Ben ik hem kwijt?

Hoi meiden,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet namelijk niet meer waar ik sta of wat ik moet doen.

Ik en mn vriend zijn een jaar samen en we hebben onze ups en downs gehad zoals elke relatie. We wonen 2u reizen van elkaar vandaan, dus we zien elkaar ook niet zo heel vaak. Anyways, vorige week hebben we elkaar voor het laatst gezien, die dag ging super goed gewoon zoals het altijd gaat. Maar, na die dag doet hij super droog en afstandelijk tegen me. Hij laat niks van zich horen, alleen als ik iets zei kreeg ik er een reactie op en thats it. Eergsiteren heb ik dus verteld dat het me dwars zat en of er iets was. Volgens hem is er niks aan de hand, en zei dat het niet zijn bedoeling was om mij zo te laten voelen.
Maaar nu komt het. Na dat gesprek deed hij normaal en de volgende dag… Alles irriteerde hem wat ik zei, we hebben hele erge ruzie dus gister gehad, het is zelfs zo ver gekomen dat hij me ging uitschelden wat hij echt nog noooit heeft gedaan. Sindsdien praten we niet meer…

Ik voel me echt rot dat we zo’n ruzie hebben gekregen echt om niks. En ben bang dat ik hem kwijt ben. Wat vinden jullie dat ik moet doen?

Ik zou hem even negeren. Ik bedoel… Hij heeft je uitgescholden, zonder geldige reden. Dat zou ik niet pikken. Hij is je opnieuw zijn excuses verschuldigd en een simpele ‘sorry’ is niet voldoende.

Tenzij… Mogelijk heb jij iets gezegd, waarvan het begrijpelijk is dat dit irritatie opwekt?

Dat is het juist, als ik iets had gedaan okee, dan had ik wel sorry gezegd. Maar dit kwam echt gewoon uit het niets… Want alles wat ik zei irriteerde hem

Soms hebben jongens zonder enige reden even hun ruimte nodig. Misschien is dat nu niet het geval, maar een beetje ruimte kan zeker geen kwaad omdat je dit niet verdiend hebt. Laat hem maar even rustig bezinnen, dan komt het uiteindelijk wel weer goed.

Kan het zijn dat je te veel op z’n lip zit? Niet dat dat een reden is om je te gaan lopen uitschelden, maar ik zou de bal bij hem leggen. Heeft hij schijt aan jou, dan zou ik schijt aan hem hebben en verder gaan met leven. Vrij radicaal, maar soms zijn zulke harde keuzes heel verhelderend en rustgevend.

Sorry hoor maar ik zou echt niet met een jongen willen zijn die mij uitscheld. Ook al heeft ie ruimte nodig dan moet ie dat gewoon eerlijk zeggen. Is nog geen rede voor hem om zo respectloos tegen jou te doen.