Ben ik lesbisch of nieuwsgierig?

Hoi,

Als kind was ik altijd heel erg bezig met mijn lichaam en dat van anderen. Ik was altijd benieuwd hoe iedereen eruit zag in zijn of haar blote kont. En omdat ik vooral met meisjes omging en niet met jongens had ik dat vooral met meisjes. Ook met mensen die mijn grote voorbeeld waren. Dus mensen waar ik van hield of bekende mensen van televisie (en dan voornamelijk vrouwen, want als kind van 5 ben je geen fan van een boyband).
Op latere leeftijd werd dat minder. Totdat ik in de pubertijd kwam. Ik was altijd heel erg benieuwd hoe mijn vriendinnen er naakt uitzagen en probeerde dan zo onopvallend mogelijk te kijken in de kleedkamer van gym. Ik was namelijk heel laat met ontwikkelen en ik was ook heel jaloers daarover. In de twee klas was bijvoorbeeld iedereen al ongesteld en ik nog niet. Mijn beste vriendin werd toen ook voor het eerst ongesteld en toen ging ik me afvragen hoe zij er dan uit zou zien. Het was dan meer: Hoe zit iemand er naakt uit die al volledig is ontwikkeld?
Toen ik uiteindelijk ongesteld werd toen ik bijna 15 was, was dat ook ineens weg. Toen kreeg ik het gevoel dat ik ook volgroeid was.
Toen ik 17 was, had ik wat problemen en hielp een vriendin van mij me. Elke keer als ze me een knuffel gaf, kreeg ik zo’n raar gevoel in mn buik. Omdat ik me zo kwetsbaar opstelde weet ik niet of dit nou liefde was of gewoon oprechte vriendschap. Er was nu eindelijk iemand die mij begreep en hielp.
Ik heb rond mijn 18e ook heel veel getwijfeld. Ben ik lesbisch want ik vind nooit een jongen leuk.
Ik heb in mijn leven met twee verschillende jongens gezoend. Ik kon ook wel jongens leuk vinden, maar nooit zo extreem. Ik vond het bijvoorbeeld ook fijn om haar weer te zien op school.
Ik vond soms wel eens een jongen leuk maar pas echt verliefd werd ik afgelopen zomer op een jongen. (denk ik toch). Het was de allereerste keer dat ik verliefd was. Hij ging studeren, dus ik maakte absoluut geen kans… hij ging verhuizen. Maar ik droomde ineens over hem en ik dacht vaak aan hem. Als ik met hem moest samenwerken werd ik heel blij vanbinnen maar tegelijkertijd heel verlegen. Alleen het gevoel was niet fijn, omdat ik wist dat hij zou vertrekken binnen een paar weken.
Ik heb nog nooit een hele lange relatie gehad, op een een of andere manier ben ik daar bang voor… bang voor een verandering in mijn leven. Toch zou ik het wel heel graag willen… Als ik fantaseer, doe ik dat wel over jongens en niet over meiden.
Maar omdat ik vroeger ook al zo extreem bezig was met lichamen van meisjes… en later moesten we ook gaan douchen na het sporten (ik doe een teamsport). Ook dat vond ik in het begin ‘leuk’. Maar nu kijk je er ook niet meer naar, want je weet hoe diegene eruit ziet.
Ben ik nou gewoon extreem nieuwsgierig of zou ik toch ook op vrouwen kunnen vallen?
ik hoop dat iemand dit herkent, en mij misschien een antwoord kan geven.

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/lesbisch-biseksueel-topic-niet-bedoeld-als-datingbureau-gekkies-136074.19150.html

Ik denk dat de meiden in bovenstaand topic je goed kunnen helpen met je vragen beantwoorden!