ben ik nou een zeur?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of ik me nou vreselijk aanstelde of juist niet.
Ik heb nou al langer dan een halfjaar een vriend en het gaat super.
totdat ik op een dag ben dat alles me teveel wordt…
Zo las ik op twitter vandaag berichtjes van hem nr een meisje van op vakantie en dan samen en dat niemand meewil en blabla. ik vond het ik MIJN ogen te ver gaan…alsof ik niet meer bestond en zij zijn vriendin was geworden!?

Telkens is dit HET probleem. Ik vind dat hij te ‘‘leuke& te gezellige’’ gesprekken met meiden heeft. Zo wordt er ook wellis schat enz. bij gebruikt. Ik vind dit niet leuk en heb er al eerder wat van gezegt. Dit is de 2x keer dat ik er wat van zeg.

Dan lijkt het te verbeteren en gaat het een heletijd super. Maar telkens is het een ander meisje en telkens begint het liedje weer van voor af aan ( mr dan bij een ander meisje wat ik al zei )

Nou zegt hij dat hij ook wel gewoon vriendinnen heeft, goeie. En dat ik het niet zo op moet vatten en dat het heel normaal is. Maar ik zeg ook niet tegen een beste vriend van dit soort dingen. Sterker nog ik pas er juist voor op omdat ik gewoon niet hou van dat vreemde gedoe alsof je vreemd wilt gaan.

Achja hij mag van mij met zoveel meiden praten als die wilt. maar ze telefoon gaat ook met dat ping gebeuren 100x per dag af en altijd allemaal meiden en het geeft mijn zo’n jaloers en raar gevoel… En op twitter dan weer dit en dan voel ik mezelf zoo rot en heb er ook heel de tijd om zitten huilen…

oké is het nou goed dat ik er wat van zeg of niet? want ik weer het gwn niet en ik moest me verhaal even kwijt.

ja het is goed dat je er wat van zegt, want dat van die vakantie is wel raar.
persoonlijk zou ik dat niet fijn vinden. dus confronteer hem er mee.

kan je er niet met hem over praten? ik vind je niet een zeur hoor, ik begrijp het wel.

ik probeer er over te praten maar hij komt er telkens op neer dat het goeie vrienden zijn en je er daarom zo mee kan praten…

als ik jou was zou ik gewoon even met hem praten erover.
en dan gewoon zeggen dat je er jaloers van word, en zeg gewoon precies wat je hier allemaal zegt.
je kan hem idd niet verbieden om met meisjes te praten, was het maar zo simpel.
maar je kan hem er best op wijzen dat je er jaloers van word, misschien niet de beste eigenschap, maar ik denk dat iedereen daar wel eens last van hebt.
in ieder geval; met eerlijkheid kom je het verste. wacht er ook niet mee, zo kroppen die jaloerse gevoelens zich op, en dan maak je jezelf alleen nog maar gekker.

succes! x

begrijppelijk en ook herkenbaar!, voelt zo !@!$@#$ (maar dan met 3 letters) en ik zou er inderdaad gewoon met hem over hebben… Succes!

hij zegt dat ie het aanzag komen en heeft wel spijt dat ie me zo’n gevoel geeft enzo.

Vraag gewoon of hij er op wil letten dat hij niet met “schat” etc praat, om je een plezier te doen. Want dat is toch niet zo een grote moeite voor hem?

zeg dan tegen hem; als je er WEER spijt van hebt, doe het dan niet meer!

nee volgensmij ging hij er nu wel op letten. maar dat zou hij een paar maaanden geleden ook weer doen… dus hopelijk is het nu dan ook echt voor altijd! maar alsnog geeft het me nu een raar gevoel dat hij tege andere gewoon zei ik hou van je wat hij net zei, ookal was het alleen als vriendschap bedoelt. maar ik heb ook gezegd dat ik dat niet als vriendschap zie dat je dat zegt dan?!

Als je denkt dat het meer is als gewoon vrienden dan zou ik er voorzichtig wat van zeggen, want anders kan het ook weer zo overkomen dat hij niet met zijn vrienden om mag gaan ofzo… ik zou zeggen dat je bang bent dat je hem kwijtraakt. ik denk dat hij dan wel beter oplet. succes :wink:

nouja ik heb het dus gezegd en hij gaat er op letten…
Ik hoop dat die nu wel weer oplet en er rekening mee houdt.
en ik hoop niet net het net als de vorige week een paar maanden goed gaat en dat het dan weer opnieuw begint…hopelijk nu gewoon voor altijd.

