Ben ik nog gelukkig met hem?

Hoi meiden,

Ten eerste heb ik even snel een ander account aangemaakt, omdat ik mijn verhaal ‘privé’ wil houden.

Ik zit met een probleem en ik word helemaal gek van mezelf. Er zijn heel veel topics over meiden die twijfelen of ze nog een relatie willen met hun vriend, maar mijn verhaal is iets anders.
Ik heb nu bijna 1,5 jaar een relatie met een super lieve jongen. Ik hou heel veel van hem en ik weet ook echt niet wat ik zonder hem moet, maar mijn gevoel is al een halfjaar een stuk minder geworden. Dit komt o.a doordat hij niet echt veel moeite meer voor ons doet. Hij zegt bijna nooit dat ik er leuk uit zie of dat ik mooi ben of iets dergelijks. Dit komt ook omdat hij plat gezegd nogal boers is. Ik heb hem hier al een paar keer op aangesproken of die wat beter ze best wilt doen, want ik geef hem wel gewoon complimentjes. Dan doet die even ze best, maar dan stopt het weer. Het zijn niet alleen die complimentjes waarmee ik zit, want ik irriteer me ook steeds meer aan hem. En het gaat soms nergens over, het zijn echt van die kleine dingetjes. Ook heb ik niet echt meer echte gesprekken meer met hem. We leven ook allebei in een andere wereld, hij werkt en ik zit op het hbo. Hij weet bij wijze van spreken niet eens wat ik doe op school. Daar vraagt die ook niet zo vaak naar terwijl ik altijd vraag hoe het gaat op werk etc.

Het lijkt nu alsof ik hem mega erg af loop te katten, maar zo voel ik me dus. En de laatste tijd voel ik me steeds rotter, omdat ik allemaal topics zit te lezen over of je nog wel verliefd bent of niet.

Het probleem is dat ik die jongen gewoon niet kwijt wil. Ik hou zoveel van hem en hij is ook mijn beste vriend en ik heb t leuk met hem, maar ik weet t gewoon even niet meer. Ik kan hem wel blijven aanspreken om meer zn best te doen, maar ik weet niet of dat echt gaat werken, want hij is gewoon hoe die is en ik wil hem ook niet veranderen. Ik weet alleen niet of ik het dan nog lang volhoudt…

Ik wil zo graag dat mijn relatie stand blijft houden. Heeft iemand advies/tips?
xx

Het kan zo zijn dat jullie echt te anders zijn om het te laten werken, maar er zijn ook zoveel stelletjes bij wie het wel kan! Alleen lijkt het nu of je vriend het gewoon niet zo in de gaten heeft dat hij ook interesse in jou moet tonen. Je kunt hem daar best wel op aanspreken, want waarschijnlijk heeft hij het niet eens door.

en waarom is jouw verhaal anders dan die ziljoenen andere topics… waarbij meisjes twijfelen?
Dit lees ik namelijk altijd terug. Doen geen moeite meer voor elkaar, missen een bepaalde aandacht… groeien uit elkaar etc etc.

Omdat het een ander verhaal is. En omdat mijn vriend het waarschijnlijk niet express doet dat die me rot laat voelen.

Nee dat klopt. Ik vind het gewoon erg lastig, omdat ik hem al zo vaak heb aangesproken. Maar ik knoop het onderwerp zo snel mogelijk weer aan. Bedankt!

Ben het eens met hierboven. Ik vind jou verhaal ook niet zoveel anders dan de gemiddelde verhalen over die meisjes die twijfelen. Soms groei je gewoon uit elkaar. De meeste dingen die jij opnoemt zijn dingen die je niet moet forceren vind ik. Tenminste, ik zou het raar vinden als ik mijn vriend moet gaan vertellen dat hij me vaker complimentjes moet geven ofzo. Zo is iemand, of zo is hij niet. Misschien is hij veranderd, misschien is jullie relatie veranderd (van verliefd naar houden van), of misschien heeft hij er gewoon geen zin in. Dat kan. Als jij daar ongelukkig van wordt, dan zul je het met hem erover moeten hebben.
Heb je uberhaupt al je twijfels naar hem uitgesproken, of weet die jongen alleen dat je bepaalde dingen graag veranderd zou zien? Misschien neemt hij het wel helemaal niet zo serieus en vind hij het wel prima zo. Praat erover, dat helpt meer dan alle tips van alle meiden hier bij elkaar.

