Ben ik een gesprek begonnen, weet niet hoe verder

Okee hoe zet je een gesprek met een goede vriend van vroeger die je eigenlijk best wel leuk vindt door?
Ik ben steeds degene die hem overlaad met vragen :s

Hm. Als hij niet echt geïnteresseerd is in jou dan betekent het waarschijnlijk dat hij je niet leuk vindt he. Maar je stelt toch open vragen he?

Hoe bedoel je?
Ik vraag zo van wat zijn hobby nu is, en of hij nog steeds in … woont enzo

Open vragen zijn vragen waarop je niet alleen met “ja” of “nee” kunt antwoorden.

Woon je nog steeds in (ik zeg maar wat) Arnhem? Is een gesloten vraag - je kunt hem beantwoorden met ja of nee.

Waar woon je nu? Is een open vraag - bij zulk soort vragen moet hij zelf al meer gaan vertellen.

Als je een gesprek gaande wil houden zijn open vragen wel handig :wink:

Je zegt dat hij een goede vriend van vroeger is, dus waarschijnlijk is het contact tussen jullie verwatert.
Ik zou regelmatig een gesprekje met hem beginnen zodat jullie terug opnieuw contact hebben en ik denk wel dat als jullie terug wat meer praten, hij ook uit zichzelf vragen zal beginnen te stellen hoor :wink:
en voor de rest kan hij ook nog met andere dingen bezig zijn, waardoor je het niet persoonlijk moet opnemen als hij niet zo veel zegt :slightly_smiling_face: Dit kan op een ander moment heel anders zijn x

Ik had laatst gereageerd zeg maar, wat vaak gebeurd is dat hij het leest en dan 5 min. later fzo stuurt hij wat terug, of veeel later.

Zoals WhatHappensNext al zei: Open vragen stellen.
En lok hem uit tot vragen stellen, door af en toe iets te zeggen wat hem hopelijk nieuwsgierig maakt. En het is niet erg af en toe iets over jezelf te vertellen, en hem bijv. te vragen hoe hij daar zelf tegenover staat.

Spreek hem in ieder geval niet overdreven vaak aan, want jullie zijn eigenlijk als het ware weer vreemden van elkaar.