Ben ik een bitch of is m'n vriendin een aansteller?

Oke verkorte versie omdat de tekst echt veeels te lang was haha:

Ik had dus een super goede vriendin, alleen naar mijn idee werd ze te plak. Ze begon me na te apen in dingen etc. soms leek het net alsof ik tegen mezelf aan het praten was, omdat ze ook m’n humor over nam en m’n manier van doen. We zouden dus samen naar een festival gaan, maar omdat de lineup niet leuk was, gingen we niet meer. Naja, ik had daar wel vrede mee omdat ik me al een hele lange tijd me aan haar aan het ergeren was, want ze begon steeeeds meer te plakken en ze moest altijd en overal bij me zijn en daar kan ik niet tegen. Dus uiteindelijk had ik afgesproken om met een ander meisje te gaan, alleen hadden wij samen dat geheim gehouden voor die plak-vriendin, omdat we niet wilden dat ze meeging. Want ze hoeft desnoods niet overal mee te gaan… Die plakvriendin was dus heeeel erg boos geworden op mij, niet op het andere meisje met wie ik naar het festival ga, maar alleen op mij ;s. En sinds een weekje is het dus weer goed. Nou, voordat we nog ruzie hadden had die plakvriendin gevraagd of we samen naar het bovenbouwfeest ging dat over een maandje is, dus ik zo ‘jaahoor… ’ het drong niet eens tot me door dat ze het vroeg! ik was het dus vergeten sinds gister en ik had nog 2 andere meisjes gister gevraagd, 2 super goede vriendinnen van me buiten school, die ik bijna nooit zie wegens drukte. Dus ik belde die plakvriendin op en zei zo ; ’ ja met wie ga je eig naar het bovenbouwfeest?’ en zei zo: ’ heh met jou weet je dat niet meer? ’ ik ’ heh oja idd, helemaal vergeten… naja ik ga nu ook al met … en … ’ zij: ’ mag ik niet mee dan? wij ahdden wel al eerder afgesproken?’ ik " oh oke, wil je mee?’ zij :’ ja is goed, ik was heel even bang dat je me weer zou dumpen’. en toen hingen we op, maar toen later bedacht ik me faaack wat heb ik gedaan! Want zij kan het helemaal niet vinden met 1 van die meisjes en dan wordt het wer zo’n awkward situation! Dus ik belde haar zo op en zei ’ ja, sorry maar ik ga toch alleen met die tweemeisjes, want je kan het helemaal niet vinden met dat ene meisje en anders gaat het weer zo stom worden als de vorige keer!’ (toen ging ik met die plakvriendin en dat meisje dus naar een concert) en toen werd ze fffffccckng boos op me en zei ze dat ik haar weer dumpte. Maar wat het is, ik heb ook nog andere vriendinnen dan haar alleen, en ze vroeg me 2 (!!!) maanden van te voren voor het bovenbouwfeest of we zouden gaan, dus eigenlijk was ik al voor haar gereserveerd en mocht ik niet nog met andere vriendinnen gaan die ik bijna nooit zie! Aan de ene kant snap ik het wel dat ze boos is, maar aan de andere kant… ik zie haar zo vaak en ik erger me ook echt heel erg aan haar, omdat ze altijd en overal en alles wat ik doe, daar moet ze ook bij zijn. En ik wilde gewoon quality time met ons drieetjes… maar ze snapt dat niet… en ik weet niet wat ik moet doen, want ze blijft een leuke vriendin hoor ze staat altijd voor me klaar. Maar de laatste tijd liep het gewoon niet lekker tussen ons en zij begon zich aan mij te ergeren en ik haar aan en ik erger me nog steeds aan haar… maar om nou te gaan huilen aan de telefoon en zeggen dat ik haar 2 jaar heb gebruikt, omdat ik nu met 2 meisjes ga die ik bijna nooit zie en eindelijk de kans om samen met hen te gaan zonderrr die plakvriendin die er overal bij moet zijn… ?? Ik weet echt niet wat ik moet doen, want ik wil haar niet kwijt als vriendin, ze was eerst echt m’n allerallerbeste vriendin en ik kan haar echt vertrouwen en ze staat altijd klaar voor me, maar ze moet ook niet zo plakken altijd! Vroeger vond ik het altijd heel gezellig met ons tweetjes en deden we echt alles, maar nu ong 3 maanden ben ik me er echt heel erg aan gaan ergeren en wil ik niet meer alles met haar samen doen. Maar dat kan ze niet hebben ofzo omdat ze dan meteen zegt dat ik haar ‘dump’ … Wat moet ik doen, want ik wil haar niet kwijt, maar het moet allemaal minder, en dat probeerde ik gister uit te leggen aan de tel alleen kon ik het niet verwoorden, en ik wil echt niet lullig tegegn over d’r zijn, maar zo vat ze het op… :frowning_face: God deze tekst is nog steeds lang… Sorry mensen ik kan niet samenvatten :frowning_face:

och jeetje wat een lange tekst

problemen, problemen… Je had dit indd in 3 regels kunnen zeggen maar ja. Gewoon eerlijk zijn en niet tegen alles ja zeggen, ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat als zij denkt dat jullie samen gaan en dat is vervolgens niet zo, dat véél lulliger is dan wanneer je gewoon zegt dat je niet kan. Je komt nu zelf vrij lullig over idd.
succes ermee.

ik heb het helemaal gelezen,
pfoe wat een verhaal maar ik ken het helemaaaal,

nouja zo ongeveer, mijn vriendin had ook zo een plakvriendin,
en toen kreeg mijn vriendin een vriendje moest die plakvriendin erook
elke keer bijzijn,

Ik denk dat je gewoon tegen haar moet zeggen dat ze een plakvriendin is en
zo een beetje al jouw tijd in beslag neemt,
ik zag mn vriendin niet meer vanwege dat plakkind, (oke ik zag haar zowiezo
al minder vanwege haar vriendje)

HEt is zwaar irritant en misscien zal het ook wel moeilijk zijn maar
echt wees gewoon eerlijk. maar ook weer niet te hard voor haar.

