Ben ik een slet?

Een paar dagen geleden hebben mijn vriend en ik besloten om een punt achter onze relatie te zetten. Had er niet bijster veel moeite mee, sinds het niets anders dan ellende en verdriet was.

Daar komt ook nog eens bij dat ik al een paar maanden een oogje heb op een bekende van me… soms lacht hij als hij mij ziet (of knipoogt), begint altijd een gesprek (ik nooit, vanwege mijn relatie dus), lacht om mijn “grapjes”, naja ga maar door. Ik weet dat er maar een manier is om erachter te komen of hij mij ook ziet zitten en dat is door hem gewoon mee uit te vragen!

Maar, je ziet het al aankomen, de meeste mensen weten überhaupt nog niet eens dat het uit is! Als ik dan ineens met een andere jongen ga daten, sta ik enorm voor schut. Of erger nog, hij (mijn crush) denkt tevens dat ik nog steeds in een relatie zit. Wat moet hij wel niet denken als ik in zo’n korte periode na mijn break-up al met hem af wil spreken? Hoezo desperate…

Ik wil absoluut niet als een slet worden afgeschilderd, maar feit is dat ik me al super lang aangetrokken voel tot deze jongen… waarschijnlijk doet hij gewoon vriendelijk en wil hij niets, maar ik wil het toch een kans gegeven hebben zonder dat mensen mij er raar op aankijken!

Dus, wat zeggen jullie? Doen of niet? Hoe zouden jullie tegen zo’n iemand aankijken?

Ik zou toch nog een tijdje wachten, ik zou het te vroeg vinden om nu al iemand anders te daten. Plus, ik denk ook niet dat die jongen die je wil gaan daten er dan van overtuigd is dat je wel iemand bent die een serieuze relatie wil i.p.v. gewoon een scharrel, als ie ziet dat je zo snel na een break-up met iemand anders begint.

Bedankt voor je reactie! Ik ben het helaas met je eens, zo zou ik er zelf ook tegenaan kijken. Het probleem is alleen dat mijn kansen beperkt zijn: nu zie ik hem nog één à twee keer in de week, maar volgend jaar waarschijnlijk helemaal nooit meer. Het voelt een beetje van ‘als ik het nu niet doe, dan zal het nooit gebeuren’.

:sob::muscle: ik herken mezelf enorm hierin. heb het zelf ook gehad, ben nu inmiddels bij die nieuwe vriend van me en voel me er beter bij dan ooit. :flushed: Ja ik was ook bang dat andere me een slet zouden vinden maar ik ging nadenken en had zoiets van "Ja en ?? " voor buitenstaanders is jou relatie “net” uit jij bent er in je hoofd als een stuk verder mee kwa verwerking. Lijdt je eigen leven en doe waar jij je goed bij voelt. Vertel aan die nieuwe crush van je dat je relatie uit is en dat je al lnger een oogje heb op hem maar dat je hem eerst goed wil leren kennen en alles rustig aan wil doen zodat hij er ook vanaf weet.

en nogmaals boeiend wat andere denken het is jou leven meid!

Nou ja… tot volgend jaar wachten is misschien wel heel lang. Anders spreek je met jezelf af dat je even een maand à anderhalve maand ‘vrij’ bent. Dan kunnen de mensen om je heen ook wennen aan het idee dat het uit is met je nu ex. Neem gewoon even de tijd om leuke dingen te doen en kijk over een maandje hoe je er dan tegenover staat. Misschien lijkt die jongen wel heel leuk omdat je ex vriendje niet zo leuk meer was, maar denk je over een tijdje wel dat hij toch niks voor jou is.

Gewoon er voor gaan meid. Het leven is kort waarom zou je wachten als je al iemand op het oog hebt. De relatie is over en daarmee klaar. Je bent vrij om te doen wat jij wilt en ik vind niet dat je dat tegen moet houden omdat sommige vinden dat je anders te snel verder gaat. Het is een ander verhaal als je zelf nog niet klaar bent voor iets nieuws maar uit jou verhaal maak ik op dat het al een tijdje tot een eind aan het komen was.

