Ben ik een aansteller, of hebben meer vrouwen dit hihi

Hoihoi,

Soms voel ik mijzelf een aansteller als het gaat om dingen die ik niet leuk vind, die mijn vriend doet.
Het is niet dat ik er echt boos om word, maar vind het gewoon niet leuk.

vorige week gingen me vriend en ik met een groep stappen, we gingen met een speciale bus mee, die we van te voren al hadden betaald. Me vriend zat aardig aan het bier dus was aardig losjes. Hij zat al steeds met een nieuwe bijna vriendin van iemand te ouwehoeren, nja dat vond ik nog niet echt erg haha. Maar op de terug weg zei een vriend, die (meisjesnaam) werd aardig gek van je of niet? Dus toch dacht ik al huh wat dan haha? (niet dat meisje van wat ik net zei)

En daarna kwam er een meisje mee met de bus die niet meer thuis kon komen een daarom maar met ons mee kon, en niet hoefde te betalen omdat de bus toch al betaald was ofzo. Die kwam tegenover ons zitten. Me vriend zat naast me, en fluisterde; ja daar hou ik dus niet van he (mensen die dan maar met ons mee gaan en niet betalen omdat ze niet meer thuis kunnen komen)

En nadat die dat zei, begint die maar haar te praten en te ouwehoeren. Dus ik dacht toen al, huh maar je houdt toch niet van zulke mensen? En hij bleef best ff met haar praten en dan ook nog een grap maken, waar zei mee eens is en ik niet en haar een high five geven en alles haha, nja toen had ik em ff zitten. Toen ging ik later ergens anders zitten, want ik dacht ja hoezo zou ik daar blijven zitten, praat toch met niemand, terwijl hij juist zo graag naast me wilde zitten haha.

Ik heb er niks van gezegd, omdat ik dan denk van het is ook eigenlijk weer niks. En vind dan dat ik me aanstel. Op dat moment vind ik dat gewoon ff niet leuk en blijft soms ook wel paar dagen in me hoofd hangen.

Maar hebben jullie ook zulke dingen? En voelen jullie je dan ook zo? Ben benieuwd!
Greetzz

(Jullie moeten mij niet verkeerd begrijpen hihi. Als hij in de kroeg met een meisje aan het praten is, dan vind ik dat niet erg. Ik trek hem niet meteen weg als hij met een meisje aan het praten is hihi. En mijn vriend vind mij ook geen aansteller gelukkig. Maar denk dat het pas alles bij elkaar was en wil er zeker ook geen groot probleem van maken. Mijn vraag was meer van of iemand zich hierin herkent, omdat ik mijzelf snel een aansteller vindt. Heb het daarom ook nog niet gezegd tegen hem. Dacht als meer dit hebben of begrijpen dan ligt het dus niet persè aan mij, dat ik me geen aansteller hoef te voelen en het gewoon moet zeggen. Wil namelijk geen zeikwijf zijn haha…)

Nee, ik vind absoluut niet dat je je aanstelt. Het is ook vervelend wanneer je vriend dronken/aangeschoten is, en dan niet meer helemaal logisch handelt. Terwijl jij er nuchter naast zit. Het zijn inderdaad geen grote dingen, of om ruzie om te maken. Je kunt het wel met hem bespreken en aangeven dat je het niet prettig vind. Dat moet kunnen in een goede relatie. Dan heb jij ook niet het gevoel dat je je aanstelt, of dat je het inhoud.

Mijn*

Hm, ik zou er niet boos om worden, maar ik irriteer me sowieso altijd aan dronken mensen dus ik snap heel goed dat je dit vervelend vond ja. Je kunt het gewoon aangeven bij je vriend dat je je er niet prettig bij voelde en dan kun je ook van de andere dingen die hij doet wat jij niet leuk vind.
Het hoeft inderdaad niet uit te lopen op een ruzie ofzo, maar het is wel belangrijk dat je het aan elkaar verteld als je je er ergens niet fijn bij voelt of dingen irritant vind.

Ik snap je heel goed. Het zijn geen dingen waar je heel erg boos om hoeft te worden (wat je ook niet wordt), maar het is wel iets waar je tegenaan loopt/wat je vervelend vindt. En dat mag je inderdaad best aangeven!

Doet hij dit soort dingen vaker?

Dit kan ik nou niet een echt probleem noemen.

Ik vind wel een beetje dat je je aanstelt tbh. Wat had hij volgens jou moeten doen? Haar negeren of boos aankijken? Hij is aangeschoten, ja dan maak je graag een praatje. Ik vind het een beetje nutteloos om hier een probleem van te maken.

Tja… wat voor jou een problematisch ding is kan voor andere mensen aanstelgedrag zijn.
En zo geldt dat andersom ook, want de mensen die hier zeggen dat je een probleem maakt om niks hebben zich vast ook wel eens, of misschien wel vaker aangesteld om dit soort dingen tegen hun vriend. Daar zijn we vrouwen voor. Alleen zei maken er geen topic over en daar ligt het probleem bij hen.

Kijk ik ben heel erg van mening dat het nooit aanstellen is als je je er zelf niet goed bij voelt. Want dat is nou eenmaal hoe je je voelt.

Persoonlijk zou ik hier niet boos om kunnen worden. Mijn vriend is vrij flirty. Ik zelf ook. En als je dronken bent praat je nou eenmaal graag met mensen.
Het is niet alsof er iets gebeurt is ofzo.

Ik snap niet zo heel veel van je verhaal maar ik hou sowieso al niet van dronken mensen.

Je vriend moet een beetje maniertjes leren, zweepje erbij, paar keer flink tegen de blote billen. WTF gaat hij met andere ouwehoeren dan? Ik had allang een knoop in heel zijn zaadfabriek gelegd, echtwaar. Flink boos worden, daar heb je recht op! @:

Juist ja.
Jouw vriend mag dus met helemaal niemand anders praten dan met jou? (’:

Ik vind “praten” en “ouwehoeren” wel een groot verschil. Mijn vriend mag met iedereen praten, lachen, lol hebben etc. maar zodra hij ouwehoert met een ander meisje, krijgt hij de volle laag ja. Of is dat soms vreemd?

Ja ik vind het nogal drastisch om dan een knoop in heel zijn zaadfabriek te leggen.

Wat is precies het verschil tussen praten en ouwehoeren? ouwehoeren hoeft niet per se iets te betekenen.

Ik zou het zelf ook niet erg fijn vinden als mijn vriend met iedereen ouwehoert en lacht behalve met mij, dan zou ik me echt buitengesloten voelen en meteen geen zin meer hebben in de avond.
Niet dat ik dat dan zou laten merken aan de rest van de groep hoor.