Misschien stopte het wel niet of maar een week, maar had jij 't gewoon niet door.

dat is een grote kans ja. want ik kan het alleen op twitter zien. en op twitter was het gestopt.
want wat die pingt met ze telefoon en op msn kan ik allemaal niet lezen, eigenlijk; ik lees dat niet.
en daarom vond ik het ook weer pijnlijk om te horen dat hij tegen hun gewoon zegt dat hij van ze houdt omdat ze er altijd voor hem zijn…
terwijl ik NOOOIT maar dan ook echt NOOOIT wat over hun hoor als ik bij hem ben of hij hier is of whatever.

dat jij niet graag schat tegen je vrienden zegt of op een ietwat kleffere manier met je jongensvrienden omgaat, is aan jou en dat is prima. ikzelf ga dat wel, dat is gewoon wat ik prettig vind, en mijn vriend vind dat ook niet erg, hij doet het zelf namelijk ook. het is gewoon voor de lol en alle partijen weten dat het niets betekend. zoals jij je bff ook wel een schat zal noemen en ily tegen zegt, doe ik dat ook met jongens. en zij met mij. en ik vind dat ook normaal, je houd toch ook van je jongensvrienden? anders zijn het toch niet je vrienden? om dit zo expliciet tegen ze te zeggen vind ik idd ook een beetje raar, maar als ze er echt voor hem zijn kan hij ze idd op die manier bedanken en duidelijk maken dat ie het prettig vind. normaal is dat wel hoor.

ik snap heel goed dat dit vervelend is voor jou. ik had het vroeger ook met vriendjes en ik kon die meiden dan wel slaan! hij is van mij, zij mogen niet klef tegen hem en hij ook niet tegen hun! hoe normaal het ook was, ik kon het ook niet hebben, dus ik snap je helemaal. jammergenoeg zal hij niet veranderen. tip, voor een volgend vriendje (hoe lullig het ook is dat ik over een ander vriendje begin), weet zeker dat hij niet zo’n jongen is die ook aandacht, kleffe aandacht, van meisjes moet hebben. want zoals het klinkt, zijn het niet alleen maar zijn allerbeste vriendinnen. zoals je zei, een meisje van vakantie, dat is toch zeker niet zijn bff. dus dat vind ik idd best raar. ik denk idd dat je een keer heel goed met hem moet gaan praten, dat je wilt dat het voor áltijd veranderd, niet voor een paar weken en dat het zich telkens blijft herhalen. dan zul je namelijk dit krijgen; jij geeft aan dat je wil dat hij minder klef is en dat je jaloers bent, hij vind het niet leuk want hij vind het normaal, maar schikt zich er eventjes, voor een weekje of misschien 2 in. dan komt het weer terug naar het oude en zal jij er weer wat van moeten zeggen. dan irriteerd hij zich er nog meer aan. en jij ook. dan zal het vertrouwen steeds minder worden omdat hij het flirt/kleffe gedrag blijft herhalen en hij zal zich heel erg ergeren aan jouw jaloezie, omdat hij vind dat het wél kan. dit is een meningsverschil en dat zal het altijd blijven. en de irritatie loopt dan steeds hoger op, wat ook het einde kan betekenen, wat niemand wil natuurlijk. hierover zo meer ;p het heeft mísschien, heeeeeeel voorzichtig mee zijn, dit kan ook superaverechts werken, nut om hem te laten zien hoe rot het is als je vriendinnetje flirterige aandacht aan andere jongens geeft. hier zal hij jou vroeg op laat ook op aanspreken en dan kun jij uitleggen dat jij je al veel langer zo voelt. misschien dat hij het dan snapt. als hij er niet zelf over begint kun je het natuurlijk ook zelf vragen, hoe hij dat vind dat je zo doet met andere jongens. maar, dan ben je niet meer jezelf, en je wilt natuurlijk geen slettenimago lijkt me. maar als je het doet, doe het dan zeker niet te lang, en zekerweten niet in ergeren vormen dan hem. dan heeft hij jou meer te verwijten en wordt het een erge ruzie lijkt me. het enige nut hiervan is hem in laten zien hoe jij je voelt. maarja, voor het zelfde geld snapt hij dit helemaal niet en wordt het vertrouwen heel slecht. je moet hier dus ook op tijd mee stoppen. en, misschien vind hij het helemaal niet erg! dan heb je ook kans dat hij het nog meer gaat doen onder het motto van, ze doet het zelf ook, dus ik mag het ook/ze vind het dus blijkbaar normaal. ík heb deze strategie ooit toegepast, en het hielp bij mij wel. maar dat is ook omdat ik zelf klef aangelegd ben en ik dus geen moeite had hem ook jaloers te maken. het vertrouwen werd wel even minder, maar zolang jij geen echte foute dingen doet zal dit nooit heel erg worden. heel belangrijk nog trouwens, is dat je hem nooit gaat checken. zeker niet met zijn medeweten. hiermee maak je jezelf en hem heel onzeker, over hem, jezelf en jullie relatie. en hij zal zich er enorm aan irriteren. das natuurlijk ook niet goed. nou om nog even terug te komen op dat verhaal over dat je er natuurlijk niet telkens iets van kan gaan zeggen door de irritatie die dan oploopt aan beide kanten, moet het nu voor eens en altijd klaar zijn lijkt mij. dat kan dus door hem in te laten zien hoe kut het is om jaloers te zijn, maar dat zit wel een risico aan vast dus. of je hebt een heel serieus en ernstig gesprek met hem. het is dan een meningsverschil, vervelend maar dat kan, maar dat moet toch niet jullie relatie in de weg zitten? jij mag je hier niet rot onder voelen, door hem, en hij moet zich ook schikken. in een relatie schik je je naar elkaar en breng je offers, hij dus ook! hij kletst maar wat minder klef met meiden, en als hij echt al die meisjesaandacht nodig heeft zou ik er toch serieus over nadenken om het te beëindigen. want dat gaat je dan toch opbreken, al die jaloezie. dan zul je meer rotmomenten aan ruzies hebben dan leuke momenten waarin je niet constant denkt aan of hij dat ook tegen die andere meisjes zegt en waarin je hem niet vertrouwd.
als dat niet werkt, en je wilt het absoluut niet opgeven, moet jij aan jezelf werken. (dat moet je trouwens ook bij de afspraak dat hij minder klef zal zijn) dus, jij moet leren minder jaloers te zijn en meer vertrouwen in hem te hebben. dat is heel lastig na een half jaar, want dat is eigenlijk helemaal niet lang genoeg om blind vertrouwen te hebben in elkaar. gemiddeld genomen dan, er zijn ook wel uitzonderingen hoor. maar er zullen vast nog wel vriendjes komen die dit gedrag ook zullen vertonen, en het is fijner dat je er dan al een beetje mee om kunt gaan. je er niet zoveel mee bezig houden, door hem dus niet te checken, en zijn twitter niet te volgen enzo, en gewoon lekker je eigen ding te doen. heel lastig, maar het valt wel te doen. je moet accepteren dat hij dit normaal vind, met meer mensen, maar er zijn natuurlijk ook meer mensen die dit niet normaal vinden. en accepteren dat hij nou eenmaal zo is. alsnog moet hij minderen hoor, als het jou in de weg zit. jij moet ook gelukkig in jullie verkering zijn toch.

