Ben ik een "Cyber-bully?"

Ik ga even vertellen wat er aan de hand is, ik hoop jullie mening te horen.

Er zit een meisje bij mij in de klas, ik noem haar even I. I haar houding vinden veel leerlingen vervelend en irritant. Nu heb ik daar zelf geen moeite mee, ik leef wel ‘om haar heen’, althans ik negeer het.
Het enige wat mij (en de rest) mateloos irriteert is dat I. nogal overkomt alsof ze denkt overal alles van af te weten, en iedereen verbeterd waar ze maar kan. Omdat dit mij nogal irriteert, ben ik bij haar hetzelfde gaan doen. Haar taalfouten, haar spellingsfouten etc. verbeteren op facebook. Typt I. 'Verveleling in de les." Zet ik er “-le” onder. Kleine dingetjes. Een koekje van eigen deeg.

Nu is zij hier helemaal boos om geworden, en haar vader/kennissen beschuldigen mij van pesten etc.
Ik heb zelfs uitgelegd waarom ik dit deed. Dat zij dit zelf altijd doet, en niet ophoudt, en dat ddat de reden is dat ik het nu terug doe.

Ben ik nu een pester?

Kinderachtig is het wel een beetje, maar zolang je haar niet echt beledigt vind ik het geen pesten.

Mee eens, behalve met het beledigengedeelte. Beledigen en pesten is wel iets anders.

Ik heb nooit gezegd dat ik niet kinderachtig ben :3.

Als je het zelf ook kinderachtig vind waarom doe je het dan? :’).

Omdat ze misschien op deze manier eens door heeft hoe vervelend haar gedrag is. Zelf luistert ze niet als mensen er wat van zeggen.

Een koekje van eigen deeg dus.

Alleen “pesten” is niet mijn bedoeling :confused: .

Het is een beetje kinderachtig, maar pesten is het nou ook weer niet :’) Als ze er zo’n last van heeft, verwijdert ze je toch gewoon in plaats van haar ouders er gaan bij te halen? Klaar.

@ cup, dit is haar meerdere malen verteld. En nu ook, achteraf, heb ik het haar nog is uitgelegd. Dat ik niks tegen haar persoonlijk heb, maar dat het verbeteren echt irritant is, en dat ze dat zelf nu ook ziet…

Ik vind het geen pesten.

alleen op internet is al snel iets pesten vind ik zelf.

what the hell.

Nee, zelf ziet ze het niet echt. Het was de hoop dat ze dat zou zien. Haar familie zegt dat ik haar bedreig (hoe snap ik niet helemaal) etc.
Heb overal uitgelegd dat ik niks tegen d’r heb, maar dat verbeteren doe om dat ze het zelf ook steeds doet :confused:

ik vind wel dat je goed gehandeld hebt, zolang je er nu maar niet mee doorgaat.

Als je haar ontloopt kan ze je toch niet vaak verbeteren ofwel?
Ik denk dat wanneer je haar helemaal negeert ze de kans niet heeft je te verbeteren

@ Marcjacobs nee ik denk dat ik mijn punt nu wel gemaakt heb.

Ik negeer haar niet, ze zit in de klas, en verdient ook gewoon een normale reactie etc.
En ze verbeterd niet alleen mij, maar de hele klas, iedereen wordt er langzaam aan sick van.

Waarom kan je alles gewoon niet laten? Als je haar zo vervelend vindt, negeer dat dan. Niemand verplicht je met haar om te gaan of haar op Facebook als vriend te hebben. Kennelijk trek je het toch teveel aan; ik weet niet in welke mate je hebt gereageerd, maar misschien ben je wel te ver gegaan. Het punt is nu wel duidelijk inderdaad, ik vind het zelf geen pesten maar eerder onnodig. Excuses als ik bot overkom, is niet mijn intentie.

Als meerdere leerlingen het vervelend vinden, dan kunnen zij toch met een docent/mentor een gesprek met haar aangaan?

Hmpf, ik moet ook prettig in de klas kunnen zitten. Haar gedrag zorgt er alleen maar voor dat mensen haar nog minder mogen…
"
Ik heb het niet lang gedaan, eigenlijk alleen vandaag.

… Je kan toch ook gewoon tegen haar zeggen dat dat irritant is i.p.v. het op deze manier te doen?

Wat ik opmaak is dat je zelf geen problemen met haar gedrag hebt en haar zo negeerd. Waarom dan moeite doen om haar ‘een koekje van eigen deeg’ te geven.
Dan doe jet het alleen omdat andere mensen iets vinden, je spreekt ook vaker met ‘De rest’ vind dat ook.

Het gaat om jou en wil jij bekend staan als “De meid die die andere op een kinderachtige manier heeft proberen terug te pakken”
Ik niet

nee hoor, absoluut niet! als je -le achter een post zet, kom op, dat is toch geen pesten?

Het gedrag in het algemeen niet. (Haar houding, ze vind op veel vlakken dat ze beter en wijzer is dan anderen. Ze heeft een nare manier van spreken etc.) daar kan ik omheen kijken. Het steeds verbeterd worden (en zelf niet willen worden verbeterd) irriteert me mateloos.