Ben ik laat met zoenen?

Hee
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik ben 15 en wordt van de zomer 16. Bijna iedereen in mijn klas heeft al gezoend en veel vriendinnen ook, ik helaas nog nooit. Zelf vond ik dit nooit heel raar omdat ik tot vorig jaar nog niet echt bezig was met jongens, maar nu vind ik het toch wel een beetje raar aangezien ik bijna 16 ben. Daarom is mijn vraag vinden jullie het raar als je op je 16de nog nooit gezoend heb en hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst zoende?

Nee hoor. Ik ben 16 en heb ook nog nooit gezoend.

Waarom krijgen we te horen dat iemand als laatste is met zoenene n daarom zich zorgen maakt.

Komop, Is laatste zijn dan zo erg? Btw, hoe weet ej nu of echter iedereen al gezoend heeft? denk meer dat sommige erover liegen.
Anyway, liegen of niet.

Het komt allemaal vanzelf.

Maak je er maar geen zorgen over. Ik heb leeftijdsgenoten die ook nooit hebben gezoend en ik ben 21 :wink: Jouw tijd komt vanzelf wel! Het gaat ook verder niemand aan of je wel of niet hebt gezoend. Meeste liegen op die leeftijd ook dat ze het hebben gedaan.

Ik ben 18 en ik heb ook nooit gezoend. Ik heb ook nooit een vriend gehad.
Ik wil niet met de eerste en de beste dronkaard in de club zoenen. Ik heb liever mijn eerste kus van een jongen die ik leuk vind. Het is helemaal niet raar dat je nooit gezoend hebt. Het kom vanzelf wel. :wink:

Dat is helemaal niet raar. Ik was zelf 19 met mijn eerste zoen. Nu ken ik meerdere mensen van mijn leeftijd (21) die nog niet gezoend hebben.

Ik was 19. Beter dat je voor het eerst met iemand zoent die je heel leuk vind, dan met een willekeurige vent in een kroeg toch.

Zelf was ik 13, maar dat hoeft niet te betekenen dat mensen rond jouw leeftijd of ouder daarom ¨te laat¨ zijn. Ik ken ook genoeg mensen die nog nooit gezoend hebben.
Je moet het ook niet overhaasten omdat anderen al wel eens gezoend hebben, of je er nou al klaar voor bent of niet.
Het gebeurt heus wel vanzelf, zolang jij je er maar goed bij voelt.

Je bent nooit te laat met zoenen, en ik was 16 en nieuwschierig maar het viel daarna o zo mee eigenlijk. Iedereen ervaart dat misschien weer anders maar hoe vaker je het doet, hoe leuker het wordt. Don’t worry, be happy! ^^

Nee.

Ik was 18, maar ik was er daarvoor ook best onzeker over. Uiteindelijk geen spijt van gehad, aangezien ik voor mijn 18e er gewoon nog niet klaar voor was.

Iedereen gaat op zijn eigen tempo, niks moet. Zolang je er altijd maar zelf achter staat.

Altijd dit soort reacties… zo jammer.

OT: Nee je bent niet laat.

Niet stom bedoelt, maar wat is er raar aan zo’n reactie?

Nee joh, komt vanzelf wel.

Omdat het eigenlijk niet uit zou hoeven maken of de eerste zoen met iemand is die ze heel leuk vindt of met een onbekende, niks is “beter”. Iedereen mag er zijn of haar waarde aan hechten, maar dat ook brengen alsof het een feit dat de eerste zoen met iemand die je leuk vindt beter/leuker/fijner whatever is dan met een onbekende vind ik jammer. Ze hoefde het namelijk niet toe te voegen en misschien was TS het wel van plan om gewoon met een onbekende voor het eerst te zoenen en daar hoeft ze zich niet minder of rot over te voelen omdat het niet met iemand is die “speciaal” is.

Nee hoor. Ik ben 20 en kreeg mijn eerste zoen toen ik 18 was, een maandje voor mijn 19e verjaardag. Probeer je er niet veel zorgen om te maken, jouw tijd komt echt wel!

Nee, joh! Maak je geen zorgen, dat komt allemaal vanzelf wel.

Ja, je bent verschrikkelijk laat met zoenen. Je bent een schande voor je generatie dat je nu nog steeds niet gezoend hebt! Als ik jou was, zou ik maar snel een paar jongens zoenen, voordat je verstoten wordt door je leeftijdsgenoten. Oh, misschien ook een paar meisjes, dan weet je meteen hoe dat is.

Girl, please.

^Ik vind deze reactie eigenlijk nergens op slaan. Tegenwoordig wordt er namelijk best wel een groot probleem van gemaakt, en dan inderdaad vooral op deze leeftijd. Ja, ik vind het ook nergens op slaan, en nee ik heb ook nog niet gezoend, word ik hierdoor raar aangekeken als ik dit zeg? Ja. Ja eigenlijk wel. Er is zelfs een jongen die een relatie met mij niet wilt proberen, omdat ík nog niet gezoend heb, en hij bang is om verder te gaan daardoor. Ja dit slaat nergens op, maar het is toch (helaas) echt waar.

Maar zit ik hiermee? Nee. Pech voor hen dan. Ik zit er niet mee, en dat zouden die andere mensen ook niet moeten doen. Zoals je hoort hierboven zijn er mensen die ouder zijn dan jij en nog nooit gezoend hebben. Jammer voor je vriendinnen als ze je er door belachelijk zouden maken, wat ik me niet voor kan stellen, en anders zijn het geen vriendinnen. Je hebt nog jaren de tijd.

Dan heb je gewoon een sukkel getroffen, sorry dat ik het zeg. Ik ken mensen van twintig en ouder die nog nooit gezoend hebben, daar kijk ik echt niet anders tegenaan. Het hangt er ook heel erg vanaf of je “normale” mensen in je kennissenkring hebt of niet. Toen ik nog veertien, vijftien jaar oud was, hadden veel vriendinnen en klasgenoten ook al gezoend, maar het kon me bar weinig schelen. Ik vind persoonlijk dat de jeugd weer normaal moet doen over seks en zoenen. Al ben je verdomme veertig en heb je het nog steeds niet gedaan, dat maakt echt geen snars uit. Iedereen moet z’n eigen ding doen en niet iets doen omdat de hele omgeving het al gedaan heeft.