Super bedankt voor al jullie lieve reacties! :kissing: Ik zie nu wel in dat ik mij geen zorgen moet maken over andere mensen, alleen doe ik dat nog wel steeds over hem… Ik kan hem wel vertellen dat ik al langer een oogje op hem heb, maar of hij dat kan geloven is ook nog maar net de vraag. Heb hem behoorlijk genegeerd (in de hoop dat ik hem niet meer leuk zou vinden).

Ik denk dat je beter niet kunt uitvragen maar meer afspreken omdat je er gewoon met iemand over wil praten dat het uit is. Mensen kijken dan niet raar op, hij ook niet. En jij hebt rustig de kans om alles uit te zoeken.

Ik weet niet in hoeverre je contact met hem hebt, maar je kan op facebook chat / twitter direct message misschien zijn nummer vragen en dan gewoon whatsappen.
Je merkt dan denk ik snel genoeg of hij ook iets met jou wil.
Als alle gesprekken van jou kant komen niet, maar als hij ook een paar keer begint misschien wel (:

x

Ik vind wachten altijd maar onzin. Net of maakt dat het anders. If you like someone, you like someone. Wat maakt het nou uit wat de rest denkt, waarom zou je iets wat misschien wel goed zou kunnen uitpakken, uitstellen alleen omdat ‘de rest’ dan misschien eventjes een gek beeld van je krijgt.

Nee, jij bent geen slet. Het is jouw keuze en als jij je daar fijn bij voelt moet je het doen. Zoals het meisje hierboven inderdaad ook zegt, moet je iets laten omdat de ‘rest’ even een gek beeld van je krijgt? Natuurlijk niet, doen waar jij je fijn bij voelt.

Ik lees juist overal dat jongens helemaal niets willen horen over exen… Daar wil ik dus eigenlijk helemaal niets over zeggen, behalve dat het uit is (en misschien dat het al heel lang kut ging).

Hij heeft op FB een andere naam (ooit eens gehoord), maar irl begint hij altijd met praten. Dat beschouw ik als een positief teken :slightly_smiling_face:!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga, zodra ik de guts gevonden heb en een geschikt moment zich voordoet.

Ik zou zoals gezegd even een maandje of anderhalf vrij blijven. Succes.

Ik zou een tijdje wachten. Anders denkt je crush misschien dat je hem gewoon neemt om je verdriet van de vorige jongen te vergeten.

Nee, je bent geen slet. Maar als ik jou was zou ik eerst de wereld (en vooral hem!) duidelijk maken dat je ene relatie helemaal over is, en daarna het opbouwen qua hem. Niet meteen van ik vind je leuk, maar gewoon gezellig praten en zien waar het heengaat. Hij moet je eerst echt als optie zien qua liefde, en als je eerst bezet was denk ik dat je daar naartoe moet werken.
Ik vind verder niet dat je “een tijdje moet wachten omdat je anders een slet bent”. Dat is onzin, ze wennen vanzelf wel weer aan je nieuwe vriendje als je iets met hem krijgt. Het zou onzin zijn om je tegen te laten houden door andermans mening.

Ik vind dat je het best kan doen.
Jij doet wat jij wil, anderen kunnen wel denken dat je een slet bent, maar ik bedoel, het gaat hier alleen om afspreken met één jongen. Ik vind het doodnormaal, eerlijk gezegd. Voor hetzelfde geldt wordt het niks
Alleen één ding, weet hééél zeker dat je over je ex heen bent, ik ben ook binnen een maand gaan daten met iemand anders, alleen een paar dagen na die date kwamen m’n ex en ik tot de conclusie dat we elkaar weer terugwillen xD Ook al was ik er heilig van overtuigd dat ik over hem heen was.

Ik vind je dan geen slet nee. Maar helemaal netjes is het ook niet…

Nee daar ben ik het niet mee eens. Ze zou evt. zelfs voor ze hem uitvroeg kunnen beginnen met ‘blabla het is uit maar ik voel me al langer aangetrokken tot jou bladibla’. Basically wat ze in de beginpost heeft gezet.

+als het wel iets wordt en het blijft langer aan, zien anderen heus wel in dat deze nieuwe relatie een serieuze relatie is. Echt, sommige mensen zullen er hooguit een dag mee bezig zijn (en anderen überhaupt niet)