Wow dat was lang! Ik heb het een beetje globaal gelezen maar ik vind jou geen bitch ik vind het doodnormaal dat jij ook met andere om wilt gaan. Ik zou wel proberen om dan niet dubbel af te spreken want dat is wel lullig dat je haar dan afzegt maar opzich dat gebeurt iedereen wel eens. Ik denk dat je het beste maar heel goed met haar moet praten want het is wel strontirritant als iemand zo aan je geplakt zit. Succes ermee!

Ik begrijp wat je bedoelt. Het is echt vreselijk als je een kloon hebt.
Het was dan ook wel weer een beetje bot van jou om te zeggen dat jullie met z’n drieen gingen. Als ik jou was zou ik naar haar toe gaan en gewoon heel eerlijk zeggen dat je het eigenlijk niet zo leuk vind dat ze alles van jou nadoet, en dat je ook nog andere vrienden hebt waar je ook tijd aan moet besteeden. Als ze heel boos wordt lijkt het me dat het geen echte vriendin. Ze zou toch moeten begrijpen dat jij ook andere vriendinnen hebt? Ze is hartstikke jaloers! Misschien kun je zeggen dat ze wel mee mag naar het feest, maar dat jullie dan wel met z’n vieren gaan, en dat ze geen ruzie moet maken.

naja veel succes he!

-

Ja omdat je zelf ook heel vaak ja zegt is het ook wel weer lullig voor haar, maar ik denk ook wel dat zij zich ook wel een beetje aanstelt, want zij moet ook begrijpen dat jij ook andere vriendinnen hebt enz. Als ik jou was zou ik een keer echt goed met haar praten, misschien zit er wel iets dwars waardoor ze zich zo gedraagt? & ze is ook nog je enigste vriendin lees ik? Misschien voelt ze zich wel heel erg eenzaam en heeft ze eerder ook vriendinnen gehad waar ze het nooit goed mee kon vinden ofzo.
Ik zou er gewoon een keer goed over praten :wink:.
Succes ;}

k denk dat je t beste met die vriendin kan praten, dat je vind dat ze teveel aan je plakt, en dat ze teveel bij je is… wel dat ze een supervriendin is verder dan… :stuck_out_tongue:
en dat je graag meerdere vriendinnen wil hebben, en daarom niet altijd tijd voor haar hebt om steeds wat met haar te doen?
praat erover! & succes!

Tjaa…
ik zou dan gewoon nee tegen haar zeggen. ipv Ja en dan niet komen ofzo, want dat is best wel lullig. Gewoon eerlijk tegen der zijn. En misschien ook haar helpen met vriendinnen krijgen ofzo. naja dat ze ook jou andere vriendinnen leert kennen ofzo.

Vertel het haar gewoon hoe je je hier bij voelt, want nu kom je nogal lullig over.
Ik heb hetzelfde voor gehad met een vriendin en gewoon eerlijk gezegd. Eerst zal ze misschien wel kwaad zijn, maar dat gaat wel over.

Wat een lang verhaal, maar je moet het er gewoon hard zeggen, denk dan dat het aankomt. Want ze snapt het denk ik niet…

wow, lang verhaal, jij bent geen bitch, je hebt ook nog een sociaal leven n ik zou tegen haar zeggen, ja ik wil ook nog met andere mensen en anders zouik haar idd dumpen want dt is geen vriendin meer die je begrijpt etc.

sorry, te lang om te lezen ;$

Wat een verhaal, had ook in 5 regeltjes gekund. Maar zie je haar eigenlijk wel als vriendin? Want dan is het heel simpel, geen smoesjes, maar gewoon een nee. Je moet niet de hele tijd achter haar rug om met andere afspreken als je ook met haar af hebt gesproken, dat vind ik eigenlijk niet echt eerlijk. Zeg dan gewoon dat je zin hebt om eens met iemand anders af te spreken i.p.v. haar. En wat ik ook niet echt eerlijk vind is dat je haar ineens wel weer opzoekt als je ruzie hebt met je andere beste vriendin en haar normaal niet ziet staan. Zie je haar nog wel echt als een vriendin, dan zou ik haar eerlijk vertellen dat je haar nogal plakkerig vind, en dat ze best haar eigen mening en ideeën mag laten horen. Als je een echte goede vriendin bent lieg je er niet om maar wees je eerlijk tegen haar dat je ook met andere meiden om wilt gaan en help je haar met het maken van nieuwe contacten.

wow zeg, idd een lange tekst. maar k heb m gelezen…
Ik raad je aan om er op te letten dat je niet altijd JA tegen je plak-vriendin zegt… dat geeft haar dan het idee dat je haar mee wilt hebben enzo… terwijl t dan niet zo is…
Ik zou haar ook eens er op aanspreken dat je haar liever iets minder wilt zien omdat je je anders aan haar gaat irriteren … want anders gaat jullie vriendschap echt helemaal kapot… en ik denk niet dat dat is wat je wilt of wel?

Allebei