haha ik voel me nu trouwens net een relatietherapeute, maar ik heb hier gewoon enorm veel ervaring mee en weet hoe rottig het voelt om jaloers te zijn. ik wordt soms al woedend als een meisje een arm om mijn vriend heen slaat, wat eigenlijk als vrienden ook normaal is en ik ook bij jongens doe. niet dat ik hier perfect in ben dus haha.

nouja, sterkte :slightly_smiling_face:

OMFG. ik wist niet dat ik zoooveel had getypt!

Sommige jongens zijn gewoon goed bevriend met meisjes en daar kan je niet zo heel veel aan doen…

& ik heb niet eens antwoord gegeven op je vraag haha. o ik voel me echt kansloos.
nou nee, je bent dus geen zeur.

het rare is, hij zegt dat hij zelf weet hoe het voelt door ze ex en zegt dat hij het daarom heel rot voor me vind dat hij mij dit laat voelen.
maar ik denk dan ook; als je het weet; waarom doe je dat dan? ben je dan blind ofso?
als hij bij mij is voel ik me helemaal happy. en weet ik dat hij nu bij me is en dat ik niet bang hoef te zijn dat ie met andere meiden praat. Maar zodra die weer weg is komt het gevoel terug en gaat mijn vertrouwen een stuk terug… ik baal hier zo van ;(

haha je verhaal is lang mr wel dankjewel! :grinning:

Ik vind eerder als hij met mij verder wilt dat hij ervoor moet vechten. en daarbij hoor ik me natuurlijk ook aan te passen. maar ik kan niet leven met iemand die andere schatje etc. noemt enz.

ze twitter niet volgen gaat lastig want ik heb zelf ook twitter dus lees het automatich ;$

ik ben wel bang, nu ik er wat van gezegt heb. dat hij het daardoor juist gaat zeggen waar ik het NIET kan lezen…

blehg wat gaan er toch nare dingen door me hoofd zeg

wat een rot situatie!
Ik heb een vriend die weleens over zijn exen praat (bv. dat hij een bericht had ontvangen van een van hen) maar ook heeft hij een aantal ‘goede vriendinnen’ waar hij ook zo over praat.
Het geeft een onzeker en jaloers gevoel en is echt zo vervelend.

Maar ik denk dat het beste is om er over te praten met hem, ook al zal je jezelf kwetsbaar opstellen, dan weet hij dat je er echt mee zit, en misschien dat hij gewoon de waarheid spreekt …