Ben ik nou degene die fout is of zij?

Hallo allemaal,
ik heb echt jullie raad nodig…
Een paar dagen geleden kreeg ik te horen dat mn stiefopa was overleden dus ik was al niet zo vrolijk toen ik op school kwam.
Toen ik het lokaal in kwam zag ik dat er nog maar 1 groepje tafels over was en verder alles bezet was waardoor ik dus in mn eentje kwam te zitten.
Een meisje uit mijn klas beloofte dat ze na de pauze wel even bij mij zou komen zitten.
Na de pauze kwam ik laat binnen want ik moest nog even langs een andere leraar.
Iedereen zat dus al op zijn of haar plek behalve ik en dat meisje.
Ik ga zitten en dat meisje loopt me gewoon voorbij naar een stel andere klasgenoten.
Ik zwaar pissig mn mp3 opgezet en haar een smsje gestuurd met waarom ze niet bij mij kwam zitten (niet boos gewoon een normaal smsje)
Waarop ik als antwoord kreeg dat ik mn instelling maar is moest gaan veranderen en dat met hoe mn houding was ehct niet kan en dat ik het daarmee niet ga redden in deze maatschappij en dat ik toch zeker niet uitmaak waar zij gaat zitten en ik ben haar moeder niet ik moest maar lekker thuis gaan janken.
Ik was beledigd en ik dacht jeetje kon je hier niet iets volwassener op reageer ze is 17 jaar namelijk.
Ik zit hier best wel mee en denk dat het misschien mijn fout is geweest door dat smsje.
Wat denken jullie alvast bedankt.

Mischien kwam dat smsje wel verkeerd op haar over.

Weet ze dat over je stiefopa?

Zoals ik je bericht lees zou ik zeggen dat jouw vriendin helemaal in de fout zit. Maar het is nogal moeilijk om te oordelen. Hoe was je gedrag precies, zitten je vriendin nog andere dingen dwars dan net dat voorgeval?

Praat er eens over met haar.

Ik neem aan dat jij ook rond de 17 dan bent? Dan vind ik niet dat je zoiets moet smsen maar gewoon moet zeggen.

En als ze het van je stiefopa wist had ze wel wat anders mogen reageren.

wat had je gesmst dan?

Ik snap je probleem, want als je je al zo kut voelt is dat helemaal teveel.
Maar aan de andere kant, als ze zo dom tegen je doet,
dan zou ik niet eens meer willen dat ze naast me kwam zitten.

Uit het verhaal maak ik op dat het geen vriendin is, maar gewoon een meisje uit je klas?
Dan zou ik er helemaal verder geen energie meer insteken.

Maar nog gecondoleerd met je opa.

Ik zie niets verkeerd aan een sms in dit geval. Ze had reden om boos te zijn.

Ik denk dat jij fout zit.

Ik denk dat je smsje wel iets bozer overkwam door je humeur. Ik vind dat haar houding niet klopt en dat jij misschien iets bozer reageerde dan je denkt…

Waarom gaat ze dan niet naar haar toe?
Ik ben zelf niet zo voor boze smsjes of mailtjes. Zeg gewoon tegen iemand in real-life wat je dwars zit. Minder kans dat het verkeerd overkomt ook

Daar heb je gelijk in… Maar als ze niets uit haar verhaal heeft weggelaten, en die vriendin wist dat haar opa net gestorven was, vind ik dat ze geen real-life gesprek waard is.