Ben ik m'n baan kwijt? ...

Hoi allemaal, ik zit even met een probleem. Ik zeg alvast dat het een redelijk lang verhaal word dus voor de meiden die de moeite nemen, harstikke bedankt!

Even wat voor informatie ; ik werk al 1 jaar met veel plezier bij dezelfde winkel. Heb een goede band met iedereen en prima naar m’n zin. Dit is een tussenjaar van middelbare school naar opleiding.

Nu is het zo dat mijn ouders gescheiden zijn. Mijn jongste broertje is de zomervakantie bij zijn vader, ik heb gekozen niet te gaan omdat ik geen goeie band met hem heb. Ik maak het even kort; ze zijn samen onbegeleid gaan snorkelen en mijn broertje is op de rotsen gevallen en in coma geraakt. Ik was hier ontzettend van geschrokken net als mijn moeder en we zijn daar dus 2 dagen mee bezig geweest om hem hier heen te krijgen.

Nu had ik die 2 dagen moeten werken, maar ik was daar absoluut niet mee bezig. Ik had allemaal gemiste oproepen en smsjes van mijn baas. Nu heb ik die situatie aan hem uitgelegd via sms maar krijg steeds geen reactie … Ik ben zo bang om m’n baan kwijt te zijn!

Ik weet dat het niet netjes was om niks op mijn werk te laten weten, ben ik me echt van bewust. Maar ik was zo druk aan t maken om mijn broertje dat niks anders me meer kon schelen…

Kan je niet gewoon bellen of langsgaan? En sterkte met je broertje :hugs:

Vervelende situatie zeg met je broertje! :frowning_face: Hopelijk komt het goed met hem…

Maargoed, als je baas die reden niet begrijpt dan is het ook niet waard om daar te werken. En als je duidelijkheid wil moet je even bellen! Misschien heeft hij sms niet gelezen/ontvangen

Jeetje wat heftig, sterkte!
Ik denk dat je baas het wel gaat begrijpen hoor, dit gaat toch absoluut voor werk? En anders is het sowieso een baas van niks vind ik…

Ten eerste: wat erg van je broertje! Sterkte ermee!!

Over je baan: ik zou je baas gewoon bellen of even langsgaan (niet smsen) en het hem uitleggen. Dit is een goede reden om niet te komen werken. Misschien niet heel slim om niks te melden maar mij zou het in jouw geval ook niks kunnen schelen.

Je broertje is nu het belangrijkst, die baan komt wel weer:)

ah wat erg! :frowning_face: snap heel goed dat je je werk niets hebt laten weten, het zou echt het laatste zijn waar ik mee bezig ben.

Ik hoop dat je je baantje gewoon behoudt. Als je baas je hierom ontslaat is het een gevoelloze klootzak.

ik zou morgen gelijk langsgaan op je werk. en het even face to face aan hem uitleggen dan lijkt 't me sterk dat hij je ontslaat

Oei wat vervelend! Sterkte de komende tijd. Je had het beste dat nieuws niet via sms laten weten, maar even moeten bellen, zodat je het beter kan uitleggen. Dan kun je meteen vragen beantwoorden. Of ga even langs als die mogelijkheid er is. Zulk nieuws vertel je eigenlijk niet via sms dus het zou maar zo kunnen dat hij het niet serieus neemt

Hij kan je niet ontslaan voor dit.
Hij kan je wel ontslaan als hij andere “redenen” zou hebben.
Maar echt niet omdat jij niet aanwezig kon zijn vanwege je broertje.

Wat jij nu mee maakt is niet niks, daar hoeft een ontslag echt niet bij te komen!
En ik denk, en ik hoop voor jou dat je baas dat gewoon begrijpt.

Heftig met je broertje zeg… Sterkte nog!
En kun je niet vandaag of morgen langsgaan bij je werk en de hele situatie nog eens goed uitleggen? Is toch heel anders dan via sms

Sterkte!
Maar: je had het beter niet via sms kunnen doen. Eerder alles behalve dat. Maargoed, ik zou hem alsnog opbellen/langsgaan. Niet afwachten iig.

Bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

Het probleem is dat ik op kamers woon en bij die kosten ook nog eens verzekering heb etc, dus als ik mijn baan kwijt raak zit ik heel, maar dan ook heel erg in de shit. Daarom ben ik ook zo bang ervoor!

Ik ga inderdaad morgen langs, maar pff ik heb er nu al buikpijn van. Misschien overdreven maar ik ben enorm stresserig en nerveus aangelegd helaas, zo erg dat het me soms overgeven en slaaptekort kost. blegh.

Probeer maar te denken van; als ik nu stress heeft dat geen invloed op de ‘uitkomst’ morgen. Dus het is onnodig om nu te stressen. Probeer een beetje te ontspannen meid :sob::muscle:

Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk bellen en niet smsen.

sterkte!

Ik heb ECHT preciiies hetzelfde: stress zodat ik misselijk word en onrustig. Maar vaak is t wel zo dat als je t achter de rug hebt t best wel allemaal meeviel toch? Denk daar maar aan.

Heel veel sterkte met je broertje,
als je daar inderdaad gewoon langsgaat en de situatie uitlegt dan begrijpt ie het vast wel :slightly_smiling_face:
succes!

Ik zou eventjes bellen of langsgaan zoals anderen ook al zeggen. Ik denk dat in dat geval je baas het ook wel beter zou begrijpen.

Ik denk dat ze je wel begrijpen. Althans, een beetje een goede baas zou het begrijpen.
Sterkte!

Ik denk het niet, ik zou morgen langsgaan en alles uitleggen en je excuses aanbieden. Als je een beetje een menselijk baas hebt snapt diegene het echt :wink: Biedt ook aan om die dagen gewoon in te halen, en dan op die manier dat diegene die voor je ingevallen heeft een dagje minder werkt, zodat het allemaal toch nog wat eerlijker is.

Wow heftig! Sterkte met je broertje!! xx

Als je baas je ontslaat om deze reden mag dat geloof ik niet eens. Probeer idd face 2 face te praten zoals meerdere zeggen. Hij/zij begrijpt je vast wel, want dit is een hele lastige sutiatie waar je niet om gevraagd heb, nogmaals sterkte!