebruikt, zodra hij dat andere meisje in bed heeft gekregen laat hij je zo weer vallen denk ik.

Als jij echt nog veel voor hem voelt ( wat wel zo op mij overkomt ) dan kan je hier beter mee stoppen. Ik heb zelf ook nog af en toe seks met mn ex gehad en ik spreek ook nog wel is met hem af, ik voel alleen niks meer voor hem dus voor mij kan het niks kwaad. Zolang jij nog iets voor hem voelt moet je hier echt mee stoppen anders maak je jezelf alleen maar gek en worden je gevoelens alleen maar sterker. Ik zou als ik jou was een tijd niks meer van me laten horen en sowieso niet afspreken, als hij dan nog een tijd achter je aan blijft zitten en laat merken dat hij echt een relatie met je wilt dan kan je weer is met hem afspreken, doet ie dat niet dan weet je genoeg. Zorg in ieder geval niet dat hij je nog langer in je macht heeft en je kan “gebruiken” wanneer het hem uitkomt want er is een grote kans dat dat nu het geval is. Hij weet dat jij nog gek op hem bent en je toch wel naar hem toekomt als hij het vraagt, ook weet hij dat ie je sowieso kan overhalen voor seks en dat moet je echt zien te voorkomen in jouw geval denk ik, voor hetzelfde geld heeft hij binnenkort echt een ander meisje waarmee hij dingen doet achter je rug om en geloof me dan voel je je waarschijnlijk echt verschrikkelijk, probeer jezelf een beetje te beschermen… Succes ermee! (:

Niet lullig bedoeld… Maar het lijkt er wel een beetje op dat je gewoon een booty call bent.

Zoals je zelf al aangeeft, hij wil steeds seks hebben als jij er bent en dat lukt hem dan nog ook. Ik denk dat als je een stuk of 3/ 4 keer langs gaat en weigert seks of wat er dan ook maar in de buurt komt te hebben, dat het snel minder zal worden… Misschien ook niet, maar ik kan dan ook niet in zijn hoofd kijken :stuck_out_tongue:

Ik snap wel dat je je jaloers voelt als je weet dat hij bij andere meisjes is, maar het is wel uit tussen jullie. Als ik jou was zou ik me er bij neerleggen dat het uit is (hoe moeilijk dat ook is). Ik snap dat het fijn is als er iemand is, maar zoals ik het lees gaat het je niet per se om hem… Kies voor jezelf en wacht niet telkens op hem, hij is jouw jaloersheid niet waard is als 'ie zich zo gedraagt.

Echt heel erg bedankt voor jullie mening meiden, het helpt me echt want de laatste tijd weet ik echt niet meer of ik nou normaal nadenk of dat ik helemaal gek aan het worden ben… Het is idd gewoon zo dat hij niet meer van mij is, en ik dus geen invloed meer heb op wat hij doet en dat doet ergens gewoon pijn. Het is gewoon het gevoel dat iemand van je houd en er altijd zal zijn, en ik ben bang dat ik zelf meer verliefd ben op dat gevoel dan echt op hem zelf… Ik heb dan ook een heel laag zelfbeeld en heb echt het idee dat er niemand op mij zou vallen. Maar of ik nou dit heb of nog echt verliefd ben, het blijft moeilijk en het doet zoveel pijn als ik hem met een ander meisje voorstel…

Wat trouwens ook nog was vorige week donderdag toen ik langskwam… Wastie zn telefoon ineens kwijt, terwijjl hij nog ‘tot zo’ stuurde toen ik wegfietste thuis en ik er binnen 10 minuutjes was. Ik heb allemaal gewoon zo het idee dat hij met andere meisjes bezig is… Hij is ook heel sociaal en dat maakt me alleen maar achterdochtiger, want hij praat dus heel veel met meisjes.

Jullie vragen me vast af waar ik mee bezig ben, die vraag stel ik mezelf dus ook de afgelopen 2 maanden…

Volgens mij weet je zelf wel redelijk goed wat je voelt. En als je zo’n laag zelfbeeld hebt, probeer daar dan alsjeblieft iets aan te doen in plaats van je zelfbeeld door hem te laten bepalen! Als je bij hem telkens zo achterdochtig bent, word je echt niet zekerder van je gevoelens en van jezelf. Ik zou even stoppen met het contact en echt kijken naar wat je zelf wilt. Als je dat weet, kun je altijd nog kijken wat jullie (evt.) samen willen. :slightly_smiling_face: Succes!

Nee hoor meid ik snap je echt heel erg goed. Het laatste jaar dat ik met mn ex was was ik ook niet meer verliefd op hem, en ja het klinkt misschien egoistisch maar ik had echt een rotjaar en ik was zo onzeker en ontevreden met mezelf dat ik het gewoon niet durfde uit te maken omdat ik zeker wist dat ik het op dat moment niet aan kon. Ik had het nodig dat er iemand voor me was, en dat was hij áltijd.

Later heb ik het natuurlijk wel uit gemaakt want ik wilde mezelf en hem niet meer voor de gek houden, ik zat toen ook een stuk beter in mn vel en ben er erg goed mee omgegaan wat me zelf ook verbaasde. Ik denk inderdaad ook dat het er bij jou om gaat dat je het gevoel niet kwijt wilt dat er altijd iemand voor je is waar je op terug kunt vallen en dat je door je onzekerheid bang bent dat je niemand anders vindt. Maar geloof me dit is echt niet waar! Als je vanaf nu gaat proberen het meer los te laten, lekker uit gaat met je vriendinnen en misschien wel wat nieuwe jongens leert kennen zul je merken dat je het prima in je ééntje aan kan en hij echt niet de enige is die gek op jou zou kunnen zijn. Zoek veel afleiding en probeer hem niet meer zovaak te spreken/zien, je zult echt zien dat je vanzelf minder aan hem gaat denken en dat je onzekerheid langzamerhand minder zal worden. Als je hiermee doorgaat denk ik eerlijk gezegd dat je uiteindelijk écht gebroken achter zult blijven omdat je het niet meer aan kan dat hij dingen achter je rug om doet met andere meiden en je misschien uiteindelijk in één keer laat zitten… Je kunt het beter niet horen/weten geloof me.

Je hebt gelijk! Ik ga m’n best doen, al is dat wel moeilijk als je al zo’n 3 jaar lang elke dag contact heb… En ik weet zeker dat hij me vanavond nog gaat bellen/smsen als ik niet meer reageer. Maar ik ga m’n best doen. Dankjulliewel :slightly_smiling_face:

Wow hoe jij het beschrijft is echt precies hoe ik me voel, het is eng gewoon haha… Maar had jij niet dat toen je hem ‘losliet’ nogsteeds het gevoel had dat je alles wou weten wat die doet en jaloers was op elk meisje die ook maar tegen hem praat? Want ik heb het idee dat ik dat extreem heb, terwijl ik wel meer het idee heb dat ik inderdaad verliefd ben op het idee. Dat maakt het allemaal zo verwarrend.
Hoe heb jij bijvoorbeeld het contact ‘afgebouwd’ met je ex? Want ik vind het heel moeilijk om hem niet meer te whatsappen na hem 3 jaar elke dag gesproken te hebben…