Ben ik een verwend nest?

Ik vroeg aan m’n moeder mag ik nieuwe kleren kopen? me moeder zei is eerst nee, je hebt nog genoeg kleding die je niet draagt. Ik snapte het wel en ik gaf haar ook gelijk. Maar opeens begon ik te huilen, ik denk eerder dat ik onzeker was en jaloers op anderen kinderen in m’n die vaak wel mogen shoppen. M’n moeder vroeg ook vindt je kleding niet leuk? ik zei ja jawel! en ze vroeg of het nog ging blabla… Maar om 23:00 stelden ze iets voor dat ik en me zusjes morgen 50 euro mogen besteden van ons eigen geld! Ik wilde eerst niet, want ik wil gewoon geen verwend nest zijn, me moeder werkt hard voor de geld en me stiefvader ook en wij doen vrij weinig, we helpen wel hoor maar we werken niet. Me moeder zei zo van jullie zijn 14 en pubers en ik snap dat jullie ook wel nieuwe kleding willen en als jullie sommige cijfers ophalen mogen jullie van ons weer nieuwe kleding. Daar heb ik niet op geantwoord…

Hoop dat jullie het een beetje snappen, wil gewoon geen verwend nest zijn en ik ben jaloers op andere kinderen maar wil gewoon niet weer gepest worden …

hh

Eh. Ik snap om eerlijk te zijn vrij weinig van je verhaal, maar ik denk niet dat je verwend bent. Dat is meer hoe je je gedraagt dan wat je van je ouders krijgt en wat niet.

Meer hierover kun je ook in dit topic vinden. Dan kun je daaruit zelf wel opmaken of jij een verwend nest bent of niet.