Ik bedoelde gewoon dat het een ander verhaal is, omdat ik bij de rest van de topics niet vond dat mijn verhaal overeenkwam met de ander. Dat is mijn mening, maar daar gaat mijn topic niet over.

Ja je hebt gelijk, maar daarom vind ik het ook zo lastig om het er over te hebben, want ik kan/wil hem niet veranderen. Ik heb mijn twijfels nog niet uitgesproken, maar ik ga het er nu zeker over hebben. Bedankt.

T zou indrukwekkend zijn als iedereen altijd in exact dezelfde situatie zat, daar heb je een punt ja. Dat komt niet veel voor.

Je moet hem ook niet veranderen, maar als jij telkens zegt wat je prefereert, en hij heeft er gewoon geen zin in of vergeet het, dan is het niet zo gek dat het na een tijdje weer wegebt. Als dat een reden is waardoor jij aan je relatie twijfelt en hij dat ook weet, ligt het wellicht anders en zal hij misschien begrijpen dat het niet alleen is omdat je dat leuk vind, maar ook omdat je je ongelukkiger voelt omdat je niet meer de aandacht krijgt die je eerst kreeg. Daarom moet je het er over hebben, dan snapt hij tenminste waarom je zo graag wil dat hij je bepaalde aandacht weer geeft.

Heel erg bedankt! Hier heb ik iets aan.

Heeft hij in het verleden dan wel complimenten gegeven? Anders is het nogal raar dat je nu ineens verwacht dat hij dat wel doet. Als het niet echt in hem zit om complimenten te geven kan je hem daar ook niet toe verplichten.
Ik heb ook wel eens een tijd gehad dat ik me echt ergerde aan mijn vriend, alles wat hij deed was irritant. Maar dat is na een tijd ook weer over gegaan, misschien is dit nu ook zoiets bij jou?
Ik zou zeggen ga eens samen iets leuks doen, uit eten of naar de bioscoop ofzo als jullie dat niet vaak doen. Zo kom je een beetje uit de dagelijkse sleur.

Ja hij was aan het begin van de relatie zo complimenteus. Ik denk ook dat het complimenten geven bij hem verzwakt is doordat we nu al lang een relatie hebben en dat hij zich niet meer voor me hoeft te bewijzen ofzo. En ja dat zou best kunnen ja. We hebben al een tijdje niet echt iets leuks meer gedaan, dus dat is een goed idee. :slightly_smiling_face:

Misschien moet je een soort ‘‘pauze’’ nemen, normaal ben ik van mening, dat wanneer je een pauze neemt het al te laat is en je het beter uit kan maken. Maar aangezien je verhaal en je hele situatie denk ik, dat je erachter moet komen of je hem mist en wel of niet zonder hem kan. Misschien kan je ook beter vragen waarom hij je geen complimentjes etc. meer aan je geefr ipv. of hij dat wel weer wilt doen. Waarschijnlijk (niet rot bedoelt) is zijn gevoel ook een stuk minder geworden omdat zegmaar de spanning er wel vanaf is na 1,5 jaar.

zoals hierboven ook wordt gezegd, ga iets leuks doen, probeer nieuwe dingen! zo maak je meer plezier en kom je misschien weer een beetje terug in je oude positie en hij ook!

kusss

Ik denk dat het grotendeels sleur is.
Ga samen eens wat anders doen, een leuk uitje, iets buiten je comfort zone.

Ik denk inderdaad ook dat jullie een beetje is een sleur zitten. Als je al aangeeft dat je echt van hem houdt en niet zou weten wat je zonder hem moet, dan zit het denk ik nog wel goed. Het is écht niet raar dat de gevoelens wat minder worden, je kunt niet altijd vlinders in je buik blijven hebben.
Sommige mensen hebben nou eenmaal moeite met interesse tonen, en dit kan heel vervelend zijn, maar je kan hem niet veranderen. Natuurlijk kun je hem er wel op aan spreken, en als hij dan even zijn best doet is dat toch alleen maar fijn om te zien dat hij het toch probeert? Ook al gaat het niet helemaal zoals het hoort, ik denk dat het een stukje acceptatie is , vooral als je hem niet kwijt wil.
Ga er eens goed voor zitten samen en laat merken hoe rot je het vind en dat je twijfels hebt, kijk hoe hij hier op reageert en wat hij hiermee doet. Ga ook eens wat leuks doen samen, iets anders dan anders, om uit die sleur te komen, een relatie moet niet gaan